Gjest MikeWaters Skrevet 9. desember 2009 #21 Skrevet 9. desember 2009 Har selv vært der, kvalmere opplevelse skal man lete lenge etter. Får man den opp der så må man være særs nøden!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #22 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde ikke bekymret meg om kjæresten min skulle dit på guttetur. Det er vel rett og slett fordi jeg vet at han ikke ville funnet på å ligge med en hore. Jeg vet at han syns det er ekkelt. Men han hadde nok syntes det hadde vært gøy å se, vi hadde selv tenkt å dra dit for å se for det er jo mange som snakker om det, men nå er jeg høygravid så ser kanskje litt dumt ut Uansett så bekymrer jeg meg mer når han flyr på byen enn om han skulle på et horestrøk... Selv om jeg velger å stole på kjæresten min da, og ikke har noen grunn til å ikke gjøre det. Man blir jo gal om man skal gå rundt å bekymre seg hele tiden!
Gjest LonelyAngel Skrevet 9. desember 2009 #23 Skrevet 9. desember 2009 Kjenner ikke så mange gutter som tenner på anorektiske "supermodeller" heller. Gud, jeg bare hater slike kommentarer! Ingen gutter som tenner på supermodeller? Det er det DUMMESTE jeg har hørt! Det er jo akkurat det de gjør. Alle supermodellene er ikke anoreksia tynne. Se på hun i bildet mitt da. Jeg vet av mange av mine kompisser synes hun er drit digg. Men jeg kan svare på tråden også Jeg synes du bare skal prøve å stole på han. Du kan jo ikke nekte han å reise dit.
Grant Skrevet 9. desember 2009 #24 Skrevet 9. desember 2009 Red Light District er en helt vanlig turistattraksjon i Amsterdam. De fleste får med seg en tur i området i løpet av Amsterdam-oppholdet. Dette er en liten bydel og ikke et horehus. Man rusler igjennom området, tar kanskje en øl eller kaffe, og det er det. Jeg regner med at du er ung, siden du legger restriksjoner på hvor mannen kan gå! Du har lite å frykte. Hvis han ønsker å være utro kan han jo i prinsippet gjøre dette hvor som helst i Norge og resten av verden uten at du får vite det.
Gjest KateW Skrevet 9. desember 2009 #25 Skrevet 9. desember 2009 Hvordan skal man finne ut at noen driver med noe "dill", som du så pent kaller det? Det jeg mente var å ikke ta sorgene på forskudd. Om min partner går over Karl Johan en lørdag, så regner jeg ikke med at han dermed tar med seg ei dame fra Nigeria hjem. Rett og slett.
Tempus Fugit Skrevet 9. desember 2009 #26 Skrevet 9. desember 2009 Det jeg mente var å ikke ta sorgene på forskudd. Om min partner går over Karl Johan en lørdag, så regner jeg ikke med at han dermed tar med seg ei dame fra Nigeria hjem. Rett og slett. Har ikke vært i Red Light District, men hadde mine turer i Kings Cross i Sydney når jeg studerte der, noen veldige gode nattklubber og alltid morro og se på alle som viste seg frem der etterpå. Var og på noen strippeklubber og det var ingen av de som fristet til noe mer (Begge gangene hadde jeg kjæreste). Tror du skal stole på han, det finns nok like mange fristelser i Norge (uten at jeg skal gjøre deg paranoid nå).
Snop Skrevet 9. desember 2009 #27 Skrevet 9. desember 2009 Åhh jeg føler med deg TS Min kjæreste reiser dit på et event hver sommer med kompisene sine. I år bestemte jeg meg for å bli med og det var han heldigvis positiv til (av diverse grunner kunne jeg ikke likevel, men det var kjekt å se at jeg var velkommen). Jeg synes også det er ubehagelig. Det skal være sagt at jeg er kanskje litt Bree Van de Kamp-prippen når den kommer til sånne ting, men selv om jeg VET at kjæresten ikke har hatt seg og aldri kommer til å ha seg med ei hore synes jeg det er ekkelt å tenke på at "min" mann oppsøker slike steder selv om det bare er for moro skyld. Faktisk når han var der i fjor sendte han melding til meg når han var dritings om at han var så sinnsykt kåt pga det var "så trangt i klubbene og så mange lettkledde damer" og at han derfor gledet seg til å komme hjem til meg. Han sier at han ikke mente det slik det kom ut, men at han rett og slett bare gleda seg til å se meg igjen, hahah
Mir Skrevet 9. desember 2009 #28 Skrevet 9. desember 2009 Jeg syns dere snakker om Red Light District som om det er et hus full av horer. Det er jo en del av bydel/område ! Ikke en "ting" man går til for å oppsøke prostituerte nødvendigvis!
Gjest Bianca26 Skrevet 9. desember 2009 #29 Skrevet 9. desember 2009 Hvis du tror at grunnen til at han skal reise til Amsterdam er for å oppsøke horer så bør du gå inn i deg selv og tenke over hvor mye du stoler på han.
Snop Skrevet 9. desember 2009 #30 Skrevet 9. desember 2009 Jeg syns dere snakker om Red Light District som om det er et hus full av horer. Det er jo en del av bydel/område ! Ikke en "ting" man går til for å oppsøke prostituerte nødvendigvis! Men det er utvilsomt de prostituerte som er hovedattraksjonen for de aller, aller fleste
Mir Skrevet 9. desember 2009 #31 Skrevet 9. desember 2009 Men det er utvilsomt de prostituerte som er hovedattraksjonen for de aller, aller fleste Hva med alle turistene som kommer til Amsterdam hvert eneste år. Tror du virkelig ,menn som kvinner, ( ja for til og med kvinner ønsker å få med seg HVA dette er ) har som mål å oppsøke prostituerte ? Det er jo interessant å se Nederland som ett slikt liberalt land, og hvordan jentene faktsk står i et vindu(!) og vrikker seg. Det er jo noe som har blitt et merke for Amsterdam! Jeg vil igjen si at det er som å reise til Paris uten å si eiffeltårnet. Det blir bare for dumt. Hva med taxien som skal kjøre deg fra togstasjonen til hotellet da ? Skal man be mannfolkene holde seg for øynene og bli drittsur hvis han faktisk kikker inn et av de røde vinduene mens dere suser forbi ?
Snop Skrevet 9. desember 2009 #32 Skrevet 9. desember 2009 Hva med alle turistene som kommer til Amsterdam hvert eneste år. Tror du virkelig ,menn som kvinner, ( ja for til og med kvinner ønsker å få med seg HVA dette er ) har som mål å oppsøke prostituerte ? Hva med taxien som skal kjøre deg fra togstasjonen til hotellet da ? Skal man be mannfolkene holde seg for øynene og bli drittsur hvis han faktisk kikker inn et av de røde vinduene mens dere suser forbi ? Nei det tror jeg ikke, fordi det er mye mer i Amsterdam enn RLD. Men jeg tror jeg TRYGT kan si at for en guttegjeng som oppsøker akkurat RLD er de prostituerte hovedattraksjonen. Det er ingen overdrivelse å si at det er dette RLD er kjent for, enten folk går dit bare på moro eller for å faktisk kjøpe seg noe. Har jeg sagt at noen skal bli drittsur? Slutt å sett ord i munnen min
Gjest Bianca26 Skrevet 9. desember 2009 #33 Skrevet 9. desember 2009 Red Light District er en helt vanlig turistattraksjon i Amsterdam. De fleste får med seg en tur i området i løpet av Amsterdam-oppholdet. Dette er en liten bydel og ikke et horehus. Man rusler igjennom området, tar kanskje en øl eller kaffe, og det er det. Jeg regner med at du er ung, siden du legger restriksjoner på hvor mannen kan gå! Du har lite å frykte. Hvis han ønsker å være utro kan han jo i prinsippet gjøre dette hvor som helst i Norge og resten av verden uten at du får vite det. Men de fleste er vel der bare for å se?
Snop Skrevet 9. desember 2009 #34 Skrevet 9. desember 2009 Tror du virkelig ,menn som kvinner, ( ja for til og med kvinner ønsker å få med seg HVA dette er ) har som mål å oppsøke prostituerte ? Det er jo interessant å se Nederland som ett slikt liberalt land, og hvordan jentene faktsk står i et vindu(!) og vrikker seg. Det er jo noe som har blitt et merke for Amsterdam! Jeg vil igjen si at det er som å reise til Paris uten å si eiffeltårnet. Det blir bare for dumt. Forresten... jeg skjønner ikke helt hva du mener med disse setningene. Det er som om du sier "Prostituerte er ikke hovedattraksjonen! Men der er jo hovedattraksjonen så alle må jo se dem!" Hva mener du egentlig, er det hovedattraksjonen eller ikke?
Tempus Fugit Skrevet 9. desember 2009 #35 Skrevet 9. desember 2009 Forresten... jeg skjønner ikke helt hva du mener med disse setningene. Det er som om du sier "Prostituerte er ikke hovedattraksjonen! Men der er jo hovedattraksjonen så alle må jo se dem!" Hva mener du egentlig, er det hovedattraksjonen eller ikke? For min del så hadde nok RLD vært en av de mange attraksjonene som skulle oppleves når jeg først var der nede, kunne til og med strukket meg til å se på ett show med kompiser/eventuelt en kjæreste, men jeg ville aldri kjøpt noe der nede. Tror at TS må sørge for å ha litt kommunikasjon med kjæresten før han reiser ned, og håpe at han er ærlig om hva han så og gjorde der nede (og jeg tipper at han bare vil ta en tur og se litt, rett og slett som en av de mange sidene av Amsterdam som bør sees).
Mir Skrevet 9. desember 2009 #36 Skrevet 9. desember 2009 [quote name='Tutta Løvensvans' date='09.12.2009 (16:09) ' Har jeg sagt at noen skal bli drittsur? Slutt å sett ord i munnen min
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 9. desember 2009 #37 Skrevet 9. desember 2009 Hva med alle turistene som kommer til Amsterdam hvert eneste år. Tror du virkelig ,menn som kvinner, ( ja for til og med kvinner ønsker å få med seg HVA dette er ) har som mål å oppsøke prostituerte ? Det er jo interessant å se Nederland som ett slikt liberalt land, og hvordan jentene faktsk står i et vindu(!) og vrikker seg. Det er jo noe som har blitt et merke for Amsterdam! Jeg vil igjen si at det er som å reise til Paris uten å si eiffeltårnet. Det blir bare for dumt. Hva med taxien som skal kjøre deg fra togstasjonen til hotellet da ? Skal man be mannfolkene holde seg for øynene og bli drittsur hvis han faktisk kikker inn et av de røde vinduene mens dere suser forbi ? Er det egentlig det? Jeg synes det er fullstendig uinteressant. At RLD i Amsterdam nesten er det eneste nordmenn forbinder med Nederland viser bare at vi trenger å bli mer kultiverte her i landet Mye mer kultiverte..
Snop Skrevet 9. desember 2009 #38 Skrevet 9. desember 2009 Og med hovedattraksjon: Det er et område. Lysene kan være slått på selv om det ikke er damer i vinduet. Det er kafeer, og coffee-shops. Det er en spesiell men fin atmosfære med rødt lys som lyser opp gatene over broene. Attraksjon er subjektivt, jeg har hele tiden hevdet at det er et område, og ingen attraksjon i form av et objekt, i form av å se hvordan et land er. Ja, i nederland kan man røyke og man kan se damer vrikke seg i vinduene. Det er da ingen attraksjon. Skal man da si det samme som at man reiser til Afghanistan for å se påkledde kvinner? Hvis du fremdeles ikke forstår hva jeg mener, så kan jeg bruke undergangene i Londom som et eksempel da, siden det heller ikke er et objekt og attraksjon i slik form, men heller et "område". Jeg tror vi snakker forbi hverandre her. En attraksjon trenger ikke å være et objekt men kan også være et sted, område, gate, park osv, og det er vel også helt feil å si at en turistattraksjon er subjektiv. Attraksjon betyr attraksjon. Et ord betyr det det betyr og ikke noe annet fordi du synes det Men hva man mener om den enkelte attraksjon er derimot subjektivt. Red Light District er uten tvil en turistattraksjon i amsterdam, og damene der høyst sannsynlig hovedattraksjonen for de fleste enten man er der av nysgjerrighet eller for å kjøpe.
Mir Skrevet 9. desember 2009 #39 Skrevet 9. desember 2009 Som jeg sa så går det ikke an å bli enige på dette området =) Jeg mener det en en spesiell ting som er verdt å få med seg hvis man er på tur dit. Andre mener motsatt! Jeg takker for det med meg, og jeg syns denne diskusjonen har gått mer inn på hvem som har rett og galt enn det faktiske tema, på noe som startet pga sjalusi til å ende med et annet aspekt av å reise dit.
Snop Skrevet 9. desember 2009 #40 Skrevet 9. desember 2009 Som jeg sa så går det ikke an å bli enige på dette området =) Jeg mener det en en spesiell ting som er verdt å få med seg hvis man er på tur dit. Andre mener motsatt! Jeg takker for det med meg, og jeg syns denne diskusjonen har gått mer inn på hvem som har rett og galt enn det faktiske tema, på noe som startet pga sjalusi til å ende med et annet aspekt av å reise dit. Betydningen av et ord er ikke noe man skal måtte bli enige om, det betyr det det betyr Men som du sier, diskusjonen handler om sjalusi og ikke betydningen av et ord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå