Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Klassen til min datter har en noe spesiel lærer. Nå vil han vist at hele skolen skal være med på å lage en film om en skolemassakre. Jeg er usikker på om skolen har godkjent dette, men er ikke dette her å gå alt for langt? Og er det noe vi foreldre kan gjøre for å stoppe denne filmen?
Chiyo Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Klassen til min datter har en noe spesiel lærer. Nå vil han vist at hele skolen skal være med på å lage en film om en skolemassakre. Jeg er usikker på om skolen har godkjent dette, men er ikke dette her å gå alt for langt? Og er det noe vi foreldre kan gjøre for å stoppe denne filmen? Det høres jo kjempe spennende ut. Jeg mener da kan ungene få være med på noe morsomt, men de lærer hvor alvorlig dette er. Slike lærere har jeg stor respekt for. Liker ikke de gamle kjedelige lærerene som aldri finner på noe morsomt.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Hvor gamle er barna? Jeg ville ikke gitt mitt barn tillatelse til å være med på et slikt prosjekt på barneskolen, muligens på ungdomsskolen, men da måtte jeg vite hva målet med filmen var først.
Chiyo Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Du kan jo se filmen "Bang Bang you're dead". Det er tydeligvis i samme gate. Nå vet jeg ikke hva "skolemassakre"-filmen de skal lage omhandler, men det kan jo tenkes at det kan bidra til å skape bevissthet omkring såre emner som isolasjon fra jevnaldrende, konsekvensene av å sette farlige tanker til live osv, empati og alternative løsninger til elever i dyp fortvilelse. Hvis det er en lærer som har mulighet til å gjennomføre dette i skoletid så handler det vel neppe om hvor kjekt det er eller hvordan man kan gjøre det best mulig? Så jeg ville ikke vært for bekymret. Elsker den filmen! Ja den er et bra eksempel. I den filmen lager de et skuespill om en skolemasakre som skolen nekter dem å vise, men så viser det seg for at det er ganske bra. Dette skuespillet er vist på skoler over hele verden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå