Gå til innhold

Hvem her tar ikke influensavaksinen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg nesten som den eneste som ikke tar vaksinen. Mine argumenter for å ikke ta den er at jeg så og si aldri blir fysisk syk, er mer redd for bivirkningene av vaksinen enn av å få influensaen og vil vaksinen virke på den muterte influensaen...?

Jeg er sikkert naiv og burde kanskje være litt mer redd for denne influensaen, eller?

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tar den ikke.... Satser på å ikke bli syk, å hvis jeg blir det så blir jeg det:p

Du er ikke den eneste:) har hørt om mange andre som ikke tar den, til og med folk i rissikogruppen

Endret av 2010
Skrevet
Føler meg nesten som den eneste som ikke tar vaksinen. Mine argumenter for å ikke ta den er at jeg så og si aldri blir fysisk syk, er mer redd for bivirkningene av vaksinen enn av å få influensaen.

Det er akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

Jeg tar ikke den vaksinen om jeg så får betalt for å gjøre det.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ta vaksinen. Svineinfluensaen er ikke noe jeg er redd for, de jeg kjenner som har hatt den, har ikke vært sykere enn en vanligvis blir av influensa.

Husk, det dør hvert år mellom 500 og 1000 i Norge av den vanlige årlige influensaen...hittil er vel rundt 20 døde. Og de aller fleste har vært i en risikogruppe.

Skrevet

Jeg har ikke tatt den fordi jeg har hatt svineinfluensaen før det ble aktuelt med vaksinering for oss som ikke er i risikogruppen ;)

I ettertid (etter at jeg hadde ribbesyka) hadde jeg nok valgt bivirkningene fra vaskinen fremfor å være syk. Har adri i hele mitt liv vært så dårlig før. Jeg klarte ikke gjøre noe annet enn å ligge på sofaen å drikke te og vann i ei hel uke, og nå er det vel nesten en måned siden jeg var skikkelig syk, og enda er ikke formen tilbake. Jeg sliter til tider med feber og hodepine, samtidig som jeg er dødssliten mesteparten av tiden, noe som går utover mitt sosiale liv(og eksamensslesning). Jeg kan på gode dager komme meg på forelesning, men det er også alt.

Skrevet

Vi er to voksne og har tre unger. Ingen av oss skal ta den. Ikke pokker om jeg lar ungene bli stukket og få stoff inn i kroppen sin som vi egentlig ikke vet hva er.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ta den. Grunnen er fordi jeg vil ikke bli syk av sprøyten når jeg så å si har ikke hatt vanlig influensa på over 4 år. Det som kanskje sjokkerer noen, er at jeg er i risikogruppen. Men blir jeg syk så blir jeg syk- vil ikke bli det av selve vaksinen.

Skrevet

Tar den ikke fordi jeg ikke orker å styre med det

Gjest SmallTalk
Skrevet

Tar den ikke fordi familien min har en tendens til å bli rimelig syke av bivirkninger av vaksiner. Og fordi jeg ikke gidder å risikere å ligge syk som følge av bivirkninger.

I tillegg så er det ikke til å stikke under en stol at jeg begynner å bli møkk lei hele svineinfluensahysteriet. Jeg har aldri hatt influensa (ikke som jeg veit om, ihvertfall), og jeg blir sjelden syk. Da ser jeg ikke poenget med å risikere å bli syk pga en vaksine som kanskje ikke funker.

Skrevet

Jeg har hatt influensa mange ganger. 42 i feber og var så syk at jeg holdt på å tørne. Men kom meg igjennom det, så tror jeg tåler ganske mye. Har ei datter på 10 som aldri har hatt influensa. Mens resten av gjengen har spydd og hatt diare så har hun gått på skolen og gått ut for å leke.

Nei vi overlever nå iallefall.

Tar den ikke fordi familien min har en tendens til å bli rimelig syke av bivirkninger av vaksiner. Og fordi jeg ikke gidder å risikere å ligge syk som følge av bivirkninger.

I tillegg så er det ikke til å stikke under en stol at jeg begynner å bli møkk lei hele svineinfluensahysteriet. Jeg har aldri hatt influensa (ikke som jeg veit om, ihvertfall), og jeg blir sjelden syk. Da ser jeg ikke poenget med å risikere å bli syk pga en vaksine som kanskje ikke funker.

Gjest stearinpikken
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet
Jeg skal ikke ta den. Ser ikke vitsen, for jeg er aldri syk. Jeg har ikke gjort noenting annerledes siden svineinfluensaen kom. Jeg har jo såklart normal hygiene som før, og jeg syntes det holder. Jeg klarer ikke ta innover sånne "ekstreme" ting som alle plutselig er redde for. Har ikke vært syk enda i år, og tviler på at jeg blir det. Noen tar jo helt av, og jeg tenker på hun dama jeg så på butikken for en par uker siden som hadde på munnbind og hamstra såpestykker.. Må si jeg måtte le litt for meg selv :sjenert: Ja og så har jeg heller ikke antibac :sjokk:

Kanskje hun alt var syk, måtte på butikken, og av hensyn til andre valgte å bruke munnbind? Hadde det vært bedre om hun hadde stått å hosta å snørra over frukt, eller brødavdelingen?

Skrevet
Kanskje hun alt var syk, måtte på butikken, og av hensyn til andre valgte å bruke munnbind? Hadde det vært bedre om hun hadde stått å hosta å snørra over frukt, eller brødavdelingen?

Hun kunne også vært syk av andre ting enn svineinfluensa som gjør at hun må beskytte seg ekstra godt, for eksempel kreft. Syns det er så ufattelig smakløst å le av andres sykdom.

Skrevet

Jeg skal ikke ta den. Den er ikke testet skikkelig, og produsentene har jo avskrevet seg alt ansvar for eventuelle bivirkninger. I tillegg blir jeg nesten aldri syk. Jeg har ikke engang vært forkjølet siden begynnelsen av videregående.

Skrevet

Jeg tar den ikke fordi jeg er veldig allergisk mot egg.

Skrevet (endret)

Skal ikke ta den.

Media klarer ikke skremme meg til å ta en uprøvd vaksine ingen vet senvirkningene av.

Unødvendig å vaksinere friske mennesker mot en influensa med svært liten dødsrisiko.

Endret av Lancelot
Skrevet

Jeg tar ikke svineinfluensavaksinen, da jeg mener det er et medieskapt hysteri. Hauset opp til de grader.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ta den, og vet om mange som ikke skal.

Er ganske skeptisk, redd for bivirkninger, man vet jo aldri.

Skrevet

Enig. Husker dere fugleinfluensaen? Var også hysteri men ingenting skjedde.

Jeg tar ikke svineinfluensavaksinen, da jeg mener det er et medieskapt hysteri. Hauset opp til de grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...