Gå til innhold

Hornsalt


Vixenia

Anbefalte innlegg

Kan den brukes? Har stått mørkt og kaldt og boksen har vært helt lukket. Fikk lyst til å lage kakemenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke nølt med en gang. Hvis du ser nøye står det sikkert Best før, ikke Brukes innen også... det betyr bare at produsenten har satt en dato der de garanterer for produktet sitt, ikke at det er uspiselig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den brukes? Har stått mørkt og kaldt og boksen har vært helt lukket. Fikk lyst til å lage kakemenn...

Prøv.. Tror ikke du/dere blir dårlige av det.. Bakt kakemenn selv i dag, koser meg med de nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke nølt med en gang. Hvis du ser nøye står det sikkert Best før, ikke Brukes innen også... det betyr bare at produsenten har satt en dato der de garanterer for produktet sitt, ikke at det er uspiselig etterpå.

Det ble faktisk en nyhetssak av det den gangen de måtte sette best før-dato på hornsaltet. Det var en eller annen innført regel om at alle produkter måtte merkes med best før. Hornsalt blir ikke ødelagt, og produsenten ristet litt oppgitt på hodet og fortalte med et smil at datoen behøver man ikke se på, den er bare nødt å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt hornsalt som var 10-12 år over dato og det gikk utmerket. Ett år er nok ikke merkbart i det hele tatt ;)

Hjemme i skapet fant vi noe så eldgammelt at est før datoen var visket ut, men jammen fikk vi ikke gode kakemenn for det om ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...