Gå til innhold

Ny i barnehage, trenger noen tips!:)


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Hei!

Jeg har akkurat begynt å jobbe i barnehage. Har aldri gjort det før, men har hatt veldig lyst, og jeg syns jo barn er kjempeherlig.

Jeg er av typen som liker å leke og har ikke noe problem med å sette meg på gulvet og leke og tøyse med barna osv. Jeg har skjønt at dette er positivt å gjøre når man er assistent osv, jeg gjør jo selvsagt andre ting også da, hjelper til osv.

Men det jeg trenger et par råd på, er hvordan man kan holde på sånn å leke og møte barna der de er, uten å bil for dillete? Tror ikke jeg er det, men er det noen som har noen tanker om det? Sikkert lett for å bli for uautoritær? Eller er det greit?

Hvordan kan jeg evt bli flinkere til å sette grenser og være myndig? Siden jeg ikke har noe særlig erfaring så vet jeg liksom ikke helt når det er greit å si nei, at de ikke må gjøre sånn og sånn eller når jeg kan hysje osv. Har jo selvfølgelig egne preferanser om hva jeg syns er greit, men har inntrykk av at det er mange forskjellige praksiser rundt om kring osv,

Noen tips til en nybegynner? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig ikke noen tips å komme med, men vil bare si hvor utrolig bra det er å ha slike som deg i barnehagen, som faktisk ønsker å leke MED barna. Har ikke barn i barnehage selv, men ser ned på en fra jobben, og der ser jeg veldig ofte at de voksne står i klynger og prater, men ungene må klare seg selv. Ikke særlig enkelt for de barna som sliter sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...