Gå til innhold

Universitetsmaster vs høgskolemaster


Gjest Unilla

Anbefalte innlegg

Jeg har bachelor i sosiologi og har lyst til å begynne på master neste år. Mye for å bedre mulighetene mine i arbeidslivet. Men jeg er litt usikker på om jeg skal holde meg på universitetet og i "faget mitt" eller søke en høgskole og få en mer tverrfaglig master.

I universitetsmiljøet opplever jeg at mange ser litt ned på høgskoler og mener at samfunnsvitenskapelige mastergrader fra høgskoler ikke er like gode og at en universitetsgrad står høyere i kurs hos mange arbeidsgivere. Noen som har erfaringer, tanker eller meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan lite om sosiologi og enda mindre om høyskolegrader (er på univeristetet selv), så jeg kan ikke akkurat gi deg noen tips der.

Men: vet du hvor du kan tenke deg å jobbe? Det er jo mulig å sende en mail til flere du kan se for deg som fremtidige arbeidsgivere og spørre konkret om hva det er de er ute etter. Dette kan du også spørre studieveiledere og forelesere om. Å ha en litt mer tverrfaglig bakgrunn vil jo kunne være en styrke i mange sammenhenger, mens i andre er det kanskje viktigere å ha en litt snevrere men dypere kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...