Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #21 Skrevet 2. desember 2009 Jeg synes vi skal vri det om til at det er et barn som er vegetarianer og får servert skinkeost, fordi det bare er LITT kjøtt i det. Ville det vært ok? (Til de som mener at det er greit at muslimske barn får servert svin)
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 3. desember 2009 #22 Skrevet 3. desember 2009 Jeg synes vi skal vri det om til at det er et barn som er vegetarianer og får servert skinkeost, fordi det bare er LITT kjøtt i det. Ville det vært ok? (Til de som mener at det er greit at muslimske barn får servert svin) Er du vegitarianer har du ofte gjort ett valg før. Ett barnehagebarn er styrt av foreldre. Muslimer og Jehvoas Vitner hjernevasker sine barn. Iogforeg alle religioner. Er enig i poenget at barna faktisk har godt av å gå i barnehage. Det jeg er uenig i er hun som girer seg opp og mener det er superviktig å sladre til veileder om at de ansatte i den barnehagen ikke så noe feil i at barnet fikk svinekjøtt. Jeg synes det er positivt ikke alle skal være så krampepolitisk korrekt som trådstarter. MAKAN....
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #23 Skrevet 3. desember 2009 En av metodene for å få dette til, er ved å respektere og legge til rette for rett kosthold, hygieneregler, påkledning osv, som er styrt av deres religion. Det er jo slikt vi har gjort i de siste 20 årene. Synes du det fungerer godt? Skal vi da ha mer av samme medisin?
Gjest Purple Haze Skrevet 3. desember 2009 #24 Skrevet 3. desember 2009 Det er jo slikt vi har gjort i de siste 20 årene. Synes du det fungerer godt? Skal vi da ha mer av samme medisin? Har du noen andre, mer konstruktive forslag? Og nei, det har ikke vært praktisert de siste 20 årene. Stort sett har vi bare dyttet på innvandrerne våre matvaner, vår kultur osv, uten en tanke om at de kanskje kan ha noe å lære oss også. I vår barnehage prøver vi å innvolvere de fremmedspråklige foreldrene i barnehagehverdagen, ved å be dem lære oss å lage deres mat, sanger de synger, eventyr fra deres kultur osv. Det vokser de på, de får en annen stolthet og verdighet, og vi får et helt annet samarbeid. Det er utrolig viktig for alle parter, men aller mest for barna. De barna skal tross alt vokse opp og bli en del av vårt samfunn.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #25 Skrevet 3. desember 2009 Muslimer og Jehvoas Vitner hjernevasker sine barn. Iogforeg alle religioner. Og hva med de som er vegetarianer fra fødselen av? Älle foreldre "hjernevasker" barna sine mer eller mindre. Barn bestemmer ikke selv. De fleste norske foreldre tvinger i barna kjøtt. Når 13-åringen vil bli vegetarianer så er det nei, kjefting og smelling og masse bråk i flere familier. Og det det er nå forskjell på å hjernevaske barna sine enn å ha visse regler. Jeg synes det er positivt ikke alle skal være så krampepolitisk korrekt som trådstarter. MAKAN.... Handler ikke om å være politisk korekt, det handler om å ta hensyn til folks matvaner. Jeg vet ikke hvordan det er med å ikke spise svin, men jeg vet at folk som ikke har spist kjøtt på ei god stund kan bli syk om de får kjøtt i seg. Men du kan jo "komme hjem" til meg så kan du jo få serveert kokt hund, stekt katt og grillet rotte så kan vi jo se om du ville likt det. Eller hadde du sagt noe lignende "nei, æsj, noe så ekkelt", fordi du er mer eller mindre oppdratt slikt? (rotter blir sett på som ekkle, hunder er venner og babla)
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #26 Skrevet 3. desember 2009 Er du vegitarianer har du ofte gjort ett valg før. Ett barnehagebarn er styrt av foreldre. Muslimer og Jehvoas Vitner hjernevasker sine barn. Iogforeg alle religioner. Er enig i poenget at barna faktisk har godt av å gå i barnehage. Det jeg er uenig i er hun som girer seg opp og mener det er superviktig å sladre til veileder om at de ansatte i den barnehagen ikke så noe feil i at barnet fikk svinekjøtt. Jeg synes det er positivt ikke alle skal være så krampepolitisk korrekt som trådstarter. MAKAN.... Barn i barnehagealder har ikke tatt et valg om å bli vegetarianer. Dessuten handler det ikke om å være krampepolitisk korrekt, men å ha respekt for andre. Noe utrolig mange her inne mangler. Selv om du ikke er enig i en ting betyr det ikke at du kan avfeie andres tro og meninger som tull og ta avgjørelser på tvers av deres ønsker. MAKAN....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå