Gå til innhold

Høyt blodtrykk og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med høyt blodtrykk siden en operasjon i februar. Har gått på 5 forskjellige typer BT-medisiner uten godt resultat. Enten virker de ikke eller så får jeg ubehagelige bivirkninger. Er 39 år.

Sist onsdag måtte jeg begynne på ny medisin (Moduretic mite) etter 1 mnd uten noen medisin. Jeg har egen blodtrykkmåler og har fulgt med på det. Kvelden før hadde jeg et BT på 162/120 og 123 i puls! Jeg tok svineinfluensavaksien samme dag. Etter det har BT variert veldig fra 148/105 og 158/110. I kveld har det vært rundt 168/120. Jeg skal til lege i morgen tidlig.

Det jeg lurer på er om jeg skal dra på jobb? Er jeg "syk" nok til å være hjemme? Blir så usikker, men har en jobb som er stressende og nå er det en utrolig travel periode. Var ikke på jobb på fredag pga at jeg var så urolig i kroppen. Det dunker, sitrer i kroppen.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt høye blodtrykk er aldeles ikke velregulert, og vil påvirkes av din stressende jobb. Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg holdt meg hjemme, og fått en sykemelding i morgen hos legen.

Skrevet

Har selv høyt blodtrykk regulert med medisiner. Det legen sa til meg var at høyt blodtrykk i seg selv ikke er skadelig men at det ubehandlet over tid alså flere år kunne føre til forhøyet risiko for andre alvorlige bivirkninger på hjerte, hjerne og nyrer.

En må også gi medisinene tid til å virke og at en kunne få bivirkninger til å begynne med. Regner med du går hyppig til lege til du har fått kontroll på blodtrykket?

Jeg fikk også bytte avdeling på jobben til en mindre stressende.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har fått enda en medisin og er sykmeldt i en uke. Det ble ikke så godt mottatt på jobb. Virket ikke som de hadde så stor forståelse for at jeg ble sykmeldt pga høyt blodtrykk. Det er litt sårende, men jeg skal prøve å ikke ta det inn over meg.

Skrevet
Takk for svar. Jeg har fått enda en medisin og er sykmeldt i en uke. Det ble ikke så godt mottatt på jobb. Virket ikke som de hadde så stor forståelse for at jeg ble sykmeldt pga høyt blodtrykk. Det er litt sårende, men jeg skal prøve å ikke ta det inn over meg.

Gi blaffen i å si hvorfor du er sykemeldt, det har de i grunn lite med (og ialle fall om de gir deg dårlig samvittighet pga det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...