Matvraket Skrevet 1. desember 2009 #1 Skrevet 1. desember 2009 I disse tider er det MYE belysning ute. Mitt spøsmål er derfor, slukker du julebelysningen om natten, og når du ikke er hjemme? Det gjør hvertfall jeg, livredd for brann!
Perledrøm Skrevet 1. desember 2009 #2 Skrevet 1. desember 2009 Nei det gjør vi ikke. Det eneste vi slukker er lyset i soveromsvinduet og det som er ved siden av marsvinburene.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Jeg napper ut alle ledninger som ikke er for vanskelige å komme til om natten, så ja.
Gjest Idnar på jobb Skrevet 1. desember 2009 #4 Skrevet 1. desember 2009 Ja! Har noe billig vræl fra nille som jeg ikke stoler på at er av beste kvalitet.. Har derfor bare på lysene når vi er hjemme. De blir slått av om natten.
Gjest farge Skrevet 1. desember 2009 #5 Skrevet 1. desember 2009 Ja, slukker adventstjerna og juletrelysene. Stoler ikke på billig dritt.
skrue Skrevet 1. desember 2009 #6 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Står på 24 timer i døgnet. Selvfølgelig godt med luft rundt lampene og alt er av metall. Om man bruker vanlige lyspærer så kan man kanskje tenke på å bruke sparepærer om man er redd for varmeutviklingen. Edit: Juletrebelysning innendørs er noe helt annet. Det er bare på når det er noen i nærheten. Endret 1. desember 2009 av skrue
kamela Skrevet 1. desember 2009 #7 Skrevet 1. desember 2009 Den nye kula med led-lys får stå på hele døgnet, det samme med messingsstjerna i vinduet. Den 7 armede trestaker og etterhvert lysene på treet slås av når vi ikke er hjemme.
Gjest Gjest_Marion_* Skrevet 1. desember 2009 #8 Skrevet 1. desember 2009 Ja, tar ut ledningene om natten
Brud84 Skrevet 1. desember 2009 #9 Skrevet 1. desember 2009 Nei, de står på hele døgnet! Hva er vittsen med å ha dem, hvis de skal være avslått 3/4 av døgnet?? Er jo så koselig å komme gående nedover veien og se lyset i vinduene. Men jeg kjenner på de hver dag, for å forsikkre meg om at de ikke blir varme.
The Kitten Skrevet 1. desember 2009 #10 Skrevet 1. desember 2009 Vi slukker lysene på juletreet, men resten slukker vi ikke.
Gjest Miam Skrevet 1. desember 2009 #11 Skrevet 1. desember 2009 Jeg er litt nater, så jeg drar gjerne ut ledninger, og trykker på disse knappene på skøyteledningene! :gjeiper: Og julebelysning inne trenger da virkelig ikke å stå på om natta. Tenk på miljøet! (Og strømregninga )
Bahia Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Vi slår av alt lys om natta pga. miljøet. Er viktigere for meg å tenke miljø og strømsparing enn at noen skal beundre julestjerna mi klokken 3 om natten
skrue Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 Og julebelysning inne trenger da virkelig ikke å stå på om natta. Tenk på miljøet! (Og strømregninga ) Tja, 100 watt for diverse smålamper til sammen vil koste kanskje en krone pr døgn. Bytter man ut til sparepærer eller LED-baserte lamper kommer det kanskje opp 20 øre?
superior Skrevet 1. desember 2009 #15 Skrevet 1. desember 2009 Ja, slukker og tar ut alle ledninger om natten.
Gjest Miam Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Tja, 100 watt for diverse smålamper til sammen vil koste kanskje en krone pr døgn. Bytter man ut til sparepærer eller LED-baserte lamper kommer det kanskje opp 20 øre? Joda, men med varmeovner, varmekabler og andre ting som må stå på om natta blir det alikevel unødvendig bruk av penger. Hvorfor skal julestjerna stå på om natta, når jeg alikevel ikke skal se på den? Finner det helt unødvendig
Rosalie Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Ikke bare slukkes det, kontaktene trekkes ut, på lik linje med annen masseprodusert billig elektronikk.
venus_ Skrevet 1. desember 2009 #18 Skrevet 1. desember 2009 Jeg slukker alt om natten og når jeg ikke er hjemme.
Cata Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 Jeg slår også av om natten og når jeg er ute av huset. Kan kanskje la adventsstjerna stå på om jeg bare skal i butikken 10-15 minutter, men som regel røsker jeg ut alle støpsler på pynten.
skrue Skrevet 2. desember 2009 #20 Skrevet 2. desember 2009 Jeg slår også av om natten og når jeg er ute av huset. Kan kanskje la adventsstjerna stå på om jeg bare skal i butikken 10-15 minutter, men som regel røsker jeg ut alle støpsler på pynten. Jeg har forresten montert vippebryter på ledningen av alt jeg har av slikt utstyr. Mye enklere enn å måtte rote med stikkontakter hele tiden (selvom jeg da ikke skrur av ofte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå