Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #1 Del Skrevet 2. desember 2009 I går ble det minusgrader så det holdt! Jeg visste ikke at man burde smøre dørlistene i bilen med silikon, så da jeg skulle åpne den ene døra satt rett og slett lista fast! Den er nå løs. Jeg skulle prøve å feste den, så at det var noen hvite plastikkgreier som var festa med skruer der som lista hadde vært, men kunne ikke forstå hvordan jeg skulle greie å feste lista på disse. Var ingenting i lista som "matcha" plastikkdingsene. Så nå er lista ganske løs - det er til og med problematisk å få lukka døra helt. Det blir alltid en liten sprekk. Det er nok ikke bra! Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Må man på verksted? Kan man lime den fast selv? I såfall med hvilket lim? Jeg må i alle fall få gjort det før jeg reiser fra bilen til jul! (Og nå huska jeg at jeg hadde glemt å sjekke om døra blir skikkelig låst! Ooops...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrineFraTroms Skrevet 10. desember 2009 #2 Del Skrevet 10. desember 2009 Her er det bare å trå til og reparere selv! Kjører du til verksted, finner de gjerne(!) flere ting som må repareres på bilen. Forrige gang jeg kjørte inn Opelen for å bytte en defekt lås, kom regningen på 10.000+ med en lang liste over ting jeg selvfølgelig ikke kunne sjekke om var fabrikkert eller ikke... Plastlist kan du med hell lime på plass igjen. Regner med at det finnes egne plastlim, men jeg har svært god erfaring selv med Karlsons lim. Høres utrolig ut, men limet har holdt selv på utsiden av bilen min (limte på igjen en Opel-logo av plast på det ytre dørhåndtaket). Har for min del vært både billig og bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 11. desember 2009 #3 Del Skrevet 11. desember 2009 Om du har revet løs plastklips ville jeg anbefalt å reise på verksted. Disse må byttes uansett. Er det bare gummilisten som er løsnet skal det være mulig å trykke denne på plass selv. Jeg skjønner bare ikke hvorfor bilprodusentene ikke kan bruke et par ekstra kroner på stoffbelagte gummilister. Jeg har dette på en eldre Mercedes, der det tydeligvis ikke er spart på noe, og disse fryser ALDRI, de er helt fantastiske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå