Gå til innhold

Hjelp. HASTER! brakk nettopp en tann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg satt nettopp og spiste krabbe da den ene fortanna mi, som har vært knekt før, brakk. Tanna er brekt beint av på skrått. Hva skal jeg gjøre? Tannlegevakten her i byen er stengt og åpner ikke igjen før i morgen ettermiddag. Hva skal jeg gjøre med tanna? Legge den i fluorvann eller melk? Kan jeg ikke drikke eller spise før tanna blir ordnet? Hva skal jeg gjøre

På forhånd tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann

Jeg satt nettopp og spiste krabbe da den ene fortanna mi, som har vært knekt før, brakk. Tanna er brekt beint av på skrått. Hva skal jeg gjøre? Tannlegevakten her i byen er stengt og åpner ikke igjen før i morgen ettermiddag. Hva skal jeg gjøre med tanna? Legge den i fluorvann eller melk? Kan jeg ikke drikke eller spise før tanna blir ordnet? Hva skal jeg gjøre

På forhånd tusen takk for svar.

Legg den i melk, melk har samme ph-verdi som spytt. (Eventuelt kan du fylle et glass med spytt og legge tanna i den :fnise: ). Du bør kanskje ikke spise noe som gjør at du må tygge veldig masse.

Skrevet
Legg den i melk, melk har samme ph-verdi som spytt. (Eventuelt kan du fylle et glass med spytt og legge tanna i den :fnise: ). Du bør kanskje ikke spise noe som gjør at du må tygge veldig masse.

Tusen takk for svaret! Tanna ligger nå i ett glass melk :)

Skrevet

Bare hyggelig. Si fra om hvordan det går da. :jepp:

Skrevet
Bare hyggelig. Si fra om hvordan det går da. :jepp:

Skal gjøre det. Blir nok tannlege og liming i morgen, håper jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...