Amidala Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Jeg fikk mail i fra barnefar i dag. Vi er skilt og har 50 prosent samvær med våre to barn. For det første krever barnfar penger hos meg for en forsikring han har tegnet på barna våre. Jeg har ikke hørt om denne forsikringen før nå et år etter bruddet. Vet noen om jeg må betale dette? Problem nr 2. Jeg er hjemme med permisjon og har derfor tatt min sønn ut av sfo. Far mener at jeg fortsatt må betale sfo + barnehageregning delt på to slik at det skal bli rettferdig... Kan han dette? Jeg mener at siden jeg betaler halve hannes sfo regning, og dette tilsvarer halve barnehageregningen så går vi i null. Hvem har rett? Er det noen instanser som kan hjelpe meg hvis dette blir til en juridisk sak? Evt. fortelle meg hva han lovlig kan kreve av meg.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Jeg fikk mail i fra barnefar i dag. Vi er skilt og har 50 prosent samvær med våre to barn. For det første krever barnfar penger hos meg for en forsikring han har tegnet på barna våre. Jeg har ikke hørt om denne forsikringen før nå et år etter bruddet. Vet noen om jeg må betale dette? Problem nr 2. Jeg er hjemme med permisjon og har derfor tatt min sønn ut av sfo. Far mener at jeg fortsatt må betale sfo + barnehageregning delt på to slik at det skal bli rettferdig... Kan han dette? Jeg mener at siden jeg betaler halve hannes sfo regning, og dette tilsvarer halve barnehageregningen så går vi i null. Hvem har rett? Er det noen instanser som kan hjelpe meg hvis dette blir til en juridisk sak? Evt. fortelle meg hva han lovlig kan kreve av meg. Forstår deg slik at dere deler utgifter i forbindelse med barna, og svarer utfra dette Forsikringen har du ikke plikt til å betale, dette er jo noe han har bestemt på egenhånd uten å spørre deg først. Men samtidig så er det jo forsikring også i din tid med barna, så kanskje dere kan finne en minnelig ordning her. Men juridisk er du ikke pliktig til å betale ham for denne. Og det er faktisk dårlig å ikke spørre deg først. Barna har adresse hos deg skjønner jeg i og med at det er du som har tatt sønnen ut. Siden du er i permisjon så trenger ikke du sfoplassen, og da må faren stå for den regningen selv. KAn det ikke søkes halv plass? Tar som forutsetning at du ikke benytter plassen i din tid med ungene.
Amidala Skrevet 30. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2009 Forstår deg slik at dere deler utgifter i forbindelse med barna, og svarer utfra dette Forsikringen har du ikke plikt til å betale, dette er jo noe han har bestemt på egenhånd uten å spørre deg først. Men samtidig så er det jo forsikring også i din tid med barna, så kanskje dere kan finne en minnelig ordning her. Men juridisk er du ikke pliktig til å betale ham for denne. Og det er faktisk dårlig å ikke spørre deg først. Barna har adresse hos deg skjønner jeg i og med at det er du som har tatt sønnen ut. Siden du er i permisjon så trenger ikke du sfoplassen, og da må faren stå for den regningen selv. KAn det ikke søkes halv plass? Tar som forutsetning at du ikke benytter plassen i din tid med ungene. Han har halv plass på sfo, men halv plass er dyrere enn hel plass del på to hvis du skjønner. Han er derfor av den mening at jeg skal betale det han kommer dyrere ut når jeg tok han ut 50%
Gjest bla bla Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Han har halv plass på sfo, men halv plass er dyrere enn hel plass del på to hvis du skjønner. Han er derfor av den mening at jeg skal betale det han kommer dyrere ut når jeg tok han ut 50% Vi har samme ordning. Hva forsikringen angår, hadde jeg tilbudt meg å betale halvparten fra nå av. Hvis det blir store problemer ut av dette, hadde jeg betalt halvparten av det han allerede har betalt også. Det er vel ikke de helt store summene? Hva SFO gjelder, er ikke det ditt problem. Dere er ikke sammen lenger, derfor skal ikke du "lide" for hans behov. Hadde dere hatt et ekteskep fremdeles, hadde dere delt alle økonomiske byrder, men det er ikke tilfelle. Dette er jo veldig enkelt og greit. Det burde han forstå også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå