Licorne1 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Hei! Jeg er 21 år og har hatt uteblitt menstruasjon siden rundt september en gang. Det er jo mer enn 3 måneder siden:-O jeg er bare redd det er noe galt liksom. Leste at eksamensstress og flytting kan ha innvirkning på menstruasjonssyklusen. Er riktignok midt i eksamensperioden nå, og det er ikke lengde siden sist eksamensperiode. så har vært en del stress ja. og leste noe om at uteblitt menstruasjon også kan skyldes cyster på eggstokken, som hindrer menstruasjonen. men tenk om det er noe ordentlig galt. er det jeg går rundt og tenker på. har noen opplevd noe lignende? Håper på svar:)
The Kitten Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Det er som du selv er inne på mange grunner til at mensturasjonen kan utebli. Du kan lese om cyster på eggstokkene på lommelegen.no. Hvis du er beskymret, så gå til legen.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Går du på p-piller? Jeg har opplevd at mensen forsvant i 3 mnd, så kom den plutselig tilbake igjen. Da jeg gikk jeg på piller. Vet ikke hvorfor det skjedde. Tok en masse graviditetstester, men var ikke gravid. Tok en innvendig ultralyd senere og har tatt en nå på grunn av graviditet, og det var ingenting i veien med meg. Det hender også at mensen kan forsvinne om man venter på den. Jeg hadde ringt legen, og fått sjekket at alt er greit.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Hva er det de sjekker hos legen for å finne ut om alt er ok? Jeg glemte å sette inn en ny Nuvaring i juni og har siden ikke hatt menstruasjon, noen som skjønner hvorfor?? Eller har noen råd om hva det kan være? Har gått på p piller i ca 7 år og alltid hatt regelmessig menstruasjon. Er helt oppgitt!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Hva er det de sjekker hos legen for å finne ut om alt er ok? Jeg glemte å sette inn en ny Nuvaring i juni og har siden ikke hatt menstruasjon, noen som skjønner hvorfor?? Eller har noen råd om hva det kan være? Har gått på p piller i ca 7 år og alltid hatt regelmessig menstruasjon. Er helt oppgitt! NOEN?
Misa Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Hva er det de sjekker hos legen for å finne ut om alt er ok? Jeg glemte å sette inn en ny Nuvaring i juni og har siden ikke hatt menstruasjon, noen som skjønner hvorfor?? Eller har noen råd om hva det kan være? Har gått på p piller i ca 7 år og alltid hatt regelmessig menstruasjon. Er helt oppgitt! Har du satt inn ny Nuvaring siden juni? Når man har gått på hormonprevensjon i lang tid kan det ta opp til ett år før kroppen begynner å oppføre seg normalt igjen. Jeg ville gått til legen for å høre hva du skal gjøre. Sannsynligvis tar de en gynekologisk undersøkelse for å sjekke at det ikke er noe galt og at du ikke er gravid. Lykke til :-)
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Har du satt inn ny Nuvaring siden juni? Når man har gått på hormonprevensjon i lang tid kan det ta opp til ett år før kroppen begynner å oppføre seg normalt igjen. Jeg ville gått til legen for å høre hva du skal gjøre. Sannsynligvis tar de en gynekologisk undersøkelse for å sjekke at det ikke er noe galt og at du ikke er gravid. Lykke til :-) Takk for svar!! Nei, satt aldri inn igjen ny ring.. Og nei er ikke gravid, for det har jeg sjekket.. Har lite lyst til å gå til legen, men får vel gjøre det.. Eller skal jeg bare vente å se om den kommer siden jeg har brukt hormonprevansjon i så lang tid?
Misa Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Har lite lyst til å gå til legen, men får vel gjøre det.. Eller skal jeg bare vente å se om den kommer siden jeg har brukt hormonprevansjon i så lang tid? Sannsynlig vis er det jo ikke noe farlig, men jeg liker alltid å få sjekket det sånn i tilfelle. Du trenger jo ikke å gå til fastlegen hvis det er det som plager deg.
Misa Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Sannsynlig vis er det jo ikke noe farlig, men jeg liker alltid å få sjekket det sånn i tilfelle. Du trenger jo ikke å gå til fastlegen hvis det er det som plager deg. Det kommer jo litt an på om du har behov for å begynne på prevensjon igjen. Vil du det, bør du jo snakke med en lege om hvordan du skal starte opp. Vil du ikke, skader det jo ikke å vente noen måneder til for å se hva som skjer.
Gjest Gjest_licorne1_* Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Ja tror jeg bør ta en legesjekk for å sikre at alt er ok. Nei, går ikke på p-piller. Så egentlig ingen grunn til at menstruasjonen er uteblitt sånn sett. Hmm, rart Går du på p-piller? Jeg har opplevd at mensen forsvant i 3 mnd, så kom den plutselig tilbake igjen. Da jeg gikk jeg på piller. Vet ikke hvorfor det skjedde. Tok en masse graviditetstester, men var ikke gravid. Tok en innvendig ultralyd senere og har tatt en nå på grunn av graviditet, og det var ingenting i veien med meg. Det hender også at mensen kan forsvinne om man venter på den. Jeg hadde ringt legen, og fått sjekket at alt er greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå