Gjest Gjest_Jente20_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er ei jente på 20 år, som nå har hatt spiseforstyrrelse i 4år. Jeg lever i en boble, hvor fornuft og følelser overhodet ikke vil bli enige.. Så slitsom, og så ødeleggende. Jeg har gått hos psykolog, men det hjalp absolutt ikke. Jeg er åpen mot mine nærmeste, så følelser og frustrasjoner kommer ut, og jeg får lettet hjertet. Men ting blir aldri bedre.. Bulumien kan utebli flere måneder, men da er det kun fordi jeg spiser "lovlig mat". Om jeg føler for å skeie ut en dag, med f.eks. en liten sjokolade bit, er det ut å kaste opp med det samme.. 98% av mine tanker dreier seg om mat, vekt og trening. Jeg er helt normal av størrelse, har mange venner, en super familie og jeg fremstår som en veldig glad person. Jeg er også glad i å treffe nye mennesker, og da spesielt i forhold til gutter/ menn og dating. Det hender ofte at de blir interesserte i meg, og det hender jeg blir interessert også, men jeg lar det aldri gå særlig lang. Jeg har nemlig totalt angst for at noen skal se meg uten tøy. Ser jo helt normal ut- normalvektig timeglassfigur. Det er ikke det at jeg ikke tror personen kan finne meg attraktiv, det er bare det at det ikke føles BRA NOK at han finner meg attraktiv- jeg vil være det flotteste han har sett- jeg vil være perfekt. Galskap! Jeg hører selv hvor dumt det er. Jeg løper nesten hver dag og er sund i matveien (lever etter Grethe Roede), men alikevel kan jeg ikke gå ned i vekt. Bulumien er heller ikke noe jeg bruker for å gå ned i vekt, for det har ingen positiv virkning på vekta.. Jeg tror mer jeg bruker det som kontroll, selv om jeg vet det bare gjør meg svak og deprimert.. Det gir jo ingen mening det her!! Jeg er så lei!! Jeg vil fokusere på de riktige tingene i livet, men tror ikke jeg kan det før jeg går ned noen kilo. Kroppen min, som den er nå, gjør meg rett og slett kvalm; å være normal er ikke nok for meg.. Noen som har hatt det samme problem, og som har kommet ut av det, uten hjelp av psykolog? Jeg har ingen tro på psyklog hjelp i mitt tilfelle.
supermy Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg ville gitt psykolog en ny sjanse... Jeg har hatt dårlig erfaring med 2 psykologer, hun ene gav meg dårligere selvfølelse enn jeg hadde fra før, lagde problemer av ting som egentlig ikke var problemer for meg, osv. Jeg gikk ikke der pga selvfølelse/selvtillitt, den har alltid vært ok, men den ble dårlig av å gå til henne.. Det er veldig viktig at man føler man blir tatt på alvor, og kommer til en person som kan og forstår deg. Jeg har kommet til en kjempeflink nå, og hun gjør meg trygg og ikke utilpass. Jeg går riktignok til psykolog for noe helt annet enn deg, men tror likevel det vil være lurt for deg å gi psykolog en sjanse til. Det jeg gjorde nå var å komme i kontakt med en psykolog som jeg vet er flink på "mitt området". Det kan kanskje være en ide for deg også? Regner med at det ikke er noe poeng å si at de fleste av mine guttevenner ikke liker syltynne jenter, men de liker jenter med kvinnelige former. Gutter som kun bryr seg om hvordan jenten ser ut, er kanskje heller ikke noe å satse på Men når du vet at dine egne tanker er idiotiske, så hvorfor ikke bare prøv å hopp i det? Neste gutt du liker, og som liker deg, avviser du ikke.. Kanskje blir det vellykket, kanskje ikke, uansett så kommer du ikke til å tape noe på å forsøke..
Darkannie Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jeg kom meg ut av spiseforstyrrelsene på egenhånd. Men mest fordi jeg ble gravid, og det er vel egentlig mer "white knuckling" det jeg holder på meg, noe ala sitter i stolen og holder meg fast av all makt for ikke å falle ut. Håper du kommer deg ut av dette helvettet, og at du får hjelp, enten ved å gi en annen psykolog sjansen, eller kanskje en god venninne. Ikke gi opp, du VIL klare dette! Innlegg endret pga fjernet sitat Mrs Shorty, mod Endret 7. desember 2009 av Mrs Shorty
Sekretæren Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Denne tråden er ryddet og stenges nå, da vi ikke har noen garanti for at det ligger god kompetanse bak svarene som gis. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Mrs Shorty, mod
Fremhevede innlegg