Gjest oman Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Tok en klamydiatest da jeg fant ut at en jeg hadde hatt sex med hadde fått påvist dette, men har ikke blitt ringt tilbake - altså har jeg ikke klamydia? et ikke dette litt rart hvis en jeg nylig hadde sex med nettopp fikk det påvist? bør jeg sjekke meg en gang til? har forstått at disse testene ikke alltid viser riktig resultat? Takknemlig for svar!
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Tok en klamydiatest da jeg fant ut at en jeg hadde hatt sex med hadde fått påvist dette, men har ikke blitt ringt tilbake - altså har jeg ikke klamydia? et ikke dette litt rart hvis en jeg nylig hadde sex med nettopp fikk det påvist? bør jeg sjekke meg en gang til? har forstått at disse testene ikke alltid viser riktig resultat? Takknemlig for svar! Det spørs hvor lang tid det har gått fra du tok testen. Det kan ta en ukes tid før svaret foreligger hos legen din dersom du tok testen der. Dessuten kommer det an på om det er tatt prøve fra urin eller livmorhals. Til sist må det nevnes at det ikke er sikkert at man blir smittet selv om man har hatt samleie med en som har klamydia.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Det spørs hvor lang tid det har gått fra du tok testen. Det kan ta en ukes tid før svaret foreligger hos legen din dersom du tok testen der. Dessuten kommer det an på om det er tatt prøve fra urin eller livmorhals. Til sist må det nevnes at det ikke er sikkert at man blir smittet selv om man har hatt samleie med en som har klamydia. Og at testen ikke alltid slår ut positivt selv om man har tatt den etter alle kunstens regler, og at man derfor skal ha behandling hvis man har hatt sex med en som hadde klamydia på det tidspunktet. Hvis han nettopp fikk påvist smitten, er vel det tilfelle for trådstarter.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Og at testen ikke alltid slår ut positivt selv om man har tatt den etter alle kunstens regler, og at man derfor skal ha behandling hvis man har hatt sex med en som hadde klamydia på det tidspunktet. Hvis han nettopp fikk påvist smitten, er vel det tilfelle for trådstarter. Skjønner ikke helt innlegget ditt. Men, en Klamydiaprøve tatt fra livmorhalsen eller urin hos lege er mye mer korrekt enn den man tar hjemme. Inkubasjonstiden på klam er ca 4-10 dager og skulle nok tro at testen hadde vært positiv dersom hun var smittet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå