Gå til innhold

Hull i tenna?


Gjest Gjest_Silje_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Hei : ) jeg har hatt tannregulering de siste 3 årene, og har aldri hatt hull i tennene før. Men nå i det siste så har jeg oppdaget noen små svarte prikker i de 2 bakerste tennene mine. Må dette være hull?

Jeg hadde sånn ekstra "greie" som dekket halvparten av de bakerste tennene mine, kan det være den som gjør at jeg har fått de svarte prikkene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

De små prikkene du beskriver kan like godt være misfarging som hull.

Eneste måte å finne det ut på er å bestille tannlege/tannpleier time og får tatt rtg samt undersøkelse.

Vennlig hilsen en tannpleier

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
De små prikkene du beskriver kan like godt være misfarging som hull.

Eneste måte å finne det ut på er å bestille tannlege/tannpleier time og får tatt rtg samt undersøkelse.

Vennlig hilsen en tannpleier

Det har jeg gjort:) jeg har en tendens til å bli en smule nervøs når jeg drar dit, så når du sier det så lever vi i håpet på at det er misfarging. Jeg pusser tenna VELDIG nøye, drikker ikke brus og spiser sjelden godteri så hadde egentlig vært litt rart om jeg plutselig skulle få hull..den er lissom nede i en grop da

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Som sagt så kan det godt være misfarging, men dessverre er nok disse "gropene" eller fissurer som det heter risikoområder for hull da de som oftest er ganske dype. Men om det nå skulle være hull trenger de ikke være så store at du må borre. Dersom det bare er begynnende hull kan disse stoppes opp ved god tannhygiene og Fluorsskyll (helst dgl).

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
Som sagt så kan det godt være misfarging, men dessverre er nok disse "gropene" eller fissurer som det heter risikoområder for hull da de som oftest er ganske dype. Men om det nå skulle være hull trenger de ikke være så store at du må borre. Dersom det bare er begynnende hull kan disse stoppes opp ved god tannhygiene og Fluorsskyll (helst dgl).

Takker for svar:) Nå kan jeg kanskje ta det litt mer rolig når jeg drar dit, hehe :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...