Gå til innhold

Kveite koteletter


Gjest Gjest_Pernille_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Hvordan får jeg kveita til å smake best mulig? Bør den saltes først? Stekes eller i stekeovn - eller begge deler? I det hele tatt, jeg trenger tips og oppskrifter på hvordan jeg kan nytte denne flotte fisken på best mulig måte. Veldig takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å lage en pakke av alufolie. Inni denne har jeg grønnsaker, kveita på toppen, og sitronsaft eller hvitvin, salt, pepper og en smørklatt, og gjerne fhakket fersk dill :) Serveres med potet (evt poteten sammen med grønnsakene, "høvler" den med osthøvel) og hollandaisesaus. Inn i stekovnen 225grader i ca 30-45min, avhenger veldig av størrelsen på koteletten. Når kjøttet slipper beinet er den ferdig:) Og den blir ubersaftig :) Jeg bruker også å legge den i en ildfast form med bare salt, pepper og sitronsaft på, men liker den første måten best:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...