Gå til innhold

Sambo har invitert eksen!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fikk beskjed i går om at eksen til sambo kommer i bryllupet. Jeg visste ikke en gang at hun var invitert!

Er så rasende at jeg holder på å sprekke! Sambo hadde sendt en invitasjon uten mitt samtykke fordi han ville glede henne - de har fremdeles kontakt - og han regnet med at hun ville takke nei!!!

Man kan jo ikke invitere til bryllup uten at begge har samtykket. En ting er at de fremdeles har litt kontakt, men jeg synes ikke hun har noe i bryllupet vårt å gjøre.

Sambo sier jeg er alt for sjalu - javel, men på vår store dag vil jeg ikke ha hans ekser til stede - jeg han kun snakket med henne en eneste gang. Det var sambo som i sin tid gjorde det slutt så han mener det ikke er noen grunn til å hisse seg opp.

Huff - ble så lei meg at jeg droppet jobben og alt i dag. Nå som alt har gått så fint, har storkost meg med alle forberedelsene og så kommer samboer med dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

må si at dersom dette hadde vært min sambo hadde jeg nok kvalt han litt!!!!!synes ikke at ekser har noe der å gjøre, bortsett fra at det er venner av din nåværende eller noe, at de har jevnlig kontakt, men ikke å spørrreDEG?????fy flate, så sint og skuffet jeg ville vært!!!har et litt trøblete forhold til min sambos fortid, og han vet dette, men dersom han likevel...ja, jeg vet ikke!!

det kommer an på hva du føler om fortiden hans, om du ikke er trygg på han og hans følelser..snakk med han, forklar deg godt, og be han handle!!!det føles som et svik, det er forståelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min eks gjort det samme mot meg, hadde han nok pent mått ringe til henne å si at desverre så hadde det blitt så mye bråk ut av det han gjorde at han måtte trekke invitasjonen tilbake, og forklart henne det at han ikke hadde spurt meg først. Jeg ville nok sett på det på en annen måte dersom han hadde spurt meg først, og fortalt grunnen til det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYTTIRAKKERN!!!!

At han har invitert henne hadde jeg ikke satt særlig stor pris på, men at han gjorde det bak min rygg!!! -det hadde jeg reagert KRAFTIG på!!! Skjønner ikke hvordan han kunne gjøre dette, og jeg skjønner heller ikke at hun vil komme -de må jo ha begrenset kontakt side du kun har sett henne en gang!

Men på den annen side, kan dette ha betydd lite for samboeren din, og han kan ha gjort det med gode (men dog litt korttenkte) hensikter, for han har jo sagt at han ikke trodde hun ville komme. Nå skjønner han kanskje at han har vært ganske dum, men det hjelper vel ikke det, så lenge hun kommer? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg ville i hvert fall ikke funnet meg i å bli kalt for sjalu! Det sier han nok bare for å skyve skylda over på deg -siden han har tabbet seg skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han ringte nettopp fra jobben og sa han var lei seg. Jeg mente han burde ta en telefon til eksen og rett og slett trekke tilbake invitasjonen. Min forlovede mente derimot at det ville sette han i et dårlig lys i kameratgjenten - som en stor tøffel!!! De vet nemlig at hun er invitert - det har hun fortalt de.

Mente det var bedre at jeg ringte henne, og tenk: det gjør jeg gladelig for hun er ikke ønsket i bryllupet. Må bare roe meg ned litt og tenke ut noe smart å si og så ringe henne i kveld. Har ikke tenkt å skjelle ut henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner reaksjonen, jeg hadde blitt sint om han hadde gått bak ryggen min og invitert noen uten at jeg visste det. men bortsett fra det så ser ikke problemet med at hun kommer. Ville heller frydet meg litt jeg, der står hun og ser at JEG gifter meg med min kjære! (Det er MEG han vil ha!) Blir det ikke litt patetisk å ringe å si at hun ikke får komme da? Du innrømmer da at din kjære går bak ryggen på deg, og at du egentlig er litt sjalu. Ville heller tatt det med hevet hode jeg! Hva galt kan hun gjøre?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg må bare si at jeg synes samboeren din høres litt vel naiv ut. Hvorfor invitere noen man trodde ikke ville komme? Hvordan kan man tro noe om hvem som vil komme eller ikke?

Tror gutta har større grunn til å synes at han er en tøffel hvis du ringer enn hvis han ringer selv. Det betyr at han ikke tør ringe fordi han ikke tør å fortelle henne at hun ikke kan komme. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er på en måte litt enig med Engel at du fitn kan gå med hevet hode og kose deg den dagen siden det tross alt er DU som har endt opp med ham.

Men på en annen side synes jeg virkelig din kjære skal få lide av den tabben han gjorde nå. Hadde min kjære gjort noe sånt hadde jeg blitt vanvittig såre. Jeg synes faktisk du skal presse ham til å ringe og si i fra til henne at hun ikke kan komme, mens du hører på!!! Det må vel være passe straff vel? Mulig han ikke mente det vondt, men man gjør bare ikke sånt uten å spørre den andre først. Derfor synes jeg ikke du skal ringe, men han som har gjort denne tabben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier at han må ringe å si ifra at hun IKKE kan komme! Hun skjønner vel det, og hva har hun egentlig i deres bryllup å gjøre?

Håper det ordner seg for deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vett du hva!!!! Først så går han hen å inviterer eksen sin uten å spør deg, siden han unnlot å spørre deg i første omgang må han jo ha VISST at det ikke var noe du kom til å like! Ergo, det var fra dag EN en stoooor tabbe!! at han ikke trodde hun kom til å takke ja, er noe så fjåsete at det blir for latterlig! Når man sender en invitasjon til noen, så MÅ man faktisk skjønne at vedkommende kan finne på å takke ja til det!!!! hvor teit ER han????

Og ikke nok med det, for å redde sitt eget skinn ovenfor kameratene sine, så setter han DEG til å gjøre opprydningsarbeidet for seg??????????? Ikke for å være ekkel med samboen din, han er sikkert helt ok eller, siden du tross alt velger å gifte deg med ham! MEN!!!! Dette her viser om en barnslig, egoistisk og korttenkt liten guttehvalp som roper mamma mamma når han innser at han har gjort noe teit!

Og, vennegjengen hans må jo være minst like patetisk barnslige guttehvalper som samboen din, siden de ikke hadde klart å sette seg inn i den feilen din samboer hadde gjort i utgangspunktet uten å sette stempelet "tøffel" i panna hans!!! Er det tøfflete å rette opp sine egne feil? eller er det feigt å la andre rydde opp i rotet sitt? Bare spør jeg!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror du bare tuller!

Ingenting av dette kan være sant! Har han skrytt til kameratflokken sin om det også: "jeg har bedt eksen min jeg!".

Har ikke ord, tror ikke noe på det. Snakk om å sette deg i en vanskelig situasjon. Han får rydde opp selv, og han har en del smisking å gjøre med deg, og en del oppgjør han må ta både meg seg selv og kompisgjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jøsse navn .... Det der hadde jeg aldri i livet godtatt. Ekser har ikke noe som helst i vårt bryllup å gjøre i hvert fall. men heldigvis er vi enige om det.

Jeg ville nå krevd at han skulle ringt henne og sagt fra til henne...

Lykke til da icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

I mitt bryllup, så kommer 2 ekser, men min samboer vet om det og har ingen problemer, da han er kamerat med begge to.....

Om det er lenge siden, synes jeg du tar litt på vei, men på en annen side, så burde han spurt deg først...

Se det positivt - kanskje han bare har lyst til å vise deg frem, fordi han er stolt av deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så feil med ekser i bryllup? Noen har jo faktisk gode forhold til sine gamle-kjærster. Det er jo ikke så merkelig når man har delt lange eller korte, men sikkert fine, perioder av livet med en.....

Hvorfor er hun ikke ønsket i bryllupet?

Skjønner det dersom problemet ligger i at dere ikke hadde satt henne på gjestelisten sammen. Men dersom du ikke vil ha henne der fordi "ekser ikke har noe i et bryllup å gjøre", bør du kanskje vurdere om din samboer har rett i at du er litt vel sjalu.

Skjønner i allefall at dette er vanskelig for deg ettersom du måtte "skulke" jobben! Håper det ordner seg! Kanskje lurt å vente med å ringe henne inntil du har roet deg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv skal jeg faktisk i bryllupet til en eks i sommer. vi var sammen i slutten av tenårene og har beholdt samme kameratgjeng siden da og er gode venner - ikke på grunn av det som var da vi var sammen, men på grunn av det vennskapet vi har bygd siden den gang.

i begynnelsen var hans tilkommende nok usikker på min rolle som eneste jente i kompisgjengen og i tillegg eksen til hennes nye kjæreste, men da vi møttes falt de fleste bitene på plass og vi kom godt overens. men i forkant av bryllupet tok jeg meg en prat på tomannshånd med brudgommen og sa at de skulle kun invitere meg hvis hun virkelig var komfortabel med å ha meg der - dette var deres dag og jeg er for glad i dem begge til å ønske å være noen forstyrrende faktor, uansett hvor liten... hvorpå han lovet å ta praten med henne uten å fortelle at jeg hadde bedt han om det

men invitasjonen kom i posten, underskrevet av henne - og jeg gleder meg kjempemasse til å feire bryllup i sommer! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Perser*

jeg synes det var råttent gjordt jeg!

for hvis han synes at dette her var virkelig greit for deg så hadde han spurt deg først?!

så jeg synes han skal ringe selv og be henne om å ikke komme hvis du ikke vil at hun skal være der! og det skjønner jeg så godt!

lykke til håper at dette her ordner seg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min mann gjort noe sånn mot meg hadde jeg avlyst bryllupet!!!!! Så dramatisk er jeg! Ingen, være seg ekser eller andre skal vel inviteres uten at begge parter er enige om det. Har selv vært bestevenn med min eksmann og hans nye dame. Jeg var alltid invitert i bursdager, barndåp osv. men ikke i bryllupet. Hadde faktisk takket nei om de hadde invitert meg. Nå er han forresten skilt igjen!!!

Synes faktisk bryllupsdagen er en dag hvor man skal omgi seg med folk man liker og vil ha rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ekser liker man ikke og skal ikke omgås på en sådan dag, Flo? Jeg skjønner ingenting jeg...... En eks kan jo være en av ens beste venner - og inviterer man venner, inviterer man vel i allefall sine beste!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovede har en datter, og jeg regner derfor med at barnets mor kommer til å være i kirken for å se på henne (hun blir min brudepike).

Jeg likte ikke tanken til og begynne med, men som nevnt litt over; jeg kommer til å gå med hevet hode, det er MEG han vil ha.

Jeg vil ikke ha henne med på en evt. samling etter vielsen, men kirken er åpen for alle.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...