Gå til innhold

Polskkurs på nettet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kunne tenke meg å lære meg litt polsk på fritiden, og er derfor på jakt etter et nettbasert kurs eller et kurs for PC. Er det noen som kjenner til et kurs som er bra? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet at mange liker Rosetta Stone sine digitale kurs veldig godt, men de koster jo skjorta da. Ellers er det nok en masse online kurs, prøv å google litt rundt da vel?

Holder på å lære meg et språk på fritiden selv, og kan jo tipse deg om to nettsider jeg synes er veldig, veldig nyttige læringsverktøy! (men du trenger nok å supplere med noe annet)

Den første er smart.fm. Helt genialt, her kan man lære seg hva som helst! Systemet er lagt opp rundt å repetere kunnskapen på den gunstigste måten slik at man husker det lengst mulig. Jeg vet ikke hvordan opplegget er på polsk, men det jeg har vært borti der er at man får spørsmål om noe (et ord, et tegn eller en setning) og så får man enten velge mellom flere svar eller skrive inn svaret selv. Det er skikkelig morsomt, for hver gang du gjetter riktig så føler du at du gjør fremgang! De har en liten introduksjon til siden sin her. Mulig du må være registrert for å se den. Bare søk på "polish" når du er inne på siden, så vil du kunne se hvilke muligheter du har for å lære polsk.

Og så er det Lang-8. Dette er omternt et nettsamfunn hvor man hjelper hverandre med språk. Du har din egen journal hvor du kan skrive noe, øve på verb, stille spørsmål, og så videre. Så kan de som kan språket rette setningene dine eller svare på spørsmål. Og du kan selvfølgelig gjøre det samme med de som lærer norsk - om du gidder. Veldig fint og veldig sosialt, jeg fikk flere "venner" der inne etter bare noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...