Gå til innhold

Flytte mens med p-ring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har forsøkt å forskyve mens ei uke, som bruker p-ring? Hva er erfaringene i så fall?

Jeg har brukt ringen i omtrent to år og er veldig fornøyd, men opplever å ligge ganske tett opp til normalsyklusfølelse og jeg lurer på om det er letteste å beholde ringen ei ekstra uke - eller å ta den ut ei uke før slik at jeg får mens raskere :vetikke:

Anybody?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utsatt med en uke nå. Jeg tok ut ringen på den aktuelle datoen og satte inn en ny med en gang. Hvis jeg ønsker å forskyve med en uke, lar jeg den nye sitte i i en uke før jeg tar den ut. Vil jeg forskyve med to, lar jeg den nye sitte i i to uker osv.

Jeg ville ikke beholdt den samme ringen en ekstra uke for å forskyve, etter 3 uker mister den effekten.

Dette står i bruksanvisningen: "Hva du må gjøre hvis du ønsker å utsette menstruasjonene. Utsettelse av menstruasjonen (bortfallsblødningen) er mulig ved å sette inn en ny ring rett etter at den ringen som nå er i bruk er tatt ut, uten noen ringfri periode mellom ringene. Du kan la den nye ringen sitte inne i maksimum 3 uker. Du kan oppleve spotting (dråper eller stenk av blod) eller gjennombruddsblødning mens du bruker den nye ringen. Når du ønsker at menstruasjonen skal begynne, tar du bare ringen ut".

Ganske enkelt med andre ord. Lykke til :)

Skrevet

Takk og ære - har ikke lest vedlegget (for det var jeg så smart å kaste forrige gang... :roll: så dette var veldig nyttig. Tusen takk for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...