Gå til innhold

Sambo har invitert eksen!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette handler ikke om å ha ekser eller ikke i bryllupet, det handler om at den kommende ektemann har invitert en i bryllupet uten å snakke med sin kommende kone om det, og ikke hvem som helst, men en som han har hatt et følelsesmessig forhold til. Hle kameratflokken har vært informert om dette. Og hele kameratflokken må informeres om det dersom det ikke blir noe. Dermed blir den kommende konen satt i et dilemma: samarbeide eller grensesetting.

Så om det andre temaet. Jeg tror at mange av de som er et godt forhold til sine ekser har et uavklart forhold til sine ekser, dvs. det er en spenning der. I mange tilfeller har det også vært et tillitsbrudd mellom mennesker så fortsatt vennskap kan tyde på at man ikke har klart å si godt nok i fra hvor sårende en situasjon har vært. Det handler om grensesetting. Dersom det ikke er noen av disse faktorene inne, så er jeg imponert over at vennskapet er inntakt. Jeg er mer på sporet at jeg ikke kan skjønne hvorfor i huleste jeg var sammen med eksen, og kunne ikke tenke meg å vise han frem til min tilkommende.

Emilie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som eks' ville jeg ikke for ti ville dinosaurer satt min fot i hverken kirken eller festlokalene den dagen faren til min sønn gifter seg. Har ingen interesse av å ødelegge dagen deres, jeg ønsker de alt godt men et sted går grensen.

Kan ikke tenke meg at eks'en til min kommende mann/moren til hans to jenter (som også skal være brudepiker) kommer i kirka når vi gifter oss, og isåfall vil jeg bli sjokkert. Hvem har interesse av det? Brudepikene og svennen kan de da se bilder av etter dagen?

Håper ikke at vi får blomster en gang jeg, isåfall blir de kastet - så smålig er jeg!

Enig med Flo.

Skrevet

Mange har sikkert et greit forhold til sin x.

Men hva så? Dersom den du skal gifte deg med ikke liker det, så gjør man det uansett ikke! I tillegg ikke si i fra! Nei vet du hva. Han skulle få si det til henne selv. Aldri i verden om det er din oppgave. Når han ikke har tatt hensyn, så får han ordne opp.

Hans venner får bare tro hva de vil. Det er HANS problem.

Hadde det vært meg så hadde jeg fått ødelagt masse av gleden ved planleggingen. Og så skal man sitte igjen som "den som er sjalu og nekte hun å komme"! Bare DET er en helt vannvittig ting å utsette den man er glad i for.

Jeg ble skikkelig sinna!!!

Skrevet

det er blitt nevnt før, men jeg sier det igjen jeg... dette dreier seg vel i utgangspunktet ikke om det å ha X-er i brylluppet eller ikke.

Dette dreier seg om en kommende ektemann, som går bak ryggen på sin kommende hustru å inviterer en, for den uvitende kone, heller ukjent X i bryllupet. (hun har møtt henne EN gang...)

Dersom dette dreide seg om en X som sto sentralt i mannens liv, eller vært en kjær venn av ham, ville vel det gjerne medført at kommende fru hadde møtt henne litt mer en en gang, og han burde da ha kunnet snakke med henne om det. Vite om hun ønsket dette eller ei.

Men nei! Han brydde seg ikke med å spørre henne, fordi han ikke regnet med at denne x-en kom til å si ja!!!! og når hun sier ja, så innrømmer han ovenfor sin kjære at han har gjort en feil, men at han ikke kan rydde opp etter seg selv, fordi da kameratene hans vil se på ham som en tøffel....

Dette går jo på en manns oppførsel, ikke på om x-er er tillatt i bryllup eller ikke.

Og dessuten, om x-er skal være med i bryllup eller ikke, må da være helt og fullt opp til brudeparet? selv om det er rett for noen av oss her inne, tilsier jo IKKE det at det er ok for andre! Det må respekteres uten å bli kalt sjalu!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i bryllup i fjor hvor begge har barn på hver sin kant, som var brudepike/ svenn, men det møtte da ikke opp noen ekser . Ikke en gang for å se på barna. Og det ville ikke jeg ha gjort heller.

Hvis min tilkommende hadde invitert noen uten min smtykke(ex eller andre)så hadde han pent fått ringt å sagt at det ikke var aktuelt alikevel.Så hadde han fått tatt det på sin kappe

Skrevet

jeg er litt nyssjerrig... fikk du ringt henne

Skrevet

Jeg har ikke noe syn på om ekser skal være med i bryllupet eller ikke, det får være opp til hver enkelt. Ingen av oss har slik kontakt med ekser at dette er noe tema hos oss.

Men dette hadde jeg hatt betenkeligheter med hvis det var meg.

On 2002-04-26 08:30, Qlio wrote:

Min forlovede har en datter, og jeg regner derfor med at barnets mor kommer til å være i kirken for å se på henne (hun blir min brudepike).

Jeg likte ikke tanken til og begynne med, men som nevnt litt over; jeg kommer til å gå med hevet hode, det er MEG han vil ha.

Jeg vil ikke ha henne med på en evt. samling etter vielsen, men kirken er åpen for alle.

Grunnen er som ei jeg kjenner sa når hun giftet seg. Det er store muligheter for at når brudepiken får øye på sin far blandt de andre gjestene i kirken roper "Hei pappa se på meg", enten mens hun går opp kikegulvet med sin mor eller under sermonien. Brudepiken er stolt og glad og vil gjerne vise seg frem. Noe som er helt naturlig.

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir litt oppgitt over hvor samarbeidsvillige alle skal være. Det er helt greit å ikke ville at alle mulige skal ta del av viktige saker, enten fordi det er følelsesmessige bånd, fordi det er ubehagelig osv. Jeg synes det er mye bedre å si i fra. Man kan si: det sårer meg at det er så viktig for deg at din x-skal være til stede. Det gjør meg utrygg og jeg føler at det som skal være vår dag blir, om ikke overskygget, så i hvertfall preget av at det er noen andre til stede som jeg føler usikkerhet overfor. At du ønsker å ha henne til stede gjør meg usikker for jeg får en følelse av at hun er viktig på deg på en mer enn vennskapelig måte.

Og til hun som tok opp at hun skjønte at hun som en x kunne være et problem i et bryllup. Som tok dette opp med brudgommen. Altså sa til brudgommen: ikke be meg hvis det blir et problem. Hvis dere har et helt avklart forhold - hvorfor måtte du ta det opp med brudgommen? Det du egentlig sa til han var følgende. Jeg og du har et nært forhold, jeg bryr meg veldig om deg, og vi to vil ha en forståelse hvis jeg ikke kommer på at vi fortsatt har en nær relasjon, og at din kone ikke liker det. Klart han må be deg. Han kan jo ikke bekrefte at det er et problem! Og hvis han har tatt opp det du har sagt med sin kone, og at du har sagt det! så må han be deg. Du må regne med at han har nevnt samtalen med deg, fordi han må jo nødvendigvis være mer lojal mot henne eller mot deg. Da må hun også si ja, for hun vil ikke bekrefte at du er noe problem. Det riktige er vel egentlig å si i fra til henne direkte, for problemet er vel egentlig mellom dere to? Men det kan hende at jeg tar feil. Kanskje er alt bare fryd og gammen.

Det er bare bruden og brudgommen (evt i samarbeid med foreldre) som sammen skal bestemme hvem som skal komme.

Gjest sexysadie
Skrevet

Er virkelig dette noe å hisse seg opp over?

D er jo hans X d er snakk om!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen!

Takk for alle svar! Mange delte meninger her, og for å si det med en gang: det verste er at han har sendt ut invitasjoner uten en gang å informere meg! Nest verst er at dette er til en person jeg ikke en gang kjenner - vi traff henne så vidt for et år siden på et arrangement.

Men nå har han ringt - tror han sa det hadde vært en misforståelse. Hun hadde grått og sagt hun var så lei seg fordi hun følte hun hadde en plass der på hans store dag etter alt de hadde hatt sammen (!) Vel - det gir jeg blaffen i.

Alt er vel mellom meg og min forlovede igjen i alle fall - han sa han hadde følt seg litt presset til å invitere henne og at han var overbevist om at hun allikevel ville si nei.

Nuvel - snakk om å se en ny side av partneren. Han er slett ingen tøffel men en mann med sterke meninger ellers som så absolutt ikke lar seg dirigere.

På tide å tørke tårene-brette opp ermene og fortsette planleggingen. Det nærmer seg : )

Skrevet

On 2002-04-25 18:00, Flo* wrote:

Synes faktisk bryllupsdagen er en dag hvor man skal omgi seg med folk man liker og vil ha rundt seg.

Ser at en del har reagert på dette.

Det jeg mente var : Selv om man ikke har noe i mot partnerens ekser, er det ikke dermed sagt at det er personer som man vil ha rundt seg på sin bryllupsdag. Tror faktisk ikke brudeparets foreldre heller ville sette så stor pris på det. Man vet jo hvor lett det blir "prat" av slikt.

Vi har selv barn fra tidligere forhold men ingen ekser var invitert eller spurte om å få komme i kirka for å se ungene.

Skrevet

On 2002-04-26 11:28, August wrote:

Jeg har ikke noe syn på om ekser skal være med i bryllupet eller ikke, det får være opp til hver enkelt. Ingen av oss har slik kontakt med ekser at dette er noe tema hos oss.

Men dette hadde jeg hatt betenkeligheter med hvis det var meg.

Grunnen er som ei jeg kjenner sa når hun giftet seg. Det er store muligheter for at når brudepiken får øye på sin far blandt de andre gjestene i kirken roper "Hei pappa se på meg", enten mens hun går opp kikegulvet med sin mor eller under sermonien. Brudepiken er stolt og glad og vil gjerne vise seg frem. Noe som er helt naturlig.

Jeg/forloveden min kommer til å be moren (OM hun velger å komme) at hun får holde seg litt skjult.

Men jeg har også sagt til barnet at dette er noe hun velger selv, hun kan godt finne på å ombestemme seg før dørene åpner seg???

Tror og håper at dette går greit.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom forholdet med eksen var over for lenge siden (antar det ettersom dere skal gifte dere) synes jeg det er en stor overreaksjon fra deg. Ufint at han ikke sier ifra før, men han må få lov til å invitere sine venner! Det er deg han har valgt, og du må føle deg trygg på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...