mia83 Skrevet 3. august 2011 #10941 Skrevet 3. august 2011 Da stikker vi på butikken for å tilfredsstille potetgullsuget..
kristian82 Skrevet 4. august 2011 Forfatter #10942 Skrevet 4. august 2011 Mia da, jeg bare tulla jo, har du ikke sett den artikkelen om "dette avslører penisstørrelsen" på KG da :gjeiper: Det er navnet på noen forsvar man kan bruke som svart. Kan si at de første cirkus 8 trekka i et sjakkparti = åpningen da. Så har man åpninger for hvit og ("åpninger") forsvar for svart. Disse heter ulike ting og har gjerne x antall bøker skrevet om hver enkelt av seg Pirc og kings indian er de "åpningene" jeg bruker mest når jeg spiller svart da Nf6 (hest til F6) G6 (Bonde til G6) Bg7 (Bishop/løperen til g7) osv Man må ha oversikt over rutene - bokstav og tall - så man kan få notert ned trekkene mens man spiller og f.eks. spare et godt parti til sene kveldstimer hvor en spiller gjennom det og seg Ja, jeg og Gurine har spilt Det var veldig koslig, selv om jeg fikk skikkelig prestasjonsangst Tør du ikke nå Gurine? Nå hadde jeg jo hatt enda mer prestasjonsangst jeg hørte deg nok Mia! Tenk å si sånn om sjakk og hva sier du Gurine BARE 1 PARTI Neida x 2!
mia83 Skrevet 4. august 2011 #10943 Skrevet 4. august 2011 Faste trekk som du har lest i en sjakkbok? Er ikke det litt "juks" eller "forutsigbart"? Jeg hadde sikkert også spilt bra om jeg hadde ei bok som forklarte hele greia. Jeg bare flytter tilfeldig egentlig jeg.. Men det er så kjedelig så jeg gidder ikke spille det.. Jeg blir bare sur av det..
Guriane Skrevet 4. august 2011 #10944 Skrevet 4. august 2011 Det er navnet på noen forsvar man kan bruke som svart. Kan si at de første cirkus 8 trekka i et sjakkparti = åpningen da. Så har man åpninger for hvit og ("åpninger") forsvar for svart. Disse heter ulike ting og har gjerne x antall bøker skrevet om hver enkelt av seg Pirc og kings indian er de "åpningene" jeg bruker mest når jeg spiller svart da Nf6 (hest til F6) G6 (Bonde til G6) Bg7 (Bishop/løperen til g7) osv Man må ha oversikt over rutene - bokstav og tall - så man kan få notert ned trekkene mens man spiller og f.eks. spare et godt parti til sene kveldstimer hvor en spiller gjennom det og :strix seg :fnise Ja, jeg og Gurine har spilt :strix Det var veldig koslig, selv om jeg fikk skikkelig prestasjonsangst :fnise Tør du ikke nå Gurine? Nå hadde jeg jo hatt enda mer prestasjonsangst :ler :hakeslepp jeg hørte deg nok Mia! Tenk å si sånn om sjakk og hva sier du Gurine BARE 1 PARTI :snurt Neida :klemmer x 2! Aha. Trekkene har navn også ja Fancy! Ja, vi har Ha! Just say time and place! Faste trekk som du har lest i en sjakkbok? Er ikke det litt "juks" eller "forutsigbart"? Jeg hadde sikkert også spilt bra om jeg hadde ei bok som forklarte hele greia. :snurt Jeg bare flytter tilfeldig egentlig jeg.. :lol Men det er så kjedelig så jeg gidder ikke spille det.. Jeg blir bare sur av det.. :ler Ganske tilfeldig her også Men det bør jeg kanskje ikke si? Ja ja. Regner med du vinner uansett K!
mia83 Skrevet 4. august 2011 #10949 Skrevet 4. august 2011 Ergo er ikke det så stort tap for deg ettersom du allerede har en..
kristian82 Skrevet 4. august 2011 Forfatter #10952 Skrevet 4. august 2011 (endret) Omg må du gi deg Mia Trodde du Magnus Carlsen (uten sammenligning forøvrig) bare flyttet brikkene sine helt på måfå du eller? Alle som spiller sjakk/prøver å spille det på litt høyere nivå enn heeelt på hobbybasis setter seg jo inn i litt åpningsteori, og finner gjerne sine favoritt åpninger. Da vet man sånn ca de første 8 trekkene man tar, MEN det er jo fortsatt avhengig av hva motstanderen gjør også da. Altså spiller jeg mot en som også f.eks. har en bestemt åpning han bruker, så får jeg gjerne "fullført" åpningen min før spillets neste fase. Gurine derimot som ikke har noen "fast" åpning, hun lar meg mest sansynlig ikke få fullføre åpningen min fordi hun gjør noen "uvanlige" trekk som gjør at det tidligere blir konflikt mellom brikkene. Et parti går fort til 100 trekk, så i det lange løp er det svært liten hjelp å vite hvor en skal flytte de første 5 trekkene! Målet med åpningen er jo å gjøre kongen trygg, få ut hest og løpere, senter kontroll og bra bondestruktur. Så det funker jo i utg.p dårlig å bare hoppe rundt på måfå, og når "alle" andre leser åpningsteori og har sine åpninger de mener gir best sjangs til å oppfylle punktene overfor, blir det litt som å si at det er "juks" av Nordtug å trene før han skal gå skiløp :gjeiper: Jeg har ikke noe elefant truse sier jeg Hva får vinneren da? Jeg kommer til å få prestasjonsangst men Endret 4. august 2011 av kristian82
mia83 Skrevet 4. august 2011 #10955 Skrevet 4. august 2011 (endret) Hmmm... Lalalala... Endret 4. august 2011 av mia83
Guriane Skrevet 4. august 2011 #10956 Skrevet 4. august 2011 Ikke vær så streng da "Gurine derimot som ikke har noen "fast" åpning, hun lar meg mest sansynlig ikke få fullføre åpningen min fordi hun gjør noen "uvanlige" trekk som gjør at det tidligere blir konflikt mellom brikkene. Et parti går fort til 100 trekk, så i det lange løp er det svært liten hjelp å vite hvor en skal flytte de første 5 trekkene! " PØH! "Fordi hun gjør noen uvanlige trekk"?! Høres ut som jeg bare driver med krumspring
mia83 Skrevet 4. august 2011 #10957 Skrevet 4. august 2011 Ja du burde virkelig bli Tror jeg skal stikke og ta nattlysoljen min jeg. Nå har jeg laget vaffelrøre!
Guriane Skrevet 4. august 2011 #10960 Skrevet 4. august 2011 Valfer er kjempegodt! Med jordbær og rømme Men hva er nattlysolje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå