Tevez Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Satt og så på Hellstrøm rydder opp på tv3.no nå og la merke til noen poteter han serverte til flere retter i siste episode. Det kan se ut som mandelpoteter som er stekt i panne, eventuelt kanskje bakt? De har fortsatt skallet på men ser langt ifra kokt ut. Og å steke potetene hele i en panne vil jo ta en evighet før de er ferdig helt gjennom så har på følelsen av at det er en kombinasjon av noe. Noen som kan hjelpe meg?
venus_ Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 (endret) Nå husker ikke jeg de potetene fra episoden. Hvis du skriver når i episoden det var så kan jeg sjekke. Men regner med de er ovnsbakt på forhånd, også varmer han de bare i panne. Sikkert amadinepoteter eller lignende. Edit: Fant det selv, og tror det stemmer det jeg skriver over her. Det er ihvertfall Amadinepoteter. Endret 29. november 2009 av venus_
MellonCollie Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 I en episode serverer han noen poteter som han først koker, og deretter dampes tørre. Så stekes de gyldne i olje etter dette. Ligger mange av oppskriftene hans ute på tv3.no. Link til oppskrifter
nessi Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 For å bake potetene hele i ovnen er det bare å ha havsalt i en form, og legge potetene (med skallet på) oppå saltet. Stekes i 45 - 60 min på 220 grader. Blir kjempegode.
Tevez Skrevet 30. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2009 Nå husker ikke jeg de potetene fra episoden. Hvis du skriver når i episoden det var så kan jeg sjekke. Men regner med de er ovnsbakt på forhånd, også varmer han de bare i panne. Sikkert amadinepoteter eller lignende. Edit: Fant det selv, og tror det stemmer det jeg skriver over her. Det er ihvertfall Amadinepoteter. oppskriften på de potetene ligger desverre ikke der. Men tror det er noe ala det folk er inne på her. Altså at de er bakt og kanskje stekt litt i smør/olje etterpå for å få litt mer smak i de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå