Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 De siste 5 månedene har jeg husket drømmene mine hver eneste natt. Hvis jeg legger meg ned på sofaen og sover i 5 min husker jeg også hva jeg drømte. I begynnelsen tenkte jeg at det nok bare var en liten periode med mye stress, men føler denne perioden har blitt litt lang. Når jeg våkner er jeg alltid utrolig trøtt og utslitt. Føler liksom at jeg aldri får sovet ut om nettene. Jeg sovner derfor ofte på ettermiddagen, men har ingen problemer med å sovne om kvelden igjen. Jeg har fått svært store konsentrasjons vansker, og begynner å gjøre det ganske dårlig på skolen. Noe jeg føler er et stort problem i og med at jeg går 2. året på videregående. Og har høye mål når det gjelder utdanning. Drømmene mine er svært forskjellige. Noen ganger er drømmene bare veldig forvirrende og helt urealistiske. Mens andre ganger hender det at jeg våkner, og har problemer med å skille det jeg drømte med det som virkelig har skjedd. Og har en del ganger måttet sende en melding til venner og familie for å spør om ting har hendt eller ikke. Jeg kjenner nå at hvis jeg skal klare å gjøre det bra på skolen, og oppnå de målene jeg har, så må jeg få en bedre nattesøvn. Drømmene mine har også gått utover mitt sosiale liv, siden jeg ikke har nok energi til å være like mye med venner som jeg pleide før. Og ender ofte opp med å bare være hjemme på lørdagskveldene. Lurer derfor på om noen har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å sove bedre?
yoga Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg følger med på denne for jeg sliter med akkurat det samme. Veldig slitsomt i lengden, ja!!
Gjest Emmanuelle Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Jeg følger med på denne for jeg sliter med akkurat det samme. Veldig slitsomt i lengden, ja!! Me too! Har hatt det slik i flere år.
Poppzy Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Jeg har også slitt med dette siden tidlig i tenårene. Nå er jeg 39. Det begynte etter at jeg bestemte meg får å "analysere" drømmene mine. Jeg begynte å skrive ned alle drømmene. Jeg måtte bare slutte etter en stund for drømmene ble uutholdelige. I perioder der jeg stresser og sliter psykisk er det ekstra ille. Mareritt hver natt. Har lest mange plasser at vi i drømme bearbeider tanker og problemer vi har. Det er underbevistheten som jobber.
Mir Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Har akkurat samme "problemet". Går på betablokkere i tillegg og en bivirkning av det er mye drømmer...
Gjest Emmanuelle Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Uff, nå våkna jeg med mareritt igjen! Har hatt det hver dag de siste ukene, med unntak av når jeg har sovet borte. I natt drømte jeg at en mann titta på meg igjennom stuevinduet og sa jeg var "fiiin" (i sånn ekkel stemme) konstant. Sa jeg skulle ringe politiet, han gikk. Men så kom han tilbake, jeg ropte "jeg tulla, jeg tulla", men han kom nærmere og nærmere. Våkna med hjertet i halsen og får ikke sove mer. Ekkelt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå