Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Pusidama mi virker en smule matlei for tiden, så jeg tenkte jeg skulle prøve litt nytt for. (Både tørr- og blautfor) Av blautfor er det bare biter i saus og "pate" som nytter.(Stae kreket), mens det meste av tørrfor går ned. Det eneste som er bannlyst her i gården er Iams blautfor siden pusen ble skikkelig dårlig av det. Så hva forer dere kattene deres med?
Siiw Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Ifølge mange som har dyr da - så vil nok mange si at jeg mishandler kattene mine med foret:( - jeg gir dem friskes:p å whiskas blautfor... og first price tunfisk... og det går ned som bare det...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Hei! Mine to pusejenter får mat fra Royal Canin, de får vanligvis Sensibel 33, men fra ikveld får de den mot hårballer, hairballs, eller hva den heter... Våtfor får de ganske sjeldent, et par ganger i måneden kanskje. Da får de litt forskjellig, Whiskas, Royal Canin + + Matrester etc vil de ikke ha...
Bolla Piggsvin Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 her får kattene Josera fra Nettdyret. De er veldig fornøyde med det og fine i pelsen.
Troyamin Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Mine får Iams kattemat for langhårskatter. Blir de matleie, så driter jeg i det rett og slett. De får spise det de får, ellers får de finne seg ei mus eller noe...
2010 Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 rester etter middagen og tørrfor for langhåret katter(som er kjøpt på dykebutikk). Katta er så feit , at den spiser det meste... maten som er til hunden blir ofte borte før hunden får stikke snuten ned i skåla
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Mine får for fra Royal Canin. De får spise det de får servert, ellers får de gå uten mat.
Raven Emerald Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Hårballen min får Royal Canin Outdoor. Han får den mengden han skal ha, men siden det aldri helt er nok, ifølge ham selv, har han også en skål med vanlig butikkfór stående, i tilfelle han innbiller seg at han sulter. I tillegg får han kylling-biter av og til (rester etter middag), gjerne med ris og grønnsaker, om det var en del av middagen. Men han går fort lei av kylling, så da avveksler jeg med tunfisk i vann innimellom. Han liker ikke vanlig boksmat, den spiser han bare sausen av, og lar resten være. Tunfisk er favoritten, men siden katter ikke skal ha det, blir det ikke for ofte. Hadde fått dårlig samvittighet om han skulle fått det samme hele tiden.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Ifølge mange som har dyr da - så vil nok mange si at jeg mishandler kattene mine med foret:( - jeg gir dem friskes:p å whiskas blautfor... og first price tunfisk... og det går ned som bare det... Whiskas bløtfor gjør jo ikke noe å gi til katten. Det er tørrforet (hovedforet) som ikke bør være friskies, whiskas osv. Det er fordi det ikke er noe særlig næring i det, så det blir som at vi mennesker bare skulle spist loff;)
Gjest Shock Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Her i huset får både hunder og katter Royal Canin. Og stortrives med blank flassløs pels og friske og fine tenner De får 2 ganger i uken våtfòr fra spesific ( tror jeg ), kjøpt hos dyrlegen. Og selvfølgelig kylling/fiske-rester om det sto på menyen til 2-bente en dag
Gjest Cipheria Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Blir de matleie, så driter jeg i det rett og slett. De får spise det de får, ellers får de finne seg ei mus eller noe... Jepp. Veit ikkje heilt kva for eg brukar no. Veit at pakken er oransje. Trur kanskje det er Iams.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #12 Skrevet 4. desember 2009 forer kattene på royal canin outdoor... eneste som funker her i gården, kattene er slanke og fine, og røyter ikke et hårstrå
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #13 Skrevet 4. desember 2009 Royal Canin indoor og Royal Canin Sterilized eller hva den nå heter..
Gjest Agurkolat Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 Landlord, Iams og middagsrester.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Har variert litt, før kjøpte vi Olivers, men nå får han vel en eller annen fra Royal Canin som er egnet for kastrerte katter. Han spiser det han får, og er i fin form. Får sjelden noe ekstra, men det hender vi kjøper kattemelk, og om vi har fått småfisk etter en tur i marka får han det også (han _elsker_ småørret og går gjerne inn i posen selv og henter ut det han vil ha). I tillegg spiser han mus, fugler osv.
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Min får Hills t/d, sånne store kuler som hjelper mot tannstein. Disse blander jeg med tørrfor som er bra for urinveiene, eller wiskas om jeg ikke har fått vært innom dyrebutikken. Han får også en porsjon våtfor om dagen. Vetrinæren sa at pus har blitt litt vel god rundt magen så matrester og tiggemat er det nå slutt på
Gjest Distiller Skrevet 6. desember 2009 #17 Skrevet 6. desember 2009 Av tørrfor får de Specific og Hills beregnet for kasterte katter. Av våtfor får de litt diverse.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #18 Skrevet 7. desember 2009 De får det første og beste jeg griper med meg fra butikken. Utover det får de middagsrester. De får spise det de får, eller så får de la være. Jeg løper ikke byen rundt etter "spesialmat" når de har kattemat på alt av dagligvareforretninger.
Gjest Shock Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 (endret) De får det første og beste jeg griper med meg fra butikken. Utover det får de middagsrester. De får spise det de får, eller så får de la være. Jeg løper ikke byen rundt etter "spesialmat" når de har kattemat på alt av dagligvareforretninger. Det er bare å kjøpe en 10kg sekk med f.eks royal canin og ei tønne, så slipper du det på en god stund. Mye mer økonomisk, holder lenger og er MYE bedre for kattene dine Endret 7. desember 2009 av Shock
thumbalina Skrevet 7. desember 2009 #20 Skrevet 7. desember 2009 Før fkk pus vanlig tørrfor og boksemat fra dagligvarebutikken, men fikk alvorlige nyreproblemer av dette... ( den maten er visst altfor salt..) så nå går det kun i mat kjøpt hos dyrlegen.. litt dyrere, men så lenge hun ikke tåler dagligvaretypen så må det bare være sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå