Kvist Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hvordan fjerner jeg best en flekk av babygulp på silkekjolen min? Fikk desverre en kjempediger flekk nedover hele fronten på kjolen min i går. Umiddelbart ble alt "fast" fjernet forsiktig ved å skrape en kniv over. Så skylte jeg så godt det gikk mens jeg hadde kjolen på meg, brukte en hvit, ren klut og lunkent vann. I dag vasket jeg den med Unik Ull og Silke i håndvasken, så bra ut så lenge kjolen var våt, men nå synes flekken godt. Det er en kjole i 100% silke, som det står på lappen at kan vaskes i maskin med vaskepose og finvaskprogram. Det er en del perlebroderier på den så jeg var litt skeptisk til å prøve maskinvask i første omgang, men det må kanskje til? Vil et finvaskprogram vaske bedre enn jeg klarte for hånd? Noen lure, milde, flekkfjerningsgreier jeg bør prøve først? Som ikke ødelegger den fine kjolen min?
Gjest SmallTalk Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg pleier å fjerne flekker ved å skrubbe forsiktig med en neglebørste på vrangen av der hvor flekken er. Tar på såpe, skrubber, skyller og fortsetter slik til flekken er borte. Kanskje det kan fungere?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 du vil garantert ødelegge kjolen din, hvis du begynner å skrubbe med neglebørste. det beste er nok rens, muligens spesialrens!
Kvist Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2009 SmallTalk: Ville du brukt neglebørste på en silkekjole? Det turte ikke jeg! Men nå er i alle fall flekken borte. Jeg vrengte kjolen, puttet den i en stor vaskepose og la den alene i maskinen på silkeprogram. Brukte liten dose Unik Ull og Silke og jammen ble den ikke borte Hurra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå