Virilja Skrevet 2. desember 2009 #1 Skrevet 2. desember 2009 Vi har litt problemer med bryllup i Danmark. Dette er hva vi ønsker, men etter litt research for å finne ut av hvilke papirer jeg evt må skrive under på, tenkte jeg at jeg skulle høre litt av hva slags erfaringer dere har. Situasjonen er denne: Vi er begge bosatt i Norge. Jeg er norsk statsborger, han er dansk (blir ikke norsk statsborger før han har bodd i Norge i 7 år. - På grunn av annet trossamfunn vil vi ikke gifte oss i en kirke, noe som også gjelder sjømannskirke. Det virker som at de alternativene som går for han, ikke går for meg fordi jeg ikke er dansk statsborger, og de alternativene som evt går for to norske statsborgere som vil gifte seg i København, ikke går for oss fordi han er dansk statsborger. Hva skal vi gjøre???
Christal Skrevet 2. desember 2009 #2 Skrevet 2. desember 2009 .. og hva sier den danske ambassade? eller den norske i danmark? Har du sjekket med dem?
Virilja Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2009 .. og hva sier den danske ambassade? eller den norske i danmark? Har du sjekket med dem? Ja, der måtte begge være norske statsborgere. Eneste måten vi kunne fått det til på var hvis min kjære var bosatt i Danmark. Og det er han ikke..
Christal Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Ja, der måtte begge være norske statsborgere. Eneste måten vi kunne fått det til på var hvis min kjære var bosatt i Danmark. Og det er han ikke.. Jeg tenkte ikke på bryllup i ambassaden, men om de hadde svar på spørsmålene dine, rart hvis de ikke hadde det. Jeg ville ha ringt og spurt om akkurat det samme som du spurte om her. Dette vet de helt garantert svar på
Virilja Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2009 Jeg tenkte ikke på bryllup i ambassaden, men om de hadde svar på spørsmålene dine, rart hvis de ikke hadde det. Jeg ville ha ringt og spurt om akkurat det samme som du spurte om her. Dette vet de helt garantert svar på Åja. Hehe. Ja, jeg må jo det.. Håper det ordner seg. Vi skal ikke ha noen stor fest, så det er litt viktig at vi får ha seremonien der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå