lilleting Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hvordan lage kålrabistappa til pinnekjøtt? Skulle kanskje ha undersøkt dette litt tidligere siden pinnekjøttet alt står på plata =P
Spatula Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Hjemme hos oss, bruker vi potet og kål ca halv om halvt.. Sper med søet som kjøttet har kokt i stapper, og tilsetter salt og pepper Bedre blir det ikke Min bestemor brukte også å ha litt kokt gulrot i den
Gjest jo Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Det er bare å koke kålrabien godt, stappe den og spe i litt smør, melk og salt/pepper!
addict Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 den beste kålrabistappen får du av å mørkoke kålrabien, stappe, spe på sjy fra pinnekjøttet og ha i kremfløte og pepper evt litt salt, men pinnekjøttsjyen skal egentlig gjøre sitt
Gjest Gjest_best_* Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 jeg er kanskje litt sent ute, men denne oppskriften er super enkel og smaker helt sikkert best! - kok opp kålrot - om du har ett par gulrøtter liggende, sleng gjerne de i kjelen også. gir kanskje ikke så mye smak, men litt ekstra farge - når de har kokt lenge nok moser du de i kjelen (enten manuelt eller med håndmikser som jeg bruker. la det gjerne være igjen litt klumper) - sett stappa tilbake på plata og tilsett; - kremfløte (ca. 2 dl, eller så mye du liker) - smak til salt & pepper rør sammen, plata er jo allerede varm, så fløten bør ganske fort "kokes" inn i stappa. vips; ferdig! mange dropper fløten, men personlig synes jeg den er ett must! smaker herlig.. enjoy!!
lilleting Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2009 Takk for svar, endte opp med kålrabi, sjy fra pinnekjøttkjelen, noen poteter og salt opg pepper...Ble kjempegodt =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå