Gå til innhold

lege\ medisin kjennskap SE her


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noe liketstrekk med disse medisinene ?

Hvilke medisiner bør jeg holde meg unna ?

Har påvist medisin allergi på noen av disse medikamentene.

Andre er bekreftede reaksjoner fra lege.

Svært alvårlig reaksjon, MÅ ikke brukes:

Penicilloyl G og Y

Amoxillol

Ampicillol

- ALLE 3 har vær for seg gitt svært hoven hele kropp, spessielt ansikt,hals, utslett\ elveblest \ rødflammete, feber,sterk kløe, svimmelhet.

Oridis - rødt utslett, hoven, krampe, urytmisk hjertebank

XYL \ ADR SEPTOKAIN - tett bryst, krampe, kraftig urytmisk hjertebank,svimmel, generell uro i kroppen.

Mykostain - diare, oppkast, feber

Andre :

Alle typer panodil - pustebesvær\ astma \ hoste.

Ibumetin - kløe, hoven hals

Nobligan - Uvelhet (mener det var denne som føltes ut som se tunellsyn)

Parasetamoll - uvelhet

Paracet - trøtt, svimmel

Terra- Cortril polyin - sterk kløe, sviing

Sofradeks - Svie, brenning, kløe

Forte tableter - "drita full" følelse.

Dispril - husker ikke reaksjonen men får ikke lov å ta av lege.

Astma medisin- husker ikke hvilke. Ble urolig i kroppen, krampe,feberfølelse.

P-piller prøvd 5 varianter reagerte på alle (husker ikke navn på pillene)

Har støv og midd allergi. (tett nese, rennende øyne og utslett)

Overfølsomme slimhinner i halsen.(tåler ikke sterke lukter, parfyme,gasser)

Bruker ikke noe sminke siden flere typer har gitt utslett, hovenhet og kløe.

Er det noen som har greie på medisiner som kanskje kan se et likhetstrekk mellom de medisinene jeg reagerer på ?

Får desverre lite hjelp av legen. Etter en god del kraftige reaksjoner er jeg blidt svært bekymret for å prøve nye medisiner.

Sykehuset har hatt meg inne til akutt behandling. Og flere leger tør ikke gi meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke lege, men jeg har opplevd mye av det samme som deg, og jeg har fått påvist overaktivt immunforsvar...

"Alt" blir oppfattet som fremmed for immunforsvaret, og det setter inn forsvarsverkene med en gang. Jeg opplever ofte at jeg blir verre av medisiner enn jeg er uten, noe som er veldig slitsomt når jeg har en kronisk sykdom som jeg ikke kan behandle uten å bli enda verre enn jeg er i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege, men jeg har opplevd mye av det samme som deg, og jeg har fått påvist overaktivt immunforsvar...

"Alt" blir oppfattet som fremmed for immunforsvaret, og det setter inn forsvarsverkene med en gang. Jeg opplever ofte at jeg blir verre av medisiner enn jeg er uten, noe som er veldig slitsomt når jeg har en kronisk sykdom som jeg ikke kan behandle uten å bli enda verre enn jeg er i utgangspunktet...

Er nok antakelig det som er problemet mitt også desverre.

Har fått påvist nevrologisk skade, hvor det er behov for medisinering for å dempe de kronisk smertene.

Men er svært usikker på den nye medisinen, siden det er mer bivirkninger på denne en noe annet jeg har sett. Svært mange reaksjoner (også svært alvårlige) jeg kjenner godt igjen og har fått på andre type medisiner.

Kunne vært veldig greit å hvite hva jeg bør holde meg unna av innholds stoffer. Fikk akkurat høre at de ikke kan teste på labratoriet med blodprøver i forkant, for akkurat denne medisinen.

Men er sikkert vanskelig i og med at jeg har reagert på så mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en farmasøyt som svare deg best.

For ren innholdsliste gir søk på www.felleskatalogen.no informasjon.

Har tittet i felleskatalogen, men er svært vanskelig å finne ut av siden det er så mye og en ikke har lærdomen bak seg med dette.

Er det noe sted på nett en kan stille spørsmål til farmasøyter ?

(søkte men fant ingenting som var åpent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stenger denne tråden da vi ikke kan vite om kompetansen bak svarene er tilstrekkelig. Anbefaler TS om å snakke med lege eller farmasøyt.

Mrs Shorty, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...