Gå til innhold

bioteknologi og kjemi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei:)

Er det noen her som har tatt denne utdanningen som kan fortelle meg litt om hvordan studiene er. Er det veldig vanskelig? Bør man kunne kjemi fra før? og hvordan er jobbmulighetene? har dere fått jobb etter endt udanning? hvor jobber en som er utdannet i dette?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke utdannet bioteknolog, men har og skal ha endel fag som inngår i den utdanningen. Jeg synes ikke det er spesielt vanskelige fag, men det blir jo etter evner og interesser. Jeg liker den delen av realfagene som baserer seg mye på forståelse, ikke pugg :) Men samtidig er det mye arbeid for å oppnå den forståelsen da, og mye terminologi, formler, strukturer osv man tross alt må pugge i varierende grad. Det er nok en fordel å ha noe kjemi fra før, jeg hadde 3KJ og det innledende kjemikurset ved universitetet syntes jeg gikk greit (men det er fortsatt mye nytt og man går dypere i stoffet). Studiet er også lagt opp med det du trenger av kurs for å få tilstrekkelig bakgrunn for de neste kursene...

Stort sett tilbyr utdanningsstedet forkurs i de fagene man føler seg svak i, benytt deg av dette :) Når det gjelder jobber vet jeg ikke i detalj, men stort sett på et laboratorium, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Jeg studerer bioteknologi.

Det inngår en del obligatoriske kjemifag i studiet (generell kjemi, organisk, uorganisk ol), så du bør ha en del kunnskap fra før (tilsvarende vgs). Det er utrolig mye lab på studiet, så du må like praktisk arbeid;) Om det er vanskelig.. Jeg syns fagene er utrolig interessante, og vanskelig er det jo! Men jeg lærer jo noe nytt hver dag, og det liker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...