oslotur Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Hei. dette innlegget vil kanskje ikke virke så seriøst. men det handler om en medelev på skolen, det er et problem ved han. problemet er at han lukter utrolig ille. han er ifra Asia (Vietnam?) det er ikke for å være respektløs eller noe men jeg klarer virkelig ikke lukten. den er utrolig intens og sterk. og det at jeg sitter rett ved siden av han gjør det bare verre. jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre siden jeg virkelig ikke klarer lukten mer.
annamaria8 Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 Du må i hvertfall ikke si det til ham. Snakk med klassestyreren deres, og så kan hun sjekke opp om hva som er årsaka til lukta, om han vet om det selv osv.
pixiee Skrevet 2. desember 2009 #3 Skrevet 2. desember 2009 oii dette var eN vanskelig situasjon. Tror ikke det er mye du kan gjøre uten å såre han, Så hvis du vil unngå det. Kan du si det til læreren din å be om å få bytte plass,
leirbål Skrevet 2. desember 2009 #4 Skrevet 2. desember 2009 Fortell det til læreren, så kan h*n snakke med gutten. Det er lettere å høre det fra en voksen enn fra en jevnaldrende.
Gjest Niema Skrevet 2. desember 2009 #5 Skrevet 2. desember 2009 Regner med det er snakk om lukt pga mat/krydder og ikke dårlig hygiene.. Er vel ikke så mye å gjøre med det?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #6 Skrevet 2. desember 2009 Ikke si det til han nei. Å få slengt i trynet at du stinker av en jevnaldrene jente er ikke lett å fordøye. Eller hvis det er åpenbar svettelukt og dårlig hygene så går det ann å nevne det. Fordi da vet han nok innrest inne at han stinker, og han har egentlig bare godt av å høre det.
addict Skrevet 2. desember 2009 #7 Skrevet 2. desember 2009 det trenger ikke bare være krydder osv.. det kan være at han bare ikke vet hvordan man skal være hygienisk.. jeg ville tatt det opp med klasseforstander.
The Kitten Skrevet 2. desember 2009 #8 Skrevet 2. desember 2009 Ts: Hvordan vondt lukter han? Er det krydder eller noe slikt? Jeg gikk i klasse med en som stinket urin, og man lukter ikke urin av mat, så det kan være hygienen det er noe galt med. Hvis du bare ikke liker lukten av asiatisk mat, så må du nok bite det i deg.
Gjest Niema Skrevet 2. desember 2009 #9 Skrevet 2. desember 2009 det trenger ikke bare være krydder osv.. Da skjønner jeg ikke hvorfor det står at vedkommende er fra asia i startinnlegget Hvis det bare går på hygiene har det jo ikke noe å si hvor personen er fra..
supermy Skrevet 3. desember 2009 #10 Skrevet 3. desember 2009 Kan ha med hvor en annen person kommer fra (kulturer spiller en rolle), kan ha med hva foreldrene har lært en til, kan ha med at det ofte kan være vanskelig å merke lukt fra en selv, kan være veldig mye svette, osv.. Vi hadde to i klassen på ungdommskolen, de var flyttet til norge fra iran for 1-2 år siden. Disse begynnte det etterhvert å lukte stramt av. Både pga lite dusjing,ingen bruk av deo, pga at de gikk lenge med samme klær osv. Vi lagde ikke noen stor sak av det, men sa rett og slett i fra til læreren. Læreren, helsesøster og jentene hadde en time der de snakket om og fikk tips og anbefalinger til rutiner mht stell, klesskift, og viktigheten med å skifte klær etter gym samt vaske gymtøy, klesvask, deo, dusjing, osv.. Det gikk et par mnd, så var situasjonen over I ettertid var jentene glade for at vi sa i fra, det var for dem kulturforskjeller som gjorde at vi reagerte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå