Gå til innhold

hva er ditt drømmeyrke?

Iset

Anbefalte innlegg

1) Veterinær- ønsket jeg å bli da jeg var helt oppslukt av hester, men var vel ikke klar over hva selve yrket innebar...

2) Arkeolog- alltid vært facinert av dette yrket. Brukte å drømme om å finne gamle smykker o.l begravd i hagen :roll:

3) Skuespiller /modell- er vel noe flesteparten drømmer om en eller annen gang, men synes fremdeles det frister..

4) Forfatter- denne drømmen har jeg hatt siden jeg var rundt 7-8 år og skrev historier med titler som "villhestene" o.l :ler:

5) Noe innen forsvaret- noe jeg har fått for meg de siste årene.

6) Politi- et spennende yrke som frister veldig. Bortsett fra de fysiske opptakskravene :roll:

7) Noe innen reiseliv- har hatt lyst til å bli alt fra guide til flyvertinne og reisebyråansatt. Fremdeles ønsker jeg et yrke innen dette feltet.

8 ) Advokat- dette yrket facinerte meg også i tidligere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fast bruker
Drømmeyrket akkurat nå tror jeg må bli kombinasjonen tv-kokk og talkshowhost!Mamma jeg vil på TV!

Jeg får den drømmen oppfylt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt drømmeyrke er å finne en jobb som GIR meg energi og livslyst, men jeg har desverre ikke funnet den, og vet heller ikke HVA det kan være for noe...

:grine:

Åja - bør vel legge til at det må gi meg en årslønn på minimum 5 millioner og 6 måneders ferie hvert år!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk drømmeyrket mitt. Er journalist.

Skulle jeg være noe annet måtte det blitt forfatter eller kranfører (sett ned på fuglene). Eller hatt min egen koselige bokhandel a'la "You've got mail"

Aller helst skulle jeg hatt alt sammen... den vanlige jobben min til daglig. Så kranfører hver gang livet og det abstrakte ble for mye for meg (løfte opp, sette ned titte på fugler være høyt oppe og stille og ingen som tør å komme opp og plage)

Så noen hetiske ettermiddager i bokhandel (i hodet mitt ser jeg ut som Meg Ryan mens jeg jopbber der også... et pluss)

Og en tre måneder lang skrivepreiode i en skrivestuet ved Havet

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatter som kan jobbe når man føler for det, og historiene bare strømmer på. Da kunne jeg sitte med laptop'en på et idyllisk sted på sørlandet og kooooost meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som : - ) anna, kunne godt tenke meg å eie en bokhandel. Liten koselig en, med lesekrok og kaffebar!

Ellers så kunne jeg tenke meg å bli stylist

Akkurat nå så holder jeg på å studere til forsker.. Eller det vil si, man BLIR jo ikke forsker, man har jo en tittel! Men man jobber mye innen forskning og litt innen undervisning av helsepersonell.. Laaangt igjen, men SÅ spennende! Innen virologi, immunologi og tumorbiologi! Det er også veldig spennede, og jeg får brukt mine realfags-gaver :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Lærer er mitt drømmeyrke.

- mange utfordringer

- være sammen med ungdom

- ikke en dag er lik den andre

- lærer nye ting hele tiden

+++++++

+++++++

++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er rimelig bestemt på å bli lektor, og har vært det ganske lenge. Men det frister også å jobbe med språkforskning ved et universitet. Det er bare det at jeg vil jobbe med mennesker, men har av ymse grunner ikke lyst til å undervise studenter. Så det blir nok lektor, ja.

Jeg kunne igrunnen også tenke meg å bli advokat, vet ikke helt hvilken type. Men ikke strafferett, til det har jeg altfor liten tiltro til det norske rettssystemet. Dessverre. Nå er imidlertid advokatdrømmen ikke noe realistisk i og med at jeg allerede går på lektorutdanning og trives med det. Kanskje jeg prøver meg på jusstudiet om noen år, hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forsker, Diva. Ikke umulig å bli det samme, men det er jo papsen som helhet jeg ser opp til. *pappajente*

Ah! Sånn sett :D

Skjønte det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min barndomsdrøm er å jobbe som smådyr veterinær og jeg er er i ferd med å oppfylle drømmen min, dvs jeg har fire år og mange grusomme eksamener bak meg og to år og noen grusomme eksamener foran meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg har nok hodet litt i skyene, men jeg kunne tenke meg å drive et privat barnehjem... Tror faktisk jeg hadde egnet meg til det - eller vært "mamma" i en sos-barneby... Noe med barn - nå jobber jeg ihvertfall med emmensker, det er nest-best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...