Gå til innhold

Lyster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gode råd - Tips.

Hva gjør man i et forhold (langvarig) dersom det er stor forskjell på ønsker og lyster i et ekteskap?

Har vært gift i snart 10år og sexlivet har aldri vært spesiellt spennende, men desverre så har det utviklet seg til å bli ekstremt kjedelig.

Jeg ønsker at vi kan vise litt lidenskap og bruke forspill før selve sexen mens hennes "forspill" går ut på å spøre meg om jeg skal tømme meg i dag eller ikke. Etter dette er det å sette igang mens hun ligger der og venter på at jeg skal bli ferdig.

Må legge til at jeg ønsker å tilfredstille henne og gjøre ting på hennes premisser, men får ikke lov fordi hun mener at alt er ekkelt og unødvendig.

Hvordan løser/takler man dette?? Har ønsker om noe mer.

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Gode råd - Tips.

Hva gjør man i et forhold (langvarig) dersom det er stor forskjell på ønsker og lyster i et ekteskap?

Har vært gift i snart 10år og sexlivet har aldri vært spesiellt spennende, men desverre så har det utviklet seg til å bli ekstremt kjedelig.

Jeg ønsker at vi kan vise litt lidenskap og bruke forspill før selve sexen mens hennes "forspill" går ut på å spøre meg om jeg skal tømme meg i dag eller ikke. Etter dette er det å sette igang mens hun ligger der og venter på at jeg skal bli ferdig.

Må legge til at jeg ønsker å tilfredstille henne og gjøre ting på hennes premisser, men får ikke lov fordi hun mener at alt er ekkelt og unødvendig.

Hvordan løser/takler man dette?? Har ønsker om noe mer.

Du har få valg slik jeg ser det, finne deg et nytt forhold, eller finne deg en elskerinne med eller uten hennes godkjennelse.

Du kan ikke lære henne om hennes egen seksualitet, det må hun fixe selv, og hvis hun ikke vil så vil hun ikke.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det høres ikke ut som om kona di har særlig glede av sex. Har dere pratet om problemet?

Etter 10 år, så tror jeg dette kan være vanskelig å snu. Ikke umulig, men vanskelig. Men skal dere komme noen vei, må dere ha hjelp. Jeg tror dette er vanskelig å løse på egen hånd.

Det må jo føles både trist og stusselig for begge parter. Du har sex med en madrass, og hun ser på seg selv som en tømmestasjon :frown:

Skrevet
Du har få valg slik jeg ser det, finne deg et nytt forhold, eller finne deg en elskerinne med eller uten hennes godkjennelse.

Du kan ikke lære henne om hennes egen seksualitet, det må hun fixe selv, og hvis hun ikke vil så vil hun ikke.

Uff, det synes jeg ikke var et spesielt godt råd... Jeg håper ikke du er i et forhold hvis din "løsning" på sånne problemer er å finne en elskerinne eller gjøre det slutt. De har tross alt vært gift i 10 år, så det ville være ganske tafatt å gi opp uten å prøve å jobbe med problemet først.

Til Trådstarter: Har du spurt hvorfor hun har et så anstrengt forhold til sex? Kan det være dårlige opplevelser fra tidligere som henger igjen? Hvem vet, kanskje det er noe som kan fikses bare dere klarer å lokalisere problemet. Det virker som du er veldig åpen for å snakke om det, kanskje hun bare trenger litt hjelp til å snakke om hva hun føler og hvorfor. Kanskje det er følelser hun har fortrengt i lang tid? Og hva med å gå og snakke med en profesjonell? Eller være med på et sex-kurs? Det er i hvert fall mange muligheter som kan prøves ut. :)

Lykke til, i hvert fall. :)

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
Uff, det synes jeg ikke var et spesielt godt råd... Jeg håper ikke du er i et forhold hvis din "løsning" på sånne problemer er å finne en elskerinne eller gjøre det slutt. De har tross alt vært gift i 10 år, så det ville være ganske tafatt å gi opp uten å prøve å jobbe med problemet først.

Jeg tror ikke du vil vite hva min løsning er :) og ja, jeg er i et forhold som er nesten like langt som ts sitt, og der er sexen upåklagelig.

Grunnen til min bryske avvisning er at jeg ikke ser hvordan noe som har pågått i 10 år skal løse seg, særlig når hun ikke ønsker å ta tak i sin seksualitet. De må gjerne jobbe igjennom dette, men slik jeg ser det løses disse problemene ofte med utroskap eller samlivsbrudd, rett eller galt.

Jeg er i utgangspunktet motstander av seriemonogami og jeg tror mange forhold har godt av å ha sex med andre i et langt forhold, da selvsagt med partnerens godkjennelse. Men jeg er usikker på om det hjelper i dette tilfellet da deres sexliv er tilnærmet dødt, og han vil være villig til å åpne hjertet sitt for en annen kvinne som vier han den oppmerksomheten han så sårt ønsker.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Om ikke partneren er interessert i å snakke om det eller løse ting så hadde jeg pakket sakene mine og reist. Alle fortjener å ha en partner som får dem til å føle seg bra :) Og jeg for min del hadde ikke følt meg bra med noen som syns sex var et ork og bare ville fått det unnagjort.

Skrevet

Hei.

Det å skaffe meg en elskerinne er for meg uaktuelt, har nok for stor respekt både for henne og meg til å gjøre det.

Har tatt opp med hun mang en gang for å finne ut hva som gjør det, men hun ser det ikke som et problem "det bare er sånn".

Hun mente selv her for noen år siden at det kunne ha vært bruken av p-piller som kunne være årsaken. Jeg gikk derfor etter anmodning i fra henne å sterileisert meg. Problemene ble ikke mindre av den grunn - snarere tvert i mot.

Får vel bare prøve å prøve å få henne i tale.

Merker at dette sliter på det "daglige" humørte også, noe jeg ikke liker i det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...