Nala Skrevet 6. september 2003 #41 Skrevet 6. september 2003 Som lita ville jeg gjerne bli flyverinne. Så for meg at det var utrolig spennende å fly fra sted til sted. Nå tenker jeg bare "kaffe, te, kaffe, te?" og er glad jeg valgte noe annet Drømmen min er å holde på med noe kreativt hjemmefra. Drive et eget nettsted eller tjene til livets opphold som forfatter. Men da må man ha guts da... Den som lever får se :D
ringblomst Skrevet 7. september 2003 #42 Skrevet 7. september 2003 Fra barnsben av skulle jeg bli tannlege som min mor, så på barneskolen ble jeg kjent med en jente som jeg skulle bli advokat med, så skrev jeg særoppgave om haier og ville bli marinebiolog. Men hele tiden hadde jeg alltid lyst til å bli tannlege, men så ble det ikke slik. Heldigvis angrer jeg ikke på det, har nå et år igjen av utdannelsen min - og gleder meg til å komme ut i arbeid. Men hva selve drømmejobben er, vet jeg ikke. Likte godt tujis første svar om hjemmeværende Lotto-millionær, men føler ikke det er en jobb, heller en tilstand .
Gjest Hulderjenta Skrevet 12. september 2003 #43 Skrevet 12. september 2003 Veterinær! Eller å eie og drive stall med mange hester... *drømme drømme*
PrinsesseGullhår Skrevet 12. september 2003 #44 Skrevet 12. september 2003 Filmregissoer Skuespiller Jazzsangerinne Forfatter Bokhandelinnehaver (ogsa jeg a là You've Got Mail) Musikkprodusent Headhunter Danser paa Broadway Musikkvideoprodusent Weddingplanner + sikkert masse mer som jeg ikke kommer paa naa.. Forelopig har jeg bare rukket et av dem..
Hedda-78 Skrevet 12. september 2003 #45 Skrevet 12. september 2003 Då eg var lita hadde eg lyst til å bli veterinær, og bonde, og arkitekt. Samtidig...... Eg trur at det må vere fint å vere filmskapar, jobbe me ulike prosjekt og masse forskellige folk. Trur det er ein jobb som ikkje blir kjedelig så fort. Kanskje modell hadde vore fint, ikkje sånn anorektisk kles-modell, men modell for kunstnerar, fotografar og malerar og sånn? Eller kanskje.... nei no kjem eg ikkje på meir i farta...
Tjorven Skrevet 13. september 2003 #46 Skrevet 13. september 2003 Jeg har hatt mange til jeg har hatt veldig lyst til å bli. Fra jeg var liten har jeg hatt lyst til å bli døvetolk. Drømmen er ikke så stor lenger, men det kunne vært moro. Nå kunne jeg egentlig tenkt meg å bli blomsterdekoratør eller biliotekar. Men forsåvidt trives jeg så godt med det jeg jobber med nå, så det blir sikkert ikke noen storomvending av meg!
ivanka Skrevet 16. september 2003 #48 Skrevet 16. september 2003 eneveldig og allmektig verdenspresident. med et digert harem av 20 år gamle sexslavegutter.
ivanka Skrevet 16. september 2003 #49 Skrevet 16. september 2003 eneveldig og allmektig verdenspresident. med et digert harem av 20 år gamle sexslavegutter.
ivanka Skrevet 16. september 2003 #50 Skrevet 16. september 2003 da skulle det blitt sving på sakene gitt!
14062003 Skrevet 16. september 2003 #53 Skrevet 16. september 2003 Min drømmejobb må være å analysere - analysere arbeidsplasser og tilrettelegging av arbeidet for den ansatte - og forbedring av rutiner i en bedrift. Jeg fant opp denne stillingen selv for noen år siden - før jeg visste hva bedriftshelsetjeneste med "ekstraservice" var ... Jeg har ikke kompetanse til en slik stilling og vil nok aldri få det, men jeg har nok kompetanse til å gremmes over de kursene som brukes på jobb. Psykisk og pedagogisk sett suger de, selv om det de dyre, innleide, konsulentene sier er kult (snakker om motivasjonskurs, kommunikasjonskurs og sånt nå altså, ikke bedriftshelsetjenesten). Min drømmejobbmengde er 50%, noe som ser ut til å være det jeg faktisk orker uten å kjøre meg selv på dunken 2 ggr pr år også. Selv om jeg i dag "bare" er kundebehandler med IT- og pedagogikkutdannelse, bruker jeg mine evner innenfor analyse- og kreativitetsområdet til å bedre min og mine kollegaers arbeidsdag (ved å ta ansvar, fremme forslag og tørre å si min mening). :D Jaja, jeg har drømt om politi også, men det innebærer for mye raske avgjørelser, for mye fysisk fostring og for mye møter med mennesker. Og så drømmer jeg om veterinær, men det er for lang utdanning. Veterinærassistent får rett og slett for dårlig betalt til at jeg vil ta en slik jobb - vanskelige å få er de også ... Parkeringsvakt har min sadistiske del av meg lyst til å være, men jeg liker ikke dårlig vær. Hundeturgåer kan være noe jeg etter hvert setter i gang på hobbybasis. Førerhundtrener var en gang mitt høyeste ønske, men jeg innså at det var for mye slit for for lite penger og for dårlig arbeidsmiljø. Jurist, jeg bare elsker å studre jus i det private Designer/kunstner/maler, men dette er veeeldig på forsøksstadiet og nok ingen fremtid for meg. I utlandet - hva som helst for å oppleve en helt annen kultur (typ Afrika) for en periode. Men de søker alltid etter noen med helt andre kvalifikasjoner enn meg - og jeg får ikke tatt med meg hundene mine :cry: Jeg kunne aldri blitt direkteselger, telefonselger, vaskedame, sykepleier eller butikkmedarbeider.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 17. september 2003 #54 Skrevet 17. september 2003 Drømte om å kjøre lastebil og vogntog når jeg var liten. Arvelig belastet uten å kjenne min far, utrolig nok. Gutte-drømmen ble realisert allerede i 19'årsalderen. I løpet av ungdomskolen ble jeg fast bestemt på en millitær karriere, og det fikk jeg også ved 19'årsalderen. Jobbet fast og bestemt mot den ypperste drømmen; jagerflyger. Ble akseptert til inntak en gang i september i fjor. Lykken var enorm. To måneder før ødelegger jeg kneet i en lastebil, ironisk nok. Nå er jeg usikker på hva jeg vil jobbe med. Mange innfall, men egentlig ingen drømmer.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2003 #55 Skrevet 18. september 2003 Har drømt om mye rart, men min aller største drøm er å bli lege. Må dessverre ha 5,8 i primærsnitt for å komme inn i Norge... Får se hva jeg gjør, men det er en stor drøm! Alive: Lyst til å bli sangpedagoden min? (Bor ikke akkurat i London eller New York, men...) :D
Diva Skrevet 18. september 2003 #56 Skrevet 18. september 2003 Hope : Hva med å søke i utlandet ? Jeg kjenner to jenter som begge har studert i Polen og Ungarn. Det er visst litt "lettere" i utlandet. Selv om man er flink som få, så er det utrolig vanskelig å komme inn på medisinstudier i Norge. Sjekk det ut i allefall :D Klem
Gjest Hope - ikke pålogget Skrevet 18. september 2003 #57 Skrevet 18. september 2003 Jepp, Diva - Will do that!
AUF Skrevet 18. september 2003 #58 Skrevet 18. september 2003 bioingeniør kunstner kriminaletterforsker drømmer fremdeles...
Edie Skrevet 18. september 2003 #59 Skrevet 18. september 2003 Til alle drømmere: det er aldri for sent å gå etter drømmen sin! :D
Diva Skrevet 18. september 2003 #60 Skrevet 18. september 2003 Godt sagt, Aricept :D Greit å ha med seg slike ord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå