Gå til innhold

Blir idrettsjenter kåte av all treninga?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jonas_*
Skrevet

Har aldri vært sammen med ei jente som driver idrett. Hvordan virker dette på sexlysta? Som mann føler jeg at fysisk trening gir økt lyst, men hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Har aldri vært sammen med ei jente som driver idrett. Hvordan virker dette på sexlysta? Som mann føler jeg at fysisk trening gir økt lyst, men hvordan er det med dere?

Trening er et toegget sverd for jenter.

Trening er strengt tatt kun bra for kroppen hvis man spiser nok bra mat. Det vil si at man har et nærings overskudd til å trene. Det er derfor du vil kunne se at enkelte jenter som trener mye, men spiser lite, kan miste menstruasjonen sin. Dette skjer fordi kroppen tror at det er "krigstilstander" fordi den utsettes for store fysiske påkjennelser uten å få nok energirik mat (f.eks. kun salater), og den går i "overlevelsesmodus". Dette er åpenbart ikke positivt for kroppen.

Kåthet og reproduksjon har lite å si med hvor mye man trener, men det har alt å si med hva man spiser.

Så:

- jenter som trener mye, men spiser dårlig, har lav libido

- jenter som trener mye, men spiser bra, har høy libido

- jenter som ikke trener mye, men spiser bra, har også høy libido

Nøkkelen til bra sexliv er god mat og drikke, og trening kommer sekundært. De fleste i dag spiser dårlig mat, men trener mye. Det er like sjanseløst som å putte utvannet bensin på bilen og så prøve å kjøre rally med den.

Skrevet

Personlig merker jeg ikke forskjell, har høyt libido uansett.

Ei venninne påstår at hun begynte å trene masse som substitutt for sex når hun ble singel, og at sexlysten forsvant etter hvert. Ikke vet jeg om det er noe i det!

Skrevet

Jeg kan bare si meg enig i begge utsagn ovenfor.

For lite mat = ikke nok energi til sexlyst, bare til trening.

Går fint an å "fade ut" sex av livet sitt med mye trening, har gjort det i periode hvor jeg ikke har hatt type. Ikke så heldig egentlig, vil ikke tilbake dit. Bedre med LITT fett på kroppen OG masse sex.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Når den seksuelle frustrasjonen blir for stor, tar jeg meg en lang joggetur. Det reduserer sexlysten for en gitt periode :)

Skrevet
Når den seksuelle frustrasjonen blir for stor, tar jeg meg en lang joggetur. Det reduserer sexlysten for en gitt periode :)

Enig. Har aldri merket at trening fører til noe annet enn dårlig humør og lite overskudd til å gjøre ting som faktisk er morsomt.

Skrevet

Trening fører som oftest til mer muskelmasse, som henger sammen med mengden testosteron, som igjen henger sammen med libido.

Men om man ikke spiser, vil det nok ikke gjøre samme utslaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...