Gå til innhold

Bebis på vei


sjøhest

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å lage graviditetsdagbok. Håper jeg har gjort det riktig og alt sånt. Har da for ikke lenge siden fått positiv test, og ifølge nettkalkulatoren er termin 1. august. Dette er jo litt usikkert da, siden jeg ikke har snakka med lege enda, og jeg vet ikke helt hvordan man regner ut... Har hvertfall tenkt å ringe lege på mandag og få en time. Vet ikke om det er vanlig så tidlig jeg men, føler hvertfall for det. Føler meg egentlig ikke gravid, og har egentlig alt på vent til etter legetimen. Har liksom ikke noe symptomer, og føler meg helt som vanlig :/ Er litt redd for at det bare er tull, men en test med to tydelige streker kan vel ikke lyve? Eller, foressten. Jeg har et symptom. Jeg må ofte tisse. Før tissa jeg kanskje bare 2 ganger om dagen, nå er det hvertfall 4-5. Noen dager hver time. Så det må vel være et symptom? Gleder meg hvertfall til legebesøk, håper jeg kan føle meg litt sikrere på alt da :)

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg faktisk vært litt kvalm. Men jeg har også fått litt lysebrun utflod, og det liker jeg ikke. Blir litt engstelig. Akkurat nå føles det som at det er rett før jeg får mensen. Men det kan da ikke stemme? Skal bli SÅ godt å ringe legen imorgen! Nå skal jeg prøve å ikke være bekymra, og legge meg til å sove. Natta :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med baby :) 1 mnd etter meg ganske nøyaktig! :D

legen min kom fram til samme termin som nettkalkulatoren forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med baby :) 1 mnd etter meg ganske nøyaktig! :D

legen min kom fram til samme termin som nettkalkulatoren forresten :)

Takk! Gratulerer til deg og :) Skal til legen seinere idag, får se hva han finner ut, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen igår. Jeg er 5 uker og 3 dager. Tok blodprøve og hcg var på tusen og noe. Men idag har jeg blødd masse og det har komt klumper og slim. Har hatt veldig vondt i magen og underlivet. Jeg tror jeg har mistet.. :( Skal få komme til legen igjen kl 4 idag. Gruer meg. Håper han kan ta en innvendig UL og se. (Noen som vet om en kan se hjerte banke i uke 5?).

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen igår. Jeg er 5 uker og 3 dager. Tok blodprøve og hcg var på tusen og noe. Men idag har jeg blødd masse og det har komt klumper og slim. Har hatt veldig vondt i magen og underlivet. Jeg tror jeg har mistet.. :( Skal få komme til legen igjen kl 4 idag. Gruer meg. Håper han kan ta en innvendig UL og se. (Noen som vet om en kan se hjerte banke i uke 5?).

:tristbla:

Uff så trist, du kan nok ikke se hjertet banke i uke 5, da det begynner vanligvis å banke i uke 6 (men kan ofte være vanskelig å se da også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var dumt.. Men han kan nå hvertfall se om det er noe der enda. Selv om jeg ikke har troen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var dumt.. Men han kan nå hvertfall se om det er noe der enda. Selv om jeg ikke har troen på det.

Har selv mistet flere ganger, og det høres dessverre ganske likt ut som sånn jeg har opplevd det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sjøhest! Uff så trist å lese at du har begynt å blø :tristbla: Håper virkelig at det viser seg at ting er som det skal med spiren likevel. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det gikk så som så. Han sa det var ganske stor sjangs for at det var en abort på gang. Skal tilbake imorgen og ta ny blodprøve, så skal vi se om hcg går ned eller opp. Får vite det da på torsdag. Han sa det var for tidlig med UL, de ville ikke se noe der alikevel. Så nå håper jeg bare at alt vil komme ut av seg selv så jeg slipper sykehusinnleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei dette var ikke noe hyggelig! Får håpe kroppen rydder opp selv ja, hvis dette virkelig viser seg å være en spontanabort. Dette må jo være mer enn stor nok påkjenning for deg, om du ikke må bli lagt inn på sykehus i tillegg. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var ikke noe hyggelig! Får håpe kroppen rydder opp selv ja, hvis dette virkelig viser seg å være en spontanabort. Dette må jo være mer enn stor nok påkjenning for deg, om du ikke må bli lagt inn på sykehus i tillegg. :troest:

Nei, ikke kjekt dette. Det får bare gå sin gang, så begynner vi snart å prøve igjen. :sukk: Trodde liksom ikke dette skulle skje meg.. Jeg var ikke forberedt på det. Jeg er jo ung og frisk og alt. Men det er vel ikke så uvanlig som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke kjekt dette. Det får bare gå sin gang, så begynner vi snart å prøve igjen. :sukk: Trodde liksom ikke dette skulle skje meg.. Jeg var ikke forberedt på det. Jeg er jo ung og frisk og alt. Men det er vel ikke så uvanlig som jeg trodde.

Det er ikke så uvanlig nei, ca 20% av alle graviditeter ender i spontanabort. Er selv også ung og frisk og har hatt flere SA'er, men denne gangen ser det ut til å gå bra, heldigvis. Mener å ha hørt at de fleste gangene kvitter visstnok kroppen med seg alt av seg selv når det er såpass tidlig i svangerskapet, så det er positivt.

Selv om 20% høres mye ut så er det jo også mye større sjanse for at det går bra, så det er jo en trøst til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi får håpe det går bedre neste gang :) Men skal hvertfall ikke si en ord før uke 12 til NOEN. Hadde heldigvis ikke sagt noe enda denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio. Det går greit med meg. Fikk resultatene idag og nivået hadde gått ned, men bare med 100. (fra 1200 til 1100). Men legen kunne si at det var helt sikkert, utifra det jeg beskrev, at det ikke var noe levende inni der mer. Skal ta en siste prøve på tirsdag for å se at det har gått ytterligere ned. Men uansett, jeg har abortert. Spm blir da bare om kroppen klarer det selv eller trenger hjelp. Mest sannsynlig går det sin gang som det skal. Så jeg har slått meg til ro med det. Vi skal prøve på nytt i januar :) Takk for at du brydde deg om hvordan det gikk :) Sletter nok denne boken etter onsdag hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio. Det går greit med meg. Fikk resultatene idag og nivået hadde gått ned, men bare med 100. (fra 1200 til 1100). Men legen kunne si at det var helt sikkert, utifra det jeg beskrev, at det ikke var noe levende inni der mer. Skal ta en siste prøve på tirsdag for å se at det har gått ytterligere ned. Men uansett, jeg har abortert. Spm blir da bare om kroppen klarer det selv eller trenger hjelp. Mest sannsynlig går det sin gang som det skal. Så jeg har slått meg til ro med det. Vi skal prøve på nytt i januar :) Takk for at du brydde deg om hvordan det gikk :) Sletter nok denne boken etter onsdag hvertfall.

Uff så leit.. Lykke til med prøvingen igjen da! Håper det klaffer fort og at spiren klorer seg fast neste gang. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...