Gå til innhold

Kjæresten er KJEMPEsyk


Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Har nettopp prata med kjæresten min i 20 minutter. Han grein hele tiden, fordi han har det så ufattelig vondt.. Og han gråter ALDRI pga smerter..

Han har _ekstremt_ vondt i hodet, han har kjempevondt i magen og spyr hver gang han spiser. Han har også ( unnskyld utrykket ) rennaræv og kraftig diarè, og han fryser kraftig hele tiden.. Alikavel kjørte han avgårde til nord-norge nå ( han kjører semi ), som tar 2 dager en vei.. Jeg prøver og prøver å overtale han til å ikke dra, men han nekter. Han er rett og slett redd for sjefen sin, fordi de blir så sinnsykt forbanna om han er sjuk. De skjellte han ut og kom med påstander og rykter sist han var sykemeldt, og gav han bare dritt-turer med kjipe lass til steder som er vannskelige å levere til og komme fram til, siden han hadde vært sykemeldt. Han har ikke fler egenmeldinger, og han tør rett og slett ikke si ifra selv om han er sinnsykt syk.

Han har det kjempevondt, og jeg syntes ikke det er noe hyggelig å sitte å prate med kjæresten min som hylgråter av smerter fordi han er så sjuk, mens han er på jobb og ikke kan bli hjemme.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg blir så forbanna på jobben og sjefene hans. De bokstavelig talt tvinger sine ansatte til å kjøre når de er sjuke, fordi de er redde for å få drittlass og drittslening. De er under rettsak og shit pga brudd på arbeider-ting, og typen skal si opp denne mnd ( han venter til siste dag før jul, han må uansett jobbe ut januar, og han får garantert alle dritt-lassene under hele oppsigelsestiden )..

Men, har noen tips mot diarè, oppkast og kraftig hodepine ( som er "inni" hodet, over hele hodet. ). Han har tatt 4 smertestillende idag, de hjelper ingenting.. Og han har ikke allverdens muligheter siden han sitter i lastebilen..

Han har hvertfall lovet meg nå at han skal parkere i natt et sted med legevakt i nærheten, så han drar dit når han må stå for natten.. Men for meg, holder ikke det. For meg er helsa hans viktigere enn jobben, men han er så ufattelig sta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke bare seg selv han utsetter for fare ved å kjøre trailer når han er såpass syk, men også alle andre som beveger seg i nærheten av traileren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg håper legevakten gir han kjøreforbud.

Jeg synes oppriktig synd i typen din at han er kommet i denne situasjonen. Firma han arbeider for kan ikke være riktig vel bevarte.

Men en hver sjåfør plikter å parkere bilen når han ikke er i stand til å kjøre. Dette er opplæring vi fikk ved oppkjøringen på vanlig bil, og din samboer kommer til å bli stilt ansvarlig dersom noe skjer. Er det virkelig verdt det?

Ingen kan nekte han å gå på dagen, men kanskje han skal snakke med arbeidstilsynet for å få til et kjøreforbud selv. Ja han taper lønn på det, men er ikke det bedre til syvende og sist enn å være en fare for seg selv og andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 eplemost og farris skal hjelpe mot oppkast og diarè.

Er han medlem av en fagorganisasjon? For da har han advokater som backer ham opp om kjørekontoret evnt skulle sette hardt mot hardt.

Få ham til å få sykemelding, si ifra til kjørekontoret og så i seng med drikke og masse trøst.

Har selv vært lastebilsjåfør - jeg vet hvordan sjefer og kjørekontorer kan være, men han som er sjåfør sitter faktisk med ALT ansvaret om noe går galt, uansett pokker.

Og om han ikke er i form til å kjøre, så skal han heller ikke kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: har du forresten en bruker på forumet så jeg kan sende deg en PM? Om du har det så sendt meg et lite vink, så kan jeg gi din samboer et par råd som jeg ikke vil skrive på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i flere år tidligere kjørt Oslo-Tromsø-Oslo med vogntog, og min arbeidgiver hylet også hvis jeg antydet at jeg var syk. En rimelig råtten bransje på akkurat det området. Var ikke snakk om å stå over en tur uansett hva.

Rimelig skummelt å sitte døsen bak rattet, spesielt nå når veiene har så skiftene føre og mørkt halve døgnet.. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: har du forresten en bruker på forumet så jeg kan sende deg en PM? Om du har det så sendt meg et lite vink, så kan jeg gi din samboer et par råd som jeg ikke vil skrive på forumet.

Vi har sendt noen få PM for ikke så lenge siden, om du husker. Ang lastebil.

Det er en veldig vannskelig situasjon her. Han føler seg så forferdelig presset, og de er virkelig ugreie på jobben hans. Og det er en 4-dagers tur han skal på, så firmaet taper MYE penger dersom han bare streiker..

Han skal på legevakten om 3 timer, da er han framme til sove-plassen og det er legevakt godt beliggelig til der han stopper..

Hodepinen hans har gitt seg, men han har istedet for å fryse, blitt kjempevarm og svetter og står i.. Skal tipse han om eplemost og farris.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp prata med kjæresten min i 20 minutter. Han grein hele tiden, fordi han har det så ufattelig vondt.. Og han gråter ALDRI pga smerter..

Han har _ekstremt_ vondt i hodet, han har kjempevondt i magen og spyr hver gang han spiser. Han har også ( unnskyld utrykket ) rennaræv og kraftig diarè, og han fryser kraftig hele tiden.. Alikavel kjørte han avgårde til nord-norge nå ( han kjører semi ), som tar 2 dager en vei.. Jeg prøver og prøver å overtale han til å ikke dra, men han nekter. Han er rett og slett redd for sjefen sin, fordi de blir så sinnsykt forbanna om han er sjuk. De skjellte han ut og kom med påstander og rykter sist han var sykemeldt, og gav han bare dritt-turer med kjipe lass til steder som er vannskelige å levere til og komme fram til, siden han hadde vært sykemeldt. Han har ikke fler egenmeldinger, og han tør rett og slett ikke si ifra selv om han er sinnsykt syk.

Han har det kjempevondt, og jeg syntes ikke det er noe hyggelig å sitte å prate med kjæresten min som hylgråter av smerter fordi han er så sjuk, mens han er på jobb og ikke kan bli hjemme.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg blir så forbanna på jobben og sjefene hans. De bokstavelig talt tvinger sine ansatte til å kjøre når de er sjuke, fordi de er redde for å få drittlass og drittslening. De er under rettsak og shit pga brudd på arbeider-ting, og typen skal si opp denne mnd ( han venter til siste dag før jul, han må uansett jobbe ut januar, og han får garantert alle dritt-lassene under hele oppsigelsestiden )..

Men, har noen tips mot diarè, oppkast og kraftig hodepine ( som er "inni" hodet, over hele hodet. ). Han har tatt 4 smertestillende idag, de hjelper ingenting.. Og han har ikke allverdens muligheter siden han sitter i lastebilen..

Han har hvertfall lovet meg nå at han skal parkere i natt et sted med legevakt i nærheten, så han drar dit når han må stå for natten.. Men for meg, holder ikke det. For meg er helsa hans viktigere enn jobben, men han er så ufattelig sta..

Hvis dette er sant så må du få få denne personen av veiene. Mannen utgjør en livsfare for andre og seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant så må du få få denne personen av veiene. Mannen utgjør en livsfare for andre og seg selv.

Jepp. Det nytter ikke at han ikke ville få trøbbel på jobben om han kjører ned noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sagt, så kjører han IKKE dersom han føler han ikke kan følge med. Han er ikke av den typen, og han kjører ikke dersom han er en fare for seg selv og andre. Selv om han er sjuk, så klarer han å følge med på e6.

Han stoppet fordi han følte seg dårlig, og slappet av i 30 minutter, og kjørte videre da han følte seg litt bedre og i stand til å kjøre.

For å påpeke det igjene, så kjører han IKKE dersom han føler han er uaktsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de aller fleste som fyllekjører føler jo også at de ikke er uaktsomme. Er man så dårlig som du beskriver så kjører man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de aller fleste som fyllekjører føler jo også at de ikke er uaktsomme. Er man så dårlig som du beskriver så kjører man ikke.

Han vet selv om han er i stand til å kjøre eller ikke, han er en voksen mann, tross alt. Det er ikke som fyllekjøring, og han er ekstremt opptatt av veien når han kjører. Han stopper om han føler det ikke går, eller at han ikke følger med ordentlig. Han KLARER å kjøre og følge med, men det er ikke en ideell situasjon, og han må gjøre det beste ut av det. Jeg bestemmer heller ikke over han, så jeg kan ikke gjøre annet enn å stole på dømmekraften hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og igjen, de som fyllekjører er også gjerne voksne, det er ikke det det handler om, det handler om at man er i en tilstand som gjør at man ikke er helt tilregnelig eller har en sjanse for at man kan ende opp som slik (som f.eks besvime).

Du forklarer hvor ekstremt dårlig han er og da er det ikke rart man reagerer på at han faktisk beveger seg ute på veiene i den tilstanden.

Endret av Jenta21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sagt, så kjører han IKKE dersom han føler han ikke kan følge med. Han er ikke av den typen, og han kjører ikke dersom han er en fare for seg selv og andre. Selv om han er sjuk, så klarer han å følge med på e6.

Han stoppet fordi han følte seg dårlig, og slappet av i 30 minutter, og kjørte videre da han følte seg litt bedre og i stand til å kjøre.

For å påpeke det igjene, så kjører han IKKE dersom han føler han er uaktsom!

Er litt selvmotsigende dette, eller? Først er han kjempesyk. Så kjører han ikke dersom han føler seg for dårlig. Er man så syk som du beskriver, er man en fare for andre. Et 26tonns vogntog kan gjøre MYE skade dersom han får et ordentlig illebefinnende! Nei, sett bilen fra seg og sykemld seg er det beste. Drit i arbeidsgiver. Men hvis han likevel mener han kjører forsvarlig, så får han hversågod fortsette å jobbe og slutte å syte. Sorry, men sånn er arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...