Gjest Gjest_stemor_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hvordan er utgiftspostene fordelt? Hvor mye på brudekjole, middag lokale osv...
Gjest gjest_maibrud Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Det tror jeg det er mange poster på her Kommer helt ann på hva man ønsker seg. Vi skal gifte oss i mai og ha festen hjemme på gården hos svigers (i et redskapshus). For vår del fordeler utgiftene seg slik (ca 65 gjester: Mat (kokk som kommer og griller biff + svinefilet +++ og dessert): 30.000,- Drikke (kommer ann på hvor mye vi får kjøpt taxfree): max 10.000,- Kjole, slør etc. (kjøpt på internett): 2000,- Klær til brudgom: ?? vet ikke ennå Fotograf: 6400,- Diverse pynt, blomster etc: ?? Bryllupskake (mamma lager): 500,- Trubadur (er toastmaster pluss spiller til dans): 15.000,- Diverse transport (må ha buss til gjester fra kirken og på natten): 5000,- Vi prøvde å gjøre ting billig, men som du ser så blir det fort penger. Hadde først tenkt til å lage mat selv, men for å slippe å belaste hele familien med masse jobb så har vi heller leid inn kokk som lager grillbuffet. Kjole kunne jeg brukt masse mer penger på, men synes det er kjekkere å bruke penger på mat, drikke og underholdning som kommer alle gjestene tilgode. Og synes uansett kjolen min er kjempefin, ville ikke hatt den noe annerledes :-) Noen som har kjøpt dress til brudgom på nettet forresten?
Rampolina Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Det tror jeg det er mange poster på her Kommer helt ann på hva man ønsker seg. Vi skal gifte oss i mai og ha festen hjemme på gården hos svigers (i et redskapshus). For vår del fordeler utgiftene seg slik (ca 65 gjester: Mat (kokk som kommer og griller biff + svinefilet +++ og dessert): 30.000,- Drikke (kommer ann på hvor mye vi får kjøpt taxfree): max 10.000,- Kjole, slør etc. (kjøpt på internett): 2000,- Klær til brudgom: ?? vet ikke ennå Fotograf: 6400,- Diverse pynt, blomster etc: ?? Bryllupskake (mamma lager): 500,- Trubadur (er toastmaster pluss spiller til dans): 15.000,- Diverse transport (må ha buss til gjester fra kirken og på natten): 5000,- Vi prøvde å gjøre ting billig, men som du ser så blir det fort penger. Hadde først tenkt til å lage mat selv, men for å slippe å belaste hele familien med masse jobb så har vi heller leid inn kokk som lager grillbuffet. Kjole kunne jeg brukt masse mer penger på, men synes det er kjekkere å bruke penger på mat, drikke og underholdning som kommer alle gjestene tilgode. Og synes uansett kjolen min er kjempefin, ville ikke hatt den noe annerledes :-) Noen som har kjøpt dress til brudgom på nettet forresten? EN mann til 15.000,-?? Er han kjendis eller?
Supramundane Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hos oss ser det ca sånn ut; Transport 2000,- Leie av lokale 5500,- Mat 18800,- Drikke 6000,- Blomster 2000,- Kjole 8000,- Dress 1500,- Fotograf 2000,- Kaker 1000,- Frisør 1000,- Totalt - like under 50.000,-. Dette er et enkelt - men fint - bryllup, med 47 gjester (inkl. oss). Endret 6. desember 2009 av Supramundane
Mara Jade Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Leie av lokale 10.000,- Mat og drikke 60.000,- Brudekjole 32.000,- Transport gratis, venn av familien Blomster 5000,- Kjole og hvitt ? Fotograf gratis, har flinke folk i familien Bryllupskake 3000,- (evt. gratis, venn av familien) Frisør 2000,-
Cæmis Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 leie av lokale 8000 catering med selskapskoorindator inkl. servitører og alt pynt i lokalet/utendørs 76 000 kjolem/ilbehør 15 000 frsør,makeup, negler 6000 ringer 8000 fotograf 15 000 blomster 4000 leie av transport 5000 dress til brudgom og forlover 4000 drikke 15 000 kaker 5000 invitasjoner, takkekort, bordkort, festprog,kirkeprog. ++ 4000 kirke 2500 lurer på om jeg har glemt noe....hmmm
Anglofil Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Ved leie av lokale betaler vi per kuvert (mat inkludert, samt kokker og servitører): 24 000 kr Alkohol: 15 000 kr Bryllupskake: 3500 kr Musikkanlegg o.l.: 1500 kr Blomster: 3000 kr Alt av utstyr til bruden, inkl kjole: 1000 kr (allerede innkjøpt og ikke en del av budsjettet). Dress: 2000 kr Fotograf: 5000 kr Frisør: 1500 kr Jeg har rundet en del opp ift pris, så slipper vi overraskelser. Totalt: 55 500 kr (men kommer til å spare opp 57 500 kr i tilfelle noe skulle skje). Mvh Yvonne
Sunshine Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Vi blir ca 80 gjester, og tror det blir omtrent sånn: Telt: 35 000 Catering med kokk og utstyr: 38 000 Klær og utstyr + frisør til brudepar: 10 000 Blomster + pynt + innbydelser etc: 5 000 Buss til gjestene: 12 000 Vigsler: 4 000 Alkohol 12 000 Overnatting for brudepar 2 netter: 3000 Fotograf: 10 000 Snacks, brus, kaker: 5000 134 000 totalt men vi regner med at det blir litt mer, og i tillegg kommer bryllupsreisen.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Vi blir ca 80 gjester, og tror det blir omtrent sånn: Telt: 35 000 Catering med kokk og utstyr: 38 000 Klær og utstyr + frisør til brudepar: 10 000 Blomster + pynt + innbydelser etc: 5 000 Buss til gjestene: 12 000 Vigsler: 4 000 Alkohol 12 000 Overnatting for brudepar 2 netter: 3000 Fotograf: 10 000 Snacks, brus, kaker: 5000 134 000 totalt men vi regner med at det blir litt mer, og i tillegg kommer bryllupsreisen. 35000 kr på telt? Hvordan kommer dere opp i den prisen? Vi skal ha telt selv nemlig, og har funnet en pris på ca 5000 for 80 gjester.. Vi må riktignok sette det opp selv da..
Ebano Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Hos oss er de største utgiftspostene leie av lokale, mat/drikke/serveringspersonale og fotograf.
Sunshine Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 (endret) 35000 kr på telt? Hvordan kommer dere opp i den prisen? Vi skal ha telt selv nemlig, og har funnet en pris på ca 5000 for 80 gjester.. Vi må riktignok sette det opp selv da.. Det er et kraftig og flott selskapstelt med innerduk, skikkelig gulv, lamper, frakt, oppsett, bord, stoler, duker osv osv osv. I tillegg vil vi ha egen plass til dansegulv så vi slipper å gjøre om på bordplasseringen etter maten. Vi skal gifte oss et veldig øde sted ved kysten så vi har ikke all verden av tilbydere å velge i, og har sterkt behov for et telt som tåler litt vær og vind. Endret 10. desember 2009 av Sunshine
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Hadde jeg turt å regne på hvor mye bryllupet kommer på, så tror jeg at vi hadde forblitt ugift. Om en ser det på en annen måte så kommer vel bryllupet vårt på ca det samme som begravelsene våre, så lenge det bare blir et bryllup også så er det vel greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå