Gå til innhold

Sjokoladekake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å komponere min egen sjokoladekake, og er på jakt etter en glasur som blir stiv. Jeg lager vanligvis glasur med melis, men den bli jo ikke så stiv. Er det blanding av kokesjokolade og fløte som gir stiv (og blank) glasur?

Også lurer jeg på om noen har en oppskrift på en skikkelig mørk sjokoladekakebunn. Tenkte jeg skulle ta ekstra mye kakao i, men er vanskelig å finne riktig mengdeforhold. Noen som har en god oppskrift? (Jeg er litt opptatt for tiden så har ikke så god tid til å lete rundt på nettet)

På forhånd tusen takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Jeg har tenkt å komponere min egen sjokoladekake, og er på jakt etter en glasur som blir stiv. Jeg lager vanligvis glasur med melis, men den bli jo ikke så stiv. Er det blanding av kokesjokolade og fløte som gir stiv (og blank) glasur?

Også lurer jeg på om noen har en oppskrift på en skikkelig mørk sjokoladekakebunn. Tenkte jeg skulle ta ekstra mye kakao i, men er vanskelig å finne riktig mengdeforhold. Noen som har en god oppskrift? (Jeg er litt opptatt for tiden så har ikke så god tid til å lete rundt på nettet)

På forhånd tusen takk! :)

Ingen som har noen oppskrift? Eller vet om det er blandingen av sjokolade og fløte som gir stiv glsur?

Skrevet

Den eneste glasuren som jeg har laget og som ble stiv var en blanding med delfiafett i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...