Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hver dag begynner jeg med gode intensjoner. Setter med på dataen, stiller alarmen på 30 min og begynner å surfe. Etter de 30 min skal jeg da egentlig begynne å søke jobber, gjøre husarbeid osv. MEN: setter bare igjen og igjen på slumre og fortsetter å surfe. Noen ganger er det ikke engang gøy lenger. Og den dårlige samvittigheten. Før samboern min kommer hjem gjør jeg kjempefort det allernødvendigste hjemmet og later som ingenting. Søker jo ca på en jobb per uke, men skulle nok gjort mye mer. Og stadig en dårlig følelse i magen. Han har gitt opp å spørre meg etter jobbsøket mitt, for da blir jeg bare sur. Hva mener dere? Vær så snill og bare seriøse svar.
Gjest ts Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Please! Anybody? Er fortvilet og nedstemt.
Mir Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Nå svarer ikke folk raskere på innlegget ditt fordi du ikke kan vente en halvtime med å få svar. Det er vel et kjent problem at når man ikke har noe særlig å gjøre så bruker man mye tid på nettet. Du blir sur når han spør fordi du vet at du egentlig skulle ha søkt på mye mer. Du føler deg dårlig fordi du veit du har brukt tiden dårlig. Hva kan motivere deg ? Tja, tanken på at jo fortere du får deg jobb, jo fortere får du penger og kan kjøpe deg alt du vil. Du slipper å føle deg bedriten for at du bare surfer på nettet hele dagen. Jo lengre tid det tar før du får deg jobb, jo mer nedstemt blir man som oftest. Til slutt kan man til og med få sosial angst av bare det å skulle gå på butikken. Mange sliter med arbeidsledighet nå, men for de som gjør en god innsats så føler jeg med dem. Det er ikke akkurat attraktivt å bare loke hjemme for den det gjelder heller, det er ikke bra for selvfølelsen.
Gjest Bond Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Hvis du ikke har mere selvdisiplin enn det der, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Har vært igjennom så utrolig mye tungt og tøft, at jeg blir nesten litt flau på dine vegne. Om det hjelper, så kan du jo koble av nettet i noen mnd? Da har du ikke noen valg. Eller partneren din kan jo legge inn passord etc på dataen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå