Gå til innhold

Konkurranse som krever kjøp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ække detta ulovlig? Jeg vil være med, men trenger ikke to abbonnement sjøl heller da!!!!

Vi tar julekvelden på forskudd og gir bort 10 iPhone 3GS til 10 heldige som har bestilt One Calls nye kontantkort Kontant Bonus innen 15. desember.

Alle, også de som allerede har bestilt Kontant Bonus er med i trekingen. 15 desember trekker vi ut 5 heldige vinner av toppmodellen Iphone 3GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge de ikke påstår at det er gratis å delta, og de opplyser om at du må ha abonnement for å delta er dette langt fra ulovlig.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Du mener det skal være ulovlig å ha gavekort som premie? Jeg skjønner ikke problemet? Hvis man handler for akkurat 300,- slipper man jo ekstra utlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lovlig, og en av de mest vanlige premiene i konkurranser. Det er jo egentlig bedre enn at man kan vinne et bestemt produkt, for man får jo velge selv hva man vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ække detta ulovlig? Jeg vil være med, men trenger ikke to abbonnement sjøl heller da!!!!

Hva er galt med den? Man jo ikke delta i enhver konkurranse, heller. Dette ser jeg på som et slags lotteri, der "loddet" er å tegne abonnement. Trenger man ikke abonnement, så lar man være å delta i akkurat denne konkurransen.

Er dette lovelig? En konkurranse der "uttak" av premien krever at en kjøper produkter?

http://fotballfrue.no/?p=8919#comments

Gavekort er da en helt normal premie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan forstå er dette ikke tillatt i følge markedsføringsloven. Den ble lempet på for et par år siden, slik at såkalt "tilgift" nå er lov. Dvs. at det er lov å si at hvis du kjøper et bord, får du en lysestake med på kjøpet. Men såvidt jeg kan se på Forbrukerombudets sider, gjelder dette ikke for konkurranser/trekninger. De kan altså gi bort iphone til alle som tegner abonnement, men ikke lodd for å muligens vinne en iphone. Som jeg forstod det da.

Forøvrig har da ikke dette stort med fotballfrue å gjøre, det er Onecall som evt. bryter markedsføringsloven her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...