Gå til innhold

Hvordan få timeglassfigur?


Gjest Gjest_LilleMeg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_LilleMeg_*

Jeg er utrent, spesilt overkroppen. Jeg har målene 103cm rundt midja, 80 rundt magen og 95 rundt puppene. Jeg vil få mer timeglassfigur (speislt mindre mage). Er det noen måte å få det på?

Hvis jeg trener, får jeg mer timeglassfigur? Er det en spesiell måte jeg må trene på i så fall? Og er det noe jeg skal spise eller ikke spise for å få timeglassfigur? Eller ligger alt sammen i genene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emmanuelle

Man kan alltids fake en figur med klær på, men kroppsform er genetisk, alt etter hvor du legger på deg.

De som legger på seg rundt magen og har tynne ben har eplefigur, de som legger på seg på rumpa har pære etc.

Er nok ingen måte du kan trene deg til timeglass, men du kan jo trene og gjøre det beste utav det du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 103 rundt hoftene, og 80 rundt magen/midjen?

Man kan delvis gjøre midje og mage smalere ved trening, fordi faste muskler lager en strammere ramme rundt mageinnholdet, slik at kroppen blir smalere. Du kan se effekten når du trekker magen litt inn. Men det fettet som ligger på utsiden, mellom huden og magemusklene, blir ikke mindre av av man trener magemuskler.

Generell muskeltrening former kroppen, den får en sterkere og sunnere form, og musklene fyller på en annen måte.

Formen på brystkassen og bredden av hoftene har mye å si for hvordan midjen ser ut, og det er genetisk. Du kan se helt slanke jenter som ikke er innsvinget i midjen, og veldig overvektige kvinner som både har slank midje og nokså flat mage.

En kropp som er sporty ser flott ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne øvelsen vil gi deg stor rumpe. (Altså, som del av et ordentlig styrkeprogram, trent jamnt over lang tid. Sammen med riktig kosthold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

ikke TS her, men jeg lurer litt p det samme.

Har mye fett rundt midjen, og har gått ned noen kg i det siste. Ser jo at love-handlesene på siden har blitt litt mindre og når de etterhvert blir enda mindre vil man jo få noe litt mer lignende tmeglassfigur da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanten til venninna mi er egentlig en stor dame med noen gode kilo til overs, god og rund. Men etter at hun begynte å trene og spise sunt, forsvant magekiloene. Da kunne man se en påbegynnende timeglass figur, damen ga seg ikke og fortsatte til hun var slank. Da kunne man hvertfall tyde en timeglassfigur. Man kan jo trene og se hva som "skjuler" seg under? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med timeglassfigur, det vil si brede hofter og midje som går innover og skuldre som er like brede som hoftene, og bryster da.

Jeg driver med styrketrening, og det har gjort timeglassfiguren enda mer markert, og særlig er det ryggtrening som vil hjelpe. Å trene øvre del av ryggen slik at den får v-form vil gjøre at midjen din ser smalere ut.

Jeg trener også bakdelen hardt med gående utfall og diverse for å vedlikeholde den.

Det er mye du kan gjøre ved hjelp av trening, men du får ikke automatisk hofter hvis du ikke er født med rette beinstrukturen.

Min rumpe måler vel nesten 100cm, mens midjen er 74cm og brystene måler 95cm, og jeg er 160cm og veier 58kg.

Du har jo nesten like mål som meg, så det skulle vel ikke være umulig å få mindre magemål? Om du får midje som svinger innover er det bare genene som avgjør. Noen har midje som er ganske rett fordi de ikke har hofter, men det er jo alltid fint å være veltrent uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med timeglassfigur, det vil si brede hofter og midje som går innover og skuldre som er like brede som hoftene, og bryster da.

Jeg driver med styrketrening, og det har gjort timeglassfiguren enda mer markert, og særlig er det ryggtrening som vil hjelpe. Å trene øvre del av ryggen slik at den får v-form vil gjøre at midjen din ser smalere ut.

Jeg trener også bakdelen hardt med gående utfall og diverse for å vedlikeholde den.

Det er mye du kan gjøre ved hjelp av trening, men du får ikke automatisk hofter hvis du ikke er født med rette beinstrukturen.

Min rumpe måler vel nesten 100cm, mens midjen er 74cm og brystene måler 95cm, og jeg er 160cm og veier 58kg.

Du har jo nesten like mål som meg, så det skulle vel ikke være umulig å få mindre magemål? Om du får midje som svinger innover er det bare genene som avgjør. Noen har midje som er ganske rett fordi de ikke har hofter, men det er jo alltid fint å være veltrent uansett :)

Jeg også vil ha !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hard trening så får man til så mye :jepp:

Men det er en ting jeg ikke gjør når jeg trener, og det er å trene musklene på siden av magen. Er livredd for å miste innoverformen, så jeg trener kun magemusklene på forsiden.

Har sett nok bilder av bodybuildere som har mistet fasongen helt og fått brei mage. Jeg elsker fitness, men vil ikke ha sidemagemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Jeg er født med timeglassfigur, det vil si brede hofter og midje som går innover og skuldre som er like brede som hoftene, og bryster da.

Jeg driver med styrketrening, og det har gjort timeglassfiguren enda mer markert, og særlig er det ryggtrening som vil hjelpe. Å trene øvre del av ryggen slik at den får v-form vil gjøre at midjen din ser smalere ut.

Jeg trener også bakdelen hardt med gående utfall og diverse for å vedlikeholde den.

Det er mye du kan gjøre ved hjelp av trening, men du får ikke automatisk hofter hvis du ikke er født med rette beinstrukturen.

Min rumpe måler vel nesten 100cm, mens midjen er 74cm og brystene måler 95cm, og jeg er 160cm og veier 58kg.

Du har jo nesten like mål som meg, så det skulle vel ikke være umulig å få mindre magemål? Om du får midje som svinger innover er det bare genene som avgjør. Noen har midje som er ganske rett fordi de ikke har hofter, men det er jo alltid fint å være veltrent uansett :)

Jepp, og rumpa kan man alltids trene for å få den til å bli mindre flat, og det også gjør jo at man ikke ser såå rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med timeglassfigur, det vil si brede hofter og midje som går innover og skuldre som er like brede som hoftene, og bryster da.

Jeg driver med styrketrening, og det har gjort timeglassfiguren enda mer markert, og særlig er det ryggtrening som vil hjelpe. Å trene øvre del av ryggen slik at den får v-form vil gjøre at midjen din ser smalere ut.

Jeg trener også bakdelen hardt med gående utfall og diverse for å vedlikeholde den.

Det er mye du kan gjøre ved hjelp av trening, men du får ikke automatisk hofter hvis du ikke er født med rette beinstrukturen.

Min rumpe måler vel nesten 100cm, mens midjen er 74cm og brystene måler 95cm, og jeg er 160cm og veier 58kg.

Du har jo nesten like mål som meg, så det skulle vel ikke være umulig å få mindre magemål? Om du får midje som svinger innover er det bare genene som avgjør. Noen har midje som er ganske rett fordi de ikke har hofter, men det er jo alltid fint å være veltrent uansett :)

Oh. Du må være laga kun for kosing! :jepp: Jeg er 172 75 kilo, 98 hofter, 83 midje og 96 bryst. Jo mer jeg trener jo mer rett og "maskulin" blir jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagd for kosing? Hehe, den var ny du :)

Ble født med rumpe ala J-Lo og når jeg trener den masse i tillegg, så blir den ikke mindre. Man får vel være stolt av det man har fått og jobbe med det :)

Hadde jeg hatt en rett kropp, så hadde jeg nok vært stolt av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...