Gå til innhold

Pilates og gåturer


Undomiel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har noen erfaring med Pilates Sculpting Circle? Jeg har trent denne Pilates-metoden de siste månedene, ca tre ganger i uka (hun Mary Winsor sier det er nok, men er litt usikker).

Har gått inn ca 2 cm over navelen. Kunne sikkert gått inn litt mer hvis jeg hadde trent kondisjon i form av feks gåturer i tillegg, men har vært litt daff.

Spiser sunt, grovt brød, mye frukt og grønt og veldig lite søtsaker.

Jeg er i ALTFOR dårlig form til å begynne å jogge, men tror dere det vil sette litt fart på tingene å begynne å gå tur? I litt kjapt tempo? Eller lange litt roligere?

Er så lei av å ha det lille ekstra, om dere skjønner :P

På forhånd takk, setter veldig pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan følge et lett program, som feks denne? http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop

Den har jeg begynt å følge, og den er egentlig ganske rolig til å begynne med.

Eller så kan du kanskje starte med lyktestolpe metoden? Gå mellom første og andre stolpe, jogge rolig mellom andre og tredje, gå mellom tredje og fjerde, jogg mellom fjerde og femte osv.

Og etterhvert er det bare å øke hvor mange stolper du løper. Kanskje du går mellom første og andre, men løper mellom andre og helt til femte.

Mange lure metoder å få kroppen til å venne seg til jogging/trening på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, det hjelper veldig å begynne å gå. Nå vet jeg ikke hvor mye du har å miste, men jeg kjenner ei som veide rundt 40kg for mye, og måten hun mistet det meste på var å gå 2 timer om morningen (vekslet mellom rolig og rask gange) i tillegg til å forandre på dietten til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, det hjelper veldig å begynne å gå. Nå vet jeg ikke hvor mye du har å miste, men jeg kjenner ei som veide rundt 40kg for mye, og måten hun mistet det meste på var å gå 2 timer om morningen (vekslet mellom rolig og rask gange) i tillegg til å forandre på dietten til en viss grad.

Oki :) Tror ikke jeg trenger å forandre noe særlig på kostholdet, går på en sånn melk-, gluten- og sukkerfri diett fra før av. I tillegg spiser jeg mye mindre stivelsesrik mat enn jeg gjorde før. Men det skader nok ikke å begynne å bevege seg litt mer, for å si det sånn :P

Tusen takk for svar og som sagt setter jeg veldig pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...