Michelin Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Er dere flinke til å merke klær, sko og alt annet, barnet har med seg på skolen og i barnehagen. Eller savner dere ofte klær osv, og må stadig lete i "uten navn kurven"?
Gyda Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jobber med barn innenfor offentlig sektor og ser hvor vanvittig mye som kastes og gis bort hvert år - flotte klær og sko som ingen tilsynelatende savner. Sekkevis. Så ja - jeg er rimelig flink til å merke klær og sko og annet utstyr. Både for min egen del - og for å lette arbeidet til de i barnehagen.
lille katt Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Vi skriver faktisk navn bak på hårspennene til datteren vår . Det er faktisk utrolig nyttig, hun mister et par hårspenner i barnehagen hver dag. Vi merker alt, har mistet et dyrt plagg pga. manglende merking og gjør ikke den tabben igjen.
Michelin Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2009 Jeg jobber selv i barnehage, og ser hvor stor forskjell det er på foreldres navnemerking, noen merker absolutt alt, og andre merker ganske sporadisk. Synes i grunn det er rart at man ikke tar seg tid til å merke klær osv., da det gjør hverdagen(iallefall i barnehagen) så mye lettere både for ansatte og foreldre.
toth Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har oppigjennom årene fått vanvittig mye klær ødelagt på grunn av merking med sprittusj.... greit nok å merke sko, hansker og sånne ting men pass på hvordan du merker ting sånn at det ikke syntes eller går igjennom etter noen få runder i vaskemaskinen
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Merker alt. Ikke innetøy ungen har på seg når den kommer om morgenen, men innetøy jeg legger som skiftetøy. Merker også matbokser, sekker, flasker etc.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Meg over her til toth: kjøper lapper fra Askeladden. Noen strykes og noen klistrer og svært sjelden må de remerkes. http://www.navnelapper.no/navnelapper.no/ Klistrelappen sitter faktisk fast også gjennom maskinvask på vaskelappen i nakken eller inni genser.
wok Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har kjøpt strykelapper, men synes det er enklere å skrive navn med sprittusj eller kulepenn på vaskelappen.
Chiquita Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Jeg merker alt unntatt mørke sokker (fordi svart tusj ikke vises på mørke sokker og jeg orker ikke å stryke på sokker) Bruker i hovedsak merketusj for tøy. Hjemmestrikkede ullplagg uten merkelappe får strykelappe på. Jobber i barnehage selv og ser hvor viktig det er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå