Gå til innhold

Kålrabistappe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan lage kålrabistappa til pinnekjøtt? Skulle kanskje ha undersøkt dette litt tidligere siden pinnekjøttet alt står på plata =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme hos oss, bruker vi potet og kål ca halv om halvt.. Sper med søet som kjøttet har kokt i stapper, og tilsetter salt og pepper :)

Bedre blir det ikke :)

Min bestemor brukte også å ha litt kokt gulrot i den :)

Skrevet

Det er bare å koke kålrabien godt, stappe den og spe i litt smør, melk og salt/pepper!

Skrevet

den beste kålrabistappen får du av å mørkoke kålrabien, stappe, spe på sjy fra pinnekjøttet og ha i kremfløte og pepper :) evt litt salt, men pinnekjøttsjyen skal egentlig gjøre sitt :)

Gjest Gjest_best_*
Skrevet

jeg er kanskje litt sent ute, men denne oppskriften er super enkel og smaker helt sikkert best!

- kok opp kålrot

- om du har ett par gulrøtter liggende, sleng gjerne de i kjelen også. gir kanskje ikke så mye smak, men litt ekstra farge ;)

- når de har kokt lenge nok moser du de i kjelen (enten manuelt eller med håndmikser som jeg bruker. la det gjerne være igjen litt klumper)

- sett stappa tilbake på plata og tilsett;

- kremfløte (ca. 2 dl, eller så mye du liker)

- smak til salt & pepper

rør sammen, plata er jo allerede varm, så fløten bør ganske fort "kokes" inn i stappa.

vips; ferdig!

mange dropper fløten, men personlig synes jeg den er ett must! smaker herlig.. :) enjoy!!

Skrevet

Takk for svar, endte opp med kålrabi, sjy fra pinnekjøttkjelen, noen poteter og salt opg pepper...Ble kjempegodt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...