Gjest vurderer Skrevet 6. desember 2009 #1 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei Håper noen som har prøvd å ta ut silikonimplantatene vil hjelpe meg, trenger mer informasjon for å prøve å velge om jeg skal beholde implantatene eller ta dem ut. Blir veldig glad hvis noen tar seg tid til å svare på noen av spørsmålene mine : BH-størrelse før operasjon: Etter operasjon: Etter fjerning: Hvorfor fjernet du: Hvor mye annerledes ble de tømte puppene fra de du hadde før protesene? (Ujevn form, heng, mye ekstra hud...? Graviditet i mellomtiden som også kan ha virket inn?) Angret du på at du tok dem ut? Var det mye smerter/ubehag med fjerningen? Var det vanskelig å takle psykisk at brystene forandret seg igjen? Min bakgrunn, for de som vil vite: Hadde så store komplekser for omtrent null bryster at det plaget meg hver dag, skapte psykiske problemer. Operert for ca 10 år siden, gikk fra 70AA-70B. Pent, og ser naturlig ut, ingen gjetter at de er tuklet med. Ingen kapsel/plager. Gummipuppfølelse i spesielt liggende stilling og all "hardere" berøring. Det påvirker både selvtilliten og sexlivet mitt. Dette er årsaken til at jeg vil ha dem ut igjen. Vil også ha barn om noen få år, og hvis protesene skal ut, er det jo lurere å ta dem før graviditet og amming også skal strekke huden og lage heng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei Var i samme situasjon som deg før jeg la inn implantater, og samme følelsen av at det var unaturlig og ubehagelig etterpå. Det er fort og enkelt å fjerne implantater, selv om jeg vet at en del plast.kir. alikevel tar seg godt betalt for å gjøre det... Nei, det er ikke spesielt vondt. I månedene (første året?) etterpå var brystene veldig slappe, men det bedret seg faktisk etterhvert, og de er nå mer faste. Jeg tror hvilken "fasthet" du hadde på brystene før "forstørrelse" har betydning for hvilket resultat du får etterpå. Brystene mine har i tillegg blitt mindre "definert", om du forstår hva jeg mener med det. Før var de veldig små, faste og med klar avgrensning til resten av brystkassen. Nå er det mindre definert avgrensning inn mot området under armene. Ingen ekstra hud. Jeg husker faktisk ikke hvor mange ml jeg hadde i implantatene mine, men utifra bh-størrelsen din - høres det ganske likt ut. Jeg angrer ikke, og har ikke angret i noen periode etter at de ble fjernet (mange år siden nå). Selv om brystene er tilbake til utgangspunktet. Det er mye mer behagelig, og det ser ihvertfall naturlig ut. Jeg likte absolutt ikke utseende på brystene med implantater - spesielt unaturlig når man ligger på rygg, og brystene står "rett opp". Nå hadde ikke jeg implantater inne så lenge som du har hatt, bare 1-2 år. Vet ikke om det vil ha innvirkning på resultatet når du evt. tar de ut. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vurderer Skrevet 6. desember 2009 #3 Del Skrevet 6. desember 2009 Tusen takk for din historie Jeg heller mot å kvitte meg med tullet, men jeg er også redd for at kompleksene skal komme tilbake hvis jeg får knøttsmå, slappe hengepupper med rar form... Håper at jeg har kommet så langt at jeg kan få samme forholdet til puppeskavanker som til andre "feil". Skal ta meg en tur til kirurgen om noen måneder for å få litt hjelp til å forutse hvordan brystene vil se ut etter eventuell fjerning, men det vil bety mye i prosessen hvilke erfaringer dere som faktisk har gjort det har. Håper flere vil fortelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #4 Del Skrevet 6. desember 2009 Håper ingen dømmer meg nå, men jeg tok inn silikon på alle andre grunnlag enn det at jeg hadde små pupper.. Jeg hadde n 70B cup, og fikk lagt inn til 70D.. At det var dumt, så stygt ut, eller whatever kan folk spare seg for å si, det skjønte jeg etterhvert selv. Etter 4 år ca fikk jeg nok og tok helvetet ut. Puppene mine var ikke noe annerledes enn før operasjonen, jeg gikk tilbake til en 70B. Eneste som var er at det tok en 2-3 måneder for mine bryster å finne igjen formen sin. De første dagene etter at innlegget var tatt ut, var det litt løshud her og der, og de hang litt som om lufta hadde gått ut av dem. Fikk nesten sjokk og tenkte at Hjelp, var jo enda verre dette her jo!! Den plastiske kirurgen jeg snakket med i ettertid sa at det var helt normalt, og at "det ekstra skinnet" jeg mente jeg hadde, ville trekke seg sammen og forsvinne etter en stund. Skulle bare ønske at noen en gang ville fortelle meg at jeg kom til å kaste bort 28 000 på å legge inn UNØDVENDIG silikon, og så 10 000 igjen på å bli kvitt dem, og jeg fikk unødvendige arr! Men men.. Da innså jeg, og lærte at det var ikke slik jeg skulle øke min selvtillit. Alt dette skjedde for 2,5 år siden, og i dag er jeg en ung dame som er meget tilfreds med kroppen min, uansett hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vurderer Skrevet 6. desember 2009 #5 Del Skrevet 6. desember 2009 i dag er jeg en ung dame som er meget tilfreds med kroppen min, uansett hva. Gratulerer Dit vil jeg også Du var heldig som hadde så elastisk hud at du fikk tilbake formen. Jeg er redd for å bli stuck med løshud og masse heng, siden jeg har hatt dem så lenge og blitt over 30... Men ble mer optimistisk etter din historie, du hadde vel mye større proteser enn meg for å vokse 2 størrelser, og likevel har de blitt fine igjen Fordømmelser blir det helt sikkert, dette er jo KG Verden hadde blitt bedre hvis ikke kvinner hadde hatt så mange meninger om andre kvinners kropper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Del Skrevet 8. desember 2009 Trekker tråden fram igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #7 Del Skrevet 15. desember 2009 Så mange som legger inn her, må det jo være flere som har valgt å ta ut igjen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 17. mars 2010 #8 Del Skrevet 17. mars 2010 lurer på om trådstarter fjernet silikonen etter dette innlegget? jeg er sååå lei av mine silikonpupper.. jeg passer ingen klær lengre.. føler de er for store å tunge.. slitsomt å trene med.. ellers merker jeg lite til de men jeg bare er dritt lei av de.. noen som vet om man kan få tilsent de bildene man tok hos kirurgen FØR operasjonen..fks på mail? kunne tenke meg å ta en titt på puppene mine som de er fra naturens side før jeg bestemmer meg helt.. er jo ofte en grunn til at man legger i silikon i utgangspunktet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2010 #9 Del Skrevet 18. mars 2010 lurer på om trådstarter fjernet silikonen etter dette innlegget? jeg er sååå lei av mine silikonpupper.. jeg passer ingen klær lengre.. føler de er for store å tunge.. slitsomt å trene med.. ellers merker jeg lite til de men jeg bare er dritt lei av de.. noen som vet om man kan få tilsent de bildene man tok hos kirurgen FØR operasjonen..fks på mail? kunne tenke meg å ta en titt på puppene mine som de er fra naturens side før jeg bestemmer meg helt.. er jo ofte en grunn til at man legger i silikon i utgangspunktet...... Joda, jeg er nyoperert, under 1 måned siden :-) Brystene er faktisk litt mindre enn de var før operasjonen, bruker størrelse halv plomme nå, og jeg har ikke angret i det hele tatt. Jeg fikk kopi av mine før og etter-bilder på konsultasjon før jeg bestemte meg, men du kan sikkert få en kopi i posten. Mine forandrer seg fortsatt, de første dagene så det ut som bare ekstra hud, men så begynte vevet å samle seg og bli rundere igjen. Jeg elsker at den naturlige mykheten er tilbake og at brystene ikke er utstoppet lenger. Det er mye deiligere å bli berørt uten fyllstoffet. Protesene mine var små, så huden ble ikke så strukket, har ikke fått noe heng. Hvis det er stor forskjell på dine før og etter, bør du forhøre deg med kirurgen om hvordan det vil se ut etterpå. For noen kan det være et bedre alternativ å gå for mindre proteser, uten å være helt uten, for at det skal se bra ut uten fjerning av ekstra hud i brystløft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 18. mars 2010 #10 Del Skrevet 18. mars 2010 takk for svar!) jeg får bilder i posten av brystene før operasjonen .. forhåpentligvis Idag..! men har vel egentlig helt bestemt meg allerde.. var på konsultasjon i juni også.. for vurderte å fjerne de da.. men da ble jeg litt usikker å følte tidspunktet og pengene ikke var der akkurat på det tidspunktet.. etter hva jeg husker tror jeg hun sa at hun mente mine ville gå seg til antagelig akkurat som de var.. jeg hadde en vanlig Bcup før operasjonen så selvom de er rimelig store nå så er d ikke noe veldig strukket hud osv.. siden jeg hadde litt fra før av.. håper nesten bare på at de blir mindre enn de var før jeg.. håper på å kunne stramme de opp endel med trening å sånn hvertfall.. ! har jo insett i ettertid at det var kroppen min ellers det var noe "galt" med og ikke puppene.. sunt kosthold og masse trening er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2010 #11 Del Skrevet 19. mars 2010 takk for svar!) jeg får bilder i posten av brystene før operasjonen .. forhåpentligvis Idag..! men har vel egentlig helt bestemt meg allerde.. var på konsultasjon i juni også.. for vurderte å fjerne de da.. men da ble jeg litt usikker å følte tidspunktet og pengene ikke var der akkurat på det tidspunktet.. etter hva jeg husker tror jeg hun sa at hun mente mine ville gå seg til antagelig akkurat som de var.. jeg hadde en vanlig Bcup før operasjonen så selvom de er rimelig store nå så er d ikke noe veldig strukket hud osv.. siden jeg hadde litt fra før av.. håper nesten bare på at de blir mindre enn de var før jeg.. håper på å kunne stramme de opp endel med trening å sånn hvertfall.. ! har jo insett i ettertid at det var kroppen min ellers det var noe "galt" med og ikke puppene.. sunt kosthold og masse trening er tingen! Lykke til, mima :-) Med et antall operasjoner på kanskje over 100 000, tror jeg det er en haug med opererte jenter der ute som holder inne med at de ikke er så komfortable med proteser i brystene. Ikke bare er det tabu å få lagt dem inn, det er også kleint å si at ens egne bryster kjennes feil ut og/eller ser falske ut eller ble større enn en trives med. Ta puppene tilbake! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. mars 2010 #12 Del Skrevet 19. mars 2010 Lykke til, mima :-) Med et antall operasjoner på kanskje over 100 000, tror jeg det er en haug med opererte jenter der ute som holder inne med at de ikke er så komfortable med proteser i brystene. Ikke bare er det tabu å få lagt dem inn, det er også kleint å si at ens egne bryster kjennes feil ut og/eller ser falske ut eller ble større enn en trives med. Ta puppene tilbake! ;-) Veldig bra jenter. Fjern dritten. De fleste kompisene inkl meg tar heller en dame uten bryster enn en med silikon når det kommer til det. Jeg fatter ikke hvorfor jenter får komplekser fordi de har små bryster, samme med menn som ikke har masse muskler. Ingen av delene er særlig satt pris på hos de jeg kjenner. Fjern det du. Natural is always the best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 22. mars 2010 #13 Del Skrevet 22. mars 2010 Takker for støtte:)) har bestemt meg for å bare få de ut så venter bare på svar fra klinikken om når de har ledig tid.. det eneste jeg nÅ er litt bekymret for er selve operasjonen.. syns jeg leste en plass at denne Helene rask sier at det å ta inn silikon er en ting, men det å ta de ut er mye verre .. fordi man får så store arr?? men hun må vel ha tatt et løft å fjernet hud i tillegg???? syns hun snakket om at de kutter her å der og fjerner brystvorten osv.. ??? ble bare litt stressa nå..;/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 22. mars 2010 #14 Del Skrevet 22. mars 2010 Takker for støtte:)) har bestemt meg for å bare få de ut så venter bare på svar fra klinikken om når de har ledig tid.. det eneste jeg nÅ er litt bekymret for er selve operasjonen.. syns jeg leste en plass at denne Helene rask sier at det å ta inn silikon er en ting, men det å ta de ut er mye verre .. fordi man får så store arr?? men hun må vel ha tatt et løft å fjernet hud i tillegg???? syns hun snakket om at de kutter her å der og fjerner brystvorten osv.. ??? ble bare litt stressa nå..;/ Det er ved brystløft de flytter brystvortene, ja. Jeg har fjerna mine implantat. Legen laga ikke større snitt enn han gjorde da han opererte inn implantatene. Det gikk fort å fjerne de, og var ikke vondt i det hele tatt! Så det er ikke noe å grue for. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 23. mars 2010 #15 Del Skrevet 23. mars 2010 Det er ved brystløft de flytter brystvortene, ja. Jeg har fjerna mine implantat. Legen laga ikke større snitt enn han gjorde da han opererte inn implantatene. Det gikk fort å fjerne de, og var ikke vondt i det hele tatt! Så det er ikke noe å grue for. Lykke til Takk igjen:) nå ble jeg litt mer rolig=) gleder meg bare til å bli ferdig med hele greia nå!! håper på ledig time før påske men var vist ikke sikkert det lot seg gjøre..! vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 23. mars 2010 #16 Del Skrevet 23. mars 2010 Det er ved brystløft de flytter brystvortene, ja. Jeg har fjerna mine implantat. Legen laga ikke større snitt enn han gjorde da han opererte inn implantatene. Det gikk fort å fjerne de, og var ikke vondt i det hele tatt! Så det er ikke noe å grue for. Lykke til EN liten ting til... ble det gjort med narkose ??? eller hvordan foregikk det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 23. mars 2010 #17 Del Skrevet 23. mars 2010 EN liten ting til... ble det gjort med narkose ??? eller hvordan foregikk det?? Mine ble fjernet i narkose, men det går også an å fjerne uten, synes jeg husker at pasientkonsulenten røpet at min kirurg foretrakk at pasienter sover første gang jeg ble operert. Snittene ble lagt på hver side av de gamle arrene, slik at gamle arr skjæres ut, og de nye blir like som de gamle. Hvis implantatene har vært veldig store, kan fjerning gi løshud og hengebryster. Noen velger å gjøre brystløft samtidig med fjerningen for å stramme opp. Husk at det ikke er kriminelt å ha litt heng, og at en ikke vet hvor mye huden trekker seg sammen før en har prøvd det i praksis. Du kan alltids gjøre et løft senere om nødvendig, i stedet for å gjøre løft og få unødvendige arr. Dog koster jo hvert enkelt inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 24. mars 2010 #18 Del Skrevet 24. mars 2010 Mine ble fjernet i narkose, men det går også an å fjerne uten, synes jeg husker at pasientkonsulenten røpet at min kirurg foretrakk at pasienter sover første gang jeg ble operert. Snittene ble lagt på hver side av de gamle arrene, slik at gamle arr skjæres ut, og de nye blir like som de gamle. Hvis implantatene har vært veldig store, kan fjerning gi løshud og hengebryster. Noen velger å gjøre brystløft samtidig med fjerningen for å stramme opp. Husk at det ikke er kriminelt å ha litt heng, og at en ikke vet hvor mye huden trekker seg sammen før en har prøvd det i praksis. Du kan alltids gjøre et løft senere om nødvendig, i stedet for å gjøre løft og få unødvendige arr. Dog koster jo hvert enkelt inngrep. tror operasjonen min også blir utført i narkose.... eller..lokalbedøvelse med søvn... vet ikke helt forskjellen på d å narkose jeg men..! jeg skal i første omgang bare ta ut implantatene.. å heller vurdere løft om de ikke gror seg til osv.. har som sagt ganske store implantater, men hadde også litt pupper og brysvev fra før av, så jeg krysser fingrene for at det gror seg til...!Blir nok et SJOKk å se brystene de første dagene... kommer til å TVIholde på denne støttebh-greia.. sånn at jeg ser brystene minst mulig. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vest Skrevet 24. mars 2010 #19 Del Skrevet 24. mars 2010 tror operasjonen min også blir utført i narkose.... eller..lokalbedøvelse med søvn... vet ikke helt forskjellen på d å narkose jeg men..! jeg skal i første omgang bare ta ut implantatene.. å heller vurdere løft om de ikke gror seg til osv.. har som sagt ganske store implantater, men hadde også litt pupper og brysvev fra før av, så jeg krysser fingrene for at det gror seg til...!Blir nok et SJOKk å se brystene de første dagene... kommer til å TVIholde på denne støttebh-greia.. sånn at jeg ser brystene minst mulig. hehe.. Jeg fjernet mine i lokalbedøvelse. Fikk to valium en halvtime før operasjonen, men var likevel i stand til å reise hjem rett etter operasjonen. Det var et sjokk å se brystene sine etterpå, ja. Er nå to uker siden jeg fjerna de, og heldigvis føler jeg nå at brystene begynner å få tilbake sin gamle form. Herlig Dessuten er de mye deiligere å klemme på nå enn med silikon... :gjeiper: Spent på å høre hvordan det går med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mima Skrevet 24. mars 2010 #20 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg fjernet mine i lokalbedøvelse. Fikk to valium en halvtime før operasjonen, men var likevel i stand til å reise hjem rett etter operasjonen. Det var et sjokk å se brystene sine etterpå, ja. Er nå to uker siden jeg fjerna de, og heldigvis føler jeg nå at brystene begynner å få tilbake sin gamle form. Herlig Dessuten er de mye deiligere å klemme på nå enn med silikon... :gjeiper: Spent på å høre hvordan det går med deg Så du var våken under operasjonen?? Jeg skal opereres allerde imorgen så er veldig spent selv..! eller.. gruer meg egentlig mest:( men går nok bra.. ! får se minst mulig på de, de første ukene..;/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå