MyAngel Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Hei, Jeg var så uheldig at jeg ble gravid første gangen jeg hadde samleie, og valgte da å ta abort iom at jeg bare var 16 år. Nå er jeg 25 og jeg og min samboer vil så gjerne få et barn. Jeg har gått på p-piller i ca 4 år, og så hatt et opphold uten prevansjon på 1 år, før jeg da begynte på NuvaRingen og gikk på denne i ca 4 år. I det prevansjonsfrie året mener jeg å huske at jeg hade ganske regelmessige sykluser på 28-31 dager. Sluttet med ringen 26. oktober, og fikk blødning 29 oktober som varte i 5 dager. Fikk ny blødning 23. november, dvs den første skikkelige syklusen var på 25 dager. Hvor lang tid kroppen bruker på å stabilisere seg etter NuvaRing slutt? Jeg har prøvd å søke på nett, men finner ikke noe svar. Kan aborten ha gjort noe med kroppen med tanke på eggløsning? Kan en ha normal syklus og ikke få eggløsning eller er det mer normalt at syklus blir lengre ved uteblitt eggløsning? Siden jeg den første ordentlige menstruasjonen etter prevansjonslutt kom etter 25 dager. Kan jeg anta at jeg har hatt eggløsning eller kan den ha uteblitt? Endre
Pupsilure Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Jeg sluttet med nuvaring for et år siden, og gikk rett inn i sykluser på 25 dager. Hadde en mnd eller to der det var 23, og nå de siste mnd før jeg ble gravid, var det ca 26, kanskje 27 dager. Jeg tok også abort da jeg var 17, men har hatt eggløsning somnormalt nå Tror ikke du skal tenke på det. Jeg tror det er vanlig at syklusen blir lengre når du ikke har eggløsning, men jeg vet ikke helt. Hvis du lurer på om du har eggløsning, kan du ta eggløsningstester Jeg testet EL fra jeg sluttet med nuvaring, og jeg fikk EL første mnd, hvis jeg husker rett Lykke til
MyAngel Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hei og takk for svar. Jeg har testa fra dag 5 (for å være sikker jeg ikke misser) og fått negative tester frem til nå, er på dag 13. Hvis jeg får 25 dagers syklus denne gangen og får jeg mensen 18. desember. Det er 13 dager til. Så eggløsningen burde vært på disse dager trodde jeg. Men kan det hende jeg har/får Eggløsning bare det ikke slår ut på tester? Er bare så redd for at jeg får normal syklus og sånt men at jeg faktisk ikke har eggløsning. Spesielt nå når vi prøver å få barn. Husker du ca hvilken dag i syklusen du fikk eggløsning? Endret 5. desember 2009 av MyAngel
Pupsilure Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Jeg testet ikke EL denne mnd. Har sluttet med det, etter at jeg fant ut at EL var på dag 12, nesten hver syklus. denne mnd vet jeg ikke når den kom. Jeg pleier å kjenne masse stikninger, men nå kjente jeg ingenting. Jeg fikk ikke positiv test før 3 dager etter IKM, så jeg lurer litt på om jeg hadde EL senere enn vanlig. Hadde tester som måler 10mlu, og det er de mest sensitive testene du får tak i. Passer du på å ta EL-testen på kvelden? Og at du ikke har drukket/spist noe med mye væske i på 2-3 timer? Du kan ikke stole helt på EL-tester, tror jeg. Temping er nok mer pålitelig. Sender over masse babystøv som du kan rulle deg i *BaByStØv*
Pupsilure Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg fant nettopp et dokument på dataen min, der jeg hadde notert de første syklusene etter p-ring. Jeg tok ut ringen 12 desember, og fikk mensen 15. Fikk eggløsning 27 desember, og mensen igjen 9 januar. Og mensen igjen 1 februar.
MyAngel Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har testet etter EL denne perioden nå, og bare fått negative tester. Er på dag 15 nå, og skal få mensen om 11 dager om denne syklusen også blir 25 dager. Liker ikke helt at jeg ikke har fått positiv eggløsningstest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå