Gå til innhold

trene når forkjøla


Gjest forkjøla

Anbefalte innlegg

Gjest forkjøla

Gjør dere det??

Er bomull i hodet, tett og sår i nesa, sår i halsen og ørene... føler meg ikke helt fit for trening, mest klar for sofakos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør ikke det, men har veldig lyst. Hadde feber i natt og i dag er jeg helt kake i hodet. Tett, vondt og sliten. Gikk til postkassen ista og hostet så jeg trodde lungene mine skulle komme opp, så jeg holder meg unna trening i dag. Er litt urettferdig av meg hvis jeg er smittsom å dra på elixia å smitte alle som er flinke der, så tar heller en sofadag eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber og nedsatt allmenntilstand = ikke trening

Lett forkjølelse = trening

for meg. Inspirert av det som sto i gymboka på videregående skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket dette fra en artikkel fra iform.no

Sykdom som medfører slapphet, feber og tretthet som følge av virusangrep, er den typen sykdom man bør være obs på. Virus forårsaker at kroppen må ta i bruk store ressurser i sin kamp for å overvinne sykdommen. Dette fører til at kroppens evne til å bygge opp overskudd reduseres. Etter hvert vil også overskuddet kunne reduseres. Om denne reduksjonen skyldes at overskuddet forbrukes av kroppen i kampen mot sykdommen, eller om overskuddet reduseres pga. at oppbyggingsprosessen settes ut av spill, er ikke klarlagt, men det er grunn til å tro at sykdommen stanser den anabole (vevsoppbyggende) prosessen i muskulaturen.

Selv hører jeg på kroppen min, har jeg feber er det uaktuelt med trening. Noen dager/en uke pause har uansett ikke noe å si. Det er bedre å kunne gi 100% på trening enn 40% og kanskje ende opp med å bli dårliger enn en var mener jeg...

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...