Gå til innhold

fersk oregano & persille

Fremhevede innlegg

Gjest urte_jomfru
Skrevet

hei!

kjøpte fersk oregano og persille til en rett jeg skulle lage og selvsagt er det masse igjen. jeg er ikke særlig flink til å bruke ferske urter til vanlig og sliter med å finne ut retter jeg kan bruke opp restene.. synes det er synd å kaste det som er igjen!

trenger ikke nødvendigvis å være en rett hvor jeg må bruke begge urtene sammen, men trenger altså forslag til retter hvor jeg kan bruke disse urtene! :)

vet at oregano er fint i pizzasaus/pastasaus så den er bænkers ;)

tusen takk for din hjelp! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei!

kjøpte fersk oregano og persille til en rett jeg skulle lage og selvsagt er det masse igjen. jeg er ikke særlig flink til å bruke ferske urter til vanlig og sliter med å finne ut retter jeg kan bruke opp restene.. synes det er synd å kaste det som er igjen!

trenger ikke nødvendigvis å være en rett hvor jeg må bruke begge urtene sammen, men trenger altså forslag til retter hvor jeg kan bruke disse urtene! :)

vet at oregano er fint i pizzasaus/pastasaus så den er bænkers ;)

tusen takk for din hjelp! :goodbye:

Lage persillesmør? Nydelig for eksempel på nykokt pasta eller i bakte poteter. Ellers kan du godt finhakke og fryse den - da har du "fersk" persille til alt utover vinteren og våren. Oregano kan du også godt hakke og fryse. Bare pass på tett emballasje, så det ikke kommer fukt inn og lukt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...