Gå til innhold

Lov for å ha dyr

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis jeg får lov til å ha katt, er det også egoistisk? Det er kattehår i begge tilfeller, enten jeg får tillatelse til å ha det og om jeg ikke får tillatelse. Dessuten tror jeg at de som bodde her før oss, og i sommer hadde katt her, så det problemet med at allergener blir igjen i 5 år, har de tatt seg av.

Nja, det blir jo 5 år etter at dere flytter ut da - så litt av den skylden må dere nok ta selv. Om dere bor der i 4 år til sammen så er det jo allergener i leiligheten i 4 år lenger enn det hadde vært ellers.

Jeg synes forøvrig at om du får tillatelse til å ha katt så er det greit med tanke på fremtidige leietagere. Da VET jo utleier at dere har hatt katt, har tillatt det selv og siden det er de som kommer til å leie ut til neste par bør det også være deres ansvar å si fra.

Er det virkelig slik at hvis vi har innekatt, vil allergikere som går i gangen merke dette? Det virker litt "drøyt" for min del.. Altså, det er ikke det at jeg ikke tror på det, men når ikke jeg har direkte kontakt med de som bor i de andre leilighetene eller katten vandrer i gangene.. Det er jo vegger mellom gangen og leiligheten vår. Det vil vel gjelde de som er hyperallergiske, for å kalle det det? Eller har jeg misforstått? For jeg er litt allergisk, men det er kun når jeg har direkte kontakt med dem sjenert.gif Og man kan ikke akkurat forhindre at mennesker skal være i kontakt med dyr og få dyrehår på seg, f.eks hvis man er på besøk hos noen med katt eller hund..

De aller fleste reagerer nok mest ved direkte kontakt, men for noen kan det være nok å bo i nærheten. Allergener er flinke til å fly både hit og dit og holder seg i lufta lenge, så at det kommer seg fra en leilighet til den neste når dere deler gang er ikke rart. Og det er jo sant at mange reagerer på butikken og slikt og, men det er vel bare et argument for at de skal slippe å finne sånt hjemme. Der er det jo mye vanskeligere å bli kvitt det også.

men, litt off-topic: går det an å ha både fisk og katt altså? :klø: Jeg har jo ikke hatt katt siden jeg ble allergisk som liten så jeg har ikke peiling - men... vil ikke katten prøve å spise fisken? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men, litt off-topic: går det an å ha både fisk og katt altså? :klø: Jeg har jo ikke hatt katt siden jeg ble allergisk som liten så jeg har ikke peiling - men... vil ikke katten prøve å spise fisken? :fnise:

He he jeg hadde to katter og en fisk , jeg syns det var så rart at vannet i akvariet minket så fort. Helt til jeg fikk se kattene sitte å drikke en på hver side ...

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg har både akvarie og kattepuser. Kattene ser ikke fiskene, tror jeg. Eneste "gleden" de har av tanken er å drikke fra den, men da jeg la på dekkglasset var det problemet løst :jepp:

Gjest Cipheria
Skrevet

Kattane mine greier ikkje fange edderkoppar i drikkevatnet sitt ein gong. Kattar mislikar vatn, så det er unormalt at dei prøver å stikke poten ned i vatnet for å fiske. Kattar held seg som regel til mus, fugl og den slags.

Skrevet

OK, så den største faren ved å ha både katt og fisk er at fiskene risikerer å tørke ut fordi kattene drikker opp alt vannet! Skjønner! :ler:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet
OK, så den største faren ved å ha både katt og fisk er at fiskene risikerer å tørke ut fordi kattene drikker opp alt vannet! Skjønner! :ler:

Pluss at om du har nysgjerrige fisk, kan du risikere at katten slikker på dem når hun drikker fra akvariet :skratte:

...jada, tok hun ene mi i det... ..men nei, uttørkning er nok størst sjanse for ja :ler:

Skrevet

:ler: Virker som om det er mer spennende for dem å drikke fra akvariet enn katteskåla!

Et spørsmål til, hva hvis man har besøk av hund/katt i leiligheten? Vil det også feste seg på samme måte i leiligheten? Ser mange her har "besøk" (det er det de hvertfall sier) av den ene etter den andre med dyr..

Skrevet
Pluss at om du har nysgjerrige fisk, kan du risikere at katten slikker på dem når hun drikker fra akvariet :skratte:

Fiskeslikking! :overrasket:

Hahaha, det er endel jeg ikke kan om kattehold, skjønner jeg! :hoho:

Ang. det siste du skrev Ninuska; det vil nok bli litt allergener igjen, men jeg tviler VELDIG sterkt på at de vil bli værende igjen like lenge. Det blir jo ikke like mye allergener og over like lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...