Gå til innhold

Spise etter utholdenhetstrening


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva pleier dere å spise etter dere har trent kondis? Har dere noe opplegg?

Jogger om morgenen 4 ganger i uken og da blir første måltid frokosten og den består som oftest av en stor skål med havrgrøt, blandet ut med 50/50 melk og vann som jeg har frukt/bær/nøtter i.

Føler at karbohydratlagrene trenger ett påfyll etter økten!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid en frukt som jeg har med meg på treningssenteret, rett etter treningen. Når jeg kommer hjem, lager jeg mat med en gang etter å ha dusjet. Kommer an på tiden på døgnet, men stort sett alltid innslag av fisk. Feks grove brødskiver med laksepostei og paprika. Eller fullkornspastasalat med røkelaks + grønnsaker. Eller fisk stekt i ovnen med grønnsaker og quinoa/bulgur/fullkornsris. Skiller ikke mellom styrketrening og utholdenshetstrening i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_norah_*

jeg spiser både før og etter trening.

spiser noe tilsvarende en bolle med havregryn/et par brødsskiver en time før trening, og middag e.l etterpå.

spiser alltid en banan umiddelbart etter trening for å holde blodsukkeret normalt frem til middagen er ferdiglaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger en halvtime på kveldstid et par ganger i uken, ca to timer etter middag. Noen ganger spiser jeg ingenting etter trening, men jeg prøver som oftest å få i meg en frukt. Jeg merker ingen forskjell på formen om jeg spiser etter trening eller ikke, men jeg må allid spise middag før jogging. Mulig jeg ikke trener hardt nok til at spising etter trening har noe å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...