Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hvordan får jeg kveita til å smake best mulig? Bør den saltes først? Stekes eller i stekeovn - eller begge deler? I det hele tatt, jeg trenger tips og oppskrifter på hvordan jeg kan nytte denne flotte fisken på best mulig måte. Veldig takknemlig for svar!
Nelly Pelly Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg bruker å lage en pakke av alufolie. Inni denne har jeg grønnsaker, kveita på toppen, og sitronsaft eller hvitvin, salt, pepper og en smørklatt, og gjerne fhakket fersk dill Serveres med potet (evt poteten sammen med grønnsakene, "høvler" den med osthøvel) og hollandaisesaus. Inn i stekovnen 225grader i ca 30-45min, avhenger veldig av størrelsen på koteletten. Når kjøttet slipper beinet er den ferdig:) Og den blir ubersaftig Jeg bruker også å legge den i en ildfast form med bare salt, pepper og sitronsaft på, men liker den første måten best:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå